کد خبر: 679993
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
برای اولین بار در ایران، عروسک های بومی و محلی خراسان جنوبی ثبت ملی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عروسک های بومی و محلی دست ساخت مردم استان همزمان با روز جهانی کودک در فهرست آثار ملی ناملموس کشور ثبت می شود گفت: کودکان نماد آینده یک کشور محسوب شده و برای فهم آینده یک کشور باید به سیمای کودک آن جامعه نگاه کرد.

حسن رمضانی ضمن تبریک شانزدهم مهرماه که در تقویم روز جهانی کودک نامگذاری شده است افزود: هنر عروسک سازی در تمامی کشورهای جهان به عنوان یکی از کامل ترین و شاخص ترین هنرها برای کودکان شناخته شده است که می تواند با فرهنگ سازی، رشد و اعتلای معنوی، انسانی و اجتماعی کودکان جامعه را رقم بزند.

وی ادامه داد: عروسک های بومی و محلی توسط بانوان خراسان جنوبی به ویژه در روستاهای توابع شهرستان سربیشه (تاجمیر، نازدشت، حجت آباد و همت آباد)، برای بازی کودکان با رویکردهای تربیتی- آموزشی و انتقال فرهنگ شفاهی به نسل بعدی ساخته می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: عروسک های بومی، از پارچه، چوب و سایر اشیاء موجود در خانه تولید شده و در ساخت آنها به جزییات کمتر توجه شده و کامل درست نمی شود چراکه زنان برای این باورند که خالق بی عیب و نقص خداست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار