کد خبر: 679915
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
آقای مطهری این را بدانید که اقدامات سران فتنه در واقع منطبق با خوارج بعد از دست بردن به سلاح است نه خوارجی که هنوز به سلاح دست نبرده اند و نظام در واقع باید با آنها برخوردی میکرد که علی ابن ابیطالب علیه السلام با چهار هزار منافق در نهروان انجام داد و این در حالی است که نظام در پایین ترین سطح آنها را مجازات نموده و حتی به خاطر حفظ آبروی این افراد اجازه مطرح شدن جرایم امنیتی این ها را در محاکم عمومی هم نداده است
به گزارش شريان نيوز ، چندی پیش علی مطهری طی نامه ای به رییس جمهور مبنی بر نگرانی اش بر رفع حصر سران فتنه با اظهارات سخیف و بی مایه و استدلال های ضعیف خواستار آزادی کسانی شده است که در ریخته شدن خون تعداد زیادی از مردم و به آشوب کشیدن کشور نقش اساسی داشته اند وی که که اظهارات غیر منطقی اش مسبوق به سابقه است این بار با توهین به شعور ملت و از تریبونی که به واسطه رای مردم به دست آورده است قصد بر هم زدن فضای آرام جامعه را دارد که در همین راستا لازم است چند نکته را متذکر شویم :

1-                فتنه 88 با به چالش کشیدن فضای کشور یکی از مهمترین حوادثی است که در تاریخ جمهوری اسلامی رقم خورد اما بعد از گذشت یک سال از فرو نشستن غبار آن برای همه مردم و حتی معترضان سال 88 واقعیاتی به طور دقیق روشن شد که حتی همان کسانی که در آن برهه اعتراضاتی داشتند و شاید اکنون و بعد از گذشت حدود پنج سال هنوز به برخی اتقاقات آن ایام معترض باشندروشن شد که روشی که سران فتنه پیش روی مردم گذاشتند جز از بین رفتن آرامش و ضربه های مهلک به بدنه اقتصادی و سیاسی کشور هیچ خاصیت عملی نداشت و تنها باعث ریختن آب در آسیاب دشمنان قسم خورده انقلاب گردید.

شاید یکی از دلایل اینکه هیچ اعتراض مردمی بعد از حصر خانگی سران فتنه اتفاق نیفتاد نیز همین موضوع باشد که در واقع حتی معترضان هم به این نتیجه رسیدند که این استراتژی هیچ هدف و برنامه ای را جز ضربه زدن به مردم و نظام دنبال نمیکند.

http://www.shariyan.com/upload/article/19432/namaye.jpg

2-               جناب مطهری با بیان این موضوع که مصوبه شورای عالی امنیت ملی در ارتباط با حصر خانگی سران فتنه در واقع یک مصوبه موقت بوده افزوده است :ممکن است حکم اولیه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر حصر خانگی این دو که در شرایط اضطراری صادر شده، برای مدت موقت - مثلا یک ماه - و تا زمان بازگشت شرایط عادی به جامعه، قابل پذیرش باشد اما ادامه آن بدون حکم قضایی قطعا وجاهت قانونی، شرعی و اخلاقی ندارد.

ظاهرا جناب مطهری نمیدادند که به طور مثال باتوجه به اصل 121 قانون اساسی یکی از وظایف ذاتی مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که : در مواردی که شورای نگهبان مصوبه ای از مجلس را خلاف موازین شرع و یا قانون اساسی بداند مجمع تشخیص مصلحت پس از کارشناسی و احراز وجود مصلحت مهم  جامعه در آن مصوبه هرچند بر خلاف قانون و شرع باشد اقدام مینماید.

و در واقع برخی قوانین که با توجه به برخی مصالح در شورای عالی امنیت ملی و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب میشود لزوما با قید زمان مشخص تصویب نمیشود حال چطور آقای مطهری اینگونه استدلال کرده اند که طولانی شدن حصر خانگی سران فتنه خلاف شرع و قانون و اخلاق است و وجاهت قانونی ندارد

 

 

3-              جناب آقای مطهری در شرایط کنونی که رییس جمهور با یک ظرفیت خوب در حال حرکت دادن کشور به سمت فضای امید و ارامش است چه نیازی به طرح چنین مسائلی است ؟

آیا طرح چنین مسائلی جز کارشکنی در انجام وظیفه دولت و رییس جمهور و تحریک احساسات کسانی است که به رییس جمهور رای داده اند؟

لازم به ذکر است که اینگونه اظهارات جناب آقای مطهری در واقع اخطاری نیز به رییس جمهور میباشد که خدای نکرده گول دشمنان در لباس دوست را نخورند و نگذارند که فضای کارو اقتصاد و فرهنگ که به دستور رهبری اهم اموری است که دولت باید به آن رسیدگی کند وارد فضای حاشیه ای بشود و جای خود را با مسائل درجه دوم و سوم سیاسی کشور عوض کند همچنان که به فرموده رهبری مسئله فتنه از خطوط قرمز نظام محسوب میشود.

 

 

4-              برخی از تحلیل گران بر این باورند که اینگونه اظهارات در فضای سیاسی کشور در واقع یک اقدام برنامه ریزی شده ی درون دولتی است، اگر چه آقای مطهری در ظاهر در بیرون از دولت و مجلس این تضاد را به وجود می آورد لکن این اقدام با توجه به عدم کار آمدی دولت در خصوص ارتباط با دنیا و رفع تحریم ها صورت میپذیرد تا در واقع بتواند فضای کشور را معطوف به حاشیه های بی اهمیت نماید و در واقع این ناکامی ها ی پی در پی دولت پوشیده شودکه البته نگارنده به هیچ وجه این موضوع را تایید نمیکند اما با توجه فضایی که امثال آقای مطهری گاها در کشور ایجاد میکنند بسیاری از تحلیلگران بر روی این مساله پافشاری دارند که به نظر لازم است دولت با موضع گیری به جا و سریع ،خود را از مضان اتهام نجات دهد و گرفتار حواشی ایجاد شده توسط عده ای بی منطق نشود .

 

 

5-              علی مطهری در قسمتی از نامه با اشاره به برخورد امیرالمومنین با مخالفین آورده است که:  آن پیشوای بزرگ مادام که خوارج دست به سلاح نبردند آنها را از حقوق اجتماعی‌شان محروم نکرد و خود می‌فرمود از من در خفا و آشکار انتقاد کنید. 

جناب مطهری ظاهرا گفتگوی چندی پیش خود با مقام معظم رهبری را فراموش کرده اند که رهبری به ایشان در جواب رفع حصر سران فتنه فرمودند:"من قبلا درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و اینکه نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم اینها بزرگ است و اگر امام (ره) بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم"

آقای مطهری این را بدانید که اقدامات سران فتنه در واقع منطبق با خواج بعد از دست بردن به سلاح است نه خوارجی که هنوز به سلاح دست نبرده اند و نظام در واقع باید با آنها برخوردی میکرد که علی ابن ابیطالب علیه السلام با چهار هزار منافق در نهروان انجام داد و این در حالی است که نظام در پایین ترین سطح آنها را مجازات نموده و حتی به خاطر حفظ آبروی این افراد اجازه مطرح شدن جرایم امنیتی این ها را در محاکم عمومی هم نداده است و از طرفی دستگاه های امنیتی هم بارها اعلام کردهاند با توجه به توطئه دشمن مبنی بر ایجاد تحریک در بین معترضان فتنه 88 این افراد در معرض تهدید و ترور قرار دارند لذا نظام جمهوری اسلامی با در نظر گرفتن مصالح بزرگ هم به آنها امنیت بخشیده است هم حفظ آبرو کرده است و هم برخورد متعاقب به اقدامات ایشان در حالی صورت نگرفت که درخواست عده کثیری از مردم و آسیب دیدگان این حوادث بود.

 

6-              نکته آخر آنکه با توجه به ساختار مجلس شورای اسلامی و سوگند نامه ای که نمایندگان در بدو ورود به مجلس بعد از منتخب شدن بر زبان جاری میکنند ، لازم و واجب است که اگر نماینده ای قرار است با استفاده از ظرفیتی که در بستر مجلس برای او فراهم گردیده در ارتباط با موضوعی اظهار نظری داشته باشد ، موضع گیری او در واقع زبان توده های مردم باشد نه یک اقلیت شکست خورده و همسو با دشمن اما علی مطهری بر خلاف سوگند نامه مجلس و با سو استفاده از جایگاه خود در مجلس و همچنین اعتبار پدر بزرگوارشان شهید مطهری که به حق مشهور به بصیرت بوده اند و اولین کسی بوده است که مجاهدین خلق را با آن روح منافقانه شناسایی کرد کاری جز تخریب نظام و چهره شهید بزرگوار مرتضی مطهری انجام نمیدهد.

ضمن آنکه اظهارات غیر منطقی و غیر عقلانی وی مسبوق به سابقه است از نشان دادن تصویر  دختران و زنان با حجاب غیر متعارف در صحن مقدس مجلس تا افتضاح او در طرح سوال از رییس جمهور سابق و فحاشی او به یکی از نمایندگان و امروز در حال ایجاد فضای متشنج و افتضاحی دیگر برای رییس جمهور فعلی.

بجاست مجلس شورای اسلامی قبل از آنکه وی دست به اقدامات نابجای دیگری بزند در اعتبارنامه ایشان تجدید نظر نماید و دوره مسولیت ایشان را در مجلس خاتمه دهد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
6
3
موافقم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
2
2
...خوب اگه یه غلطی کردن محاکمشون کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
5
5
آری در حصر نگهداشتن این مزدوران ... خطا است و باید آنها را به همراه همه قتنه گران صهیونیستی 88 بالخصوص راس الفتنه 88 و خانواده جنایتکارش ، را اعدام نمود . اینکه بعد از 5 سال هنوز محاکمه ...نشده اند و عدهای مزدور و هوادار این مجرمان بزرگ (... )هر روز زبان دراز تر و پررو تر میشوند ، باید ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
5
7
بجاست مجلس شورای اسلامی قبل از آنکه وی دست به اقدامات نابجای دیگری بزند در اعتبارنامه ایشان تجدید نظر نماید و دوره مسولیت ایشان را در مجلس خاتمه دهد.
بشدت موافقم.
هاج وواج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
5
3
شهید مطهری وچنین فرزندی ! اونوقت چی شد؟!کی بود ؟!کجارفت !؟بعدش مگه دامادشون توی مجلس ...
که اعتبار نامه اش رو تائید نکنن . ...
الماس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
4
4
نه اینطور که فکر میکنی نیست این شخص ساده لوح برادر خانم اقای لاریجانیست که مانع بزرگیست راهش این نیست فقط باید از خدا بخواهیم یک مقدار ...
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
4
4
اگر بخوان موضوع اعتبار نامه رو مطرح کنن دوباره اشک و آه و مظلومیتشون بلند میشه بذارین باشه حالا ملت سرگرمن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
4
6
گیرم پدرش بود یه فاضل از فضل پدر اینو چه حاصل نظام بر این اقا خیلی لطف کرده ولی ایشان ... درک ان را ندارد لطفا تا ابروریزی جدید جمش کنید
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
3
6
حتما"عده ای اورا تحویل گرفته اند"ایشان
خط اصلی راگم کرده است.ایشان باید
بدانند"که موقعیت پدر"دلیلی برای ایجاد
موقعیت خاص برای او نمی باشد.بهتر
است "بارفتارهای غیرمتعارف خود"کمتر
خودرا"درنگاه منفی "مردم قراردهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
3
ایشان فکر میکنه با این حرفها بین مردم وجه ای بداست میاره مثال این اقا مثال ...
عبد الله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
4
4
واقعا مردم بايد هوشيار باشند و بار ديگر صرفا به دليل اينكه ايشان فرزند علامه شهيد استاد مظهري (ره) است ، به او راي ندهند . زيرا ايشان خلاف تفكر شهيد مطهري عمل مي كند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
0
2
حق با مطهریست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
2
0
شورای نگهبان نباید وی راتایید کند.
حامد ز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
0
0
تاسف میخورم ا...
حامد ز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
0
2
تاسف میخورم از اینکه بعضی مانند نویسنده این متن به راحتی و بر خلاف آموزههای اسلام و انسانی به افرادی شجاع و دلسوز چون علی مطهری برچسب دشمنی میزنند!!!تنها به دلیل ابراز عقیده!
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
0
1
واقعا برای شما متاسفم . ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
0
0
چون مطمئن شده دیگر رای اصولگرایان را ندارد و در خارج از مجلس کسی حالش را نمی پرسد دنبال رای اصلاح طلبان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار