کد خبر: 679986
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس از احیای چند سد به منظور مبارزه با بحران آب در استان قزوین خبر داد.

داوود محمدی به تشریح برخی از پیگیری‌های اخیر انجام شده در مدت نمایندگی خود به منظور رفع مطالبات مردمی و توسعه استان قزوین پرداخت و اظهار کرد: افزایش بودجه و منابع مالی استان قزوین از جمله اقداماتی است که در طی مدت نمایندگی انجام داده‌ام.

وی افزود: به موجب تلاش‌های صورت گرفته و جلب نظر مسئولان بودجه 75 میلیارد تومانی استان قزوین در سال 87 به 220 میلیارد تومان در سال 93 رسیده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ایجاد بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی از ضروری‌ترین نیازهای حال حاضر استان قزوین محسوب می‌شود که در صورت اجرایی شدن نقش بسزایی در توسعه و تحول این خطه تاریخی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اهمیت اجرایی شدن این موضوع از آن‌جایی است که در صورت محقق شدن این مهم، درآمد حاصل از آن برابر تمام واحدهای صنعتی شهر صنعتی البرز خواهد بود و در واقع شتاب‌بخش مسیر رشد و توسعه استان است.

نصب کنتور هوشممند برای چاه ها

محمدی در ادامه با بیان اینکه استان قزوین با بحران جدی آب رو به رو است اظهار کرد: در اموری همچون استفاده از مایه حیاتی آب استراتژی صحیحی از ابتدا اتخاذ نشده است؛ در حال حاضر با بانک کشاورزی هماهنگی‌هایی انجام شده که طی آن با ارائه تسهیلات به کشاورزان، یک هزار و 300 چاه دارای کنتور هوشمند می‌شوند و به این‌گونه می‌توان تا حدود زیادی اصلاح الگوی مصرف در این حوزه را عملی کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از آن جا که 91 درصد از مصرف آب در حوزه کشاورزی و به شکلی بی‌رویه صورت می‌گیرد اصلاح الگوی مصرف در این زمینه الزامی است؛ البته این مسئله به این معنا نیست که مردم و بخش صنعت استان نیز که 9 درصد از حجم آب را استفاده می‌کنند از اسراف این مایه حیاتی چشم‌پوشی کنند.

وی بیان کرد: تغییر کشت محصولات کشاورزی از دیگر سیاست‌هایی است که در حال پیگیری آن هستیم و به موجب این امر کشاورزان استان را ترغیب می‌کنیم از کشت محصولاتی که نیاز به آب فراوان و بهره‌وری پایین دارند بپرهیزند.

محمدی در پایان بیان کرد: از آن‌جایی که دولت با مشکلات بودجه دست و پنجه نرم می‌کند توان احداث سد در استان قزوین را نخواهیم داشت که به جای آن احیای 3 یا 4 سد کوچک در استان را پیگیری می‌کنیم و می‌توانیم تا حدود قابل توجهی از هدر رفت این مایه حیاتی جلوگیری به عمل آوریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار