کد خبر: 679594
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
سفير فرانسه در تهران:
سفير فرانسه در تهران با بيان اينكه ايران امن‌ترين و پرجاذبه‌ترين كشور در منطقه براي جذب گردشگران خارجي است، گفت: در اولين فرصت از وزارت خارجه فرانسه مي‌خواهم نسبت به حذف نام ايران از ليست 40 كشور داراي امنيت كم براي گردشگران اقدام كند.
محمدصادق عابديني
سفير فرانسه در تهران با بيان اينكه ايران امن‌ترين و پرجاذبه‌ترين كشور در منطقه براي جذب گردشگران خارجي است، گفت: در اولين فرصت از وزارت خارجه فرانسه مي‌خواهم نسبت به حذف نام ايران از ليست 40 كشور داراي امنيت كم براي گردشگران اقدام كند.
به گزارش «جوان»، در پي درج نام جمهوري اسلامي ايران در ليست 40 كشور با عنوان امنيت كمتر براي گردشگران فرانسوي در سايت متعلق به وزارت خارجه فرانسه كه به علت ترور يكي از شهروندان فرانسوي در الجزاير صورت گرفته است، حسن قشقاوي معاون وزير خارجه در امور كنسولي و پارلماني صبح ديروز - چهارشنبه- با «برونو فوشه» سفير فرانسه در تهران ديدار و گفت‌وگو كرد.
   رشد 85 درصدي ورود گردشگران فرانسوي
در اين ديدار قشقاوي با اشاره به آمار رشد 85 درصدي ورود گردشگران فرانسوي در سال جاري نسبت به سال گذشته گفت: استقبال فراوان گردشگران غربي خصوصاً فرانسوي براي ديدار از جمهوري اسلامي ايران و آمار رو به رشد صدور رواديد، بيانگر تلاش ارزشمند فعالان عرصه گردشگري در دو كشور مي‌باشد و درج نام ايران در ليست 40 كشور با امنيت كم توسط سايت متعلق به وزارت خارجه اين كشور با شگفتي همگاني روبه‌رو شده است، اين انتظار از سفارت فرانسه در تهران مي‌رود كه واقعيت امنيت، ثبات، توسعه و سلامت حضور گردشگران خارجي در ايران را به مراكز ذيربط فرانسوي منعكس كند. در اين ديدار سفير فرانسه اعلام كرد كه نه‌تنها هيچ گونه گزارشي از ناامني در ايران از سوي اين سفارت به پاريس ارائه نكرده، بلكه بر عكس قاطعانه معتقد است كه ايران امن‌ترين و پرجاذبه‌ترين كشور در منطقه براي جذب گردشگران خارجي مي‌باشد.
وي با تأييد رشد روزافزون ورود گردشگران فرانسوي به ايران اعلام كرد سفارت فرانسه آمادگي كامل دارد تا روند رو به رشد گردشگري به ايران توسعه بيشتر يافته و هر گونه مساعدت لازم را در اين خصوص به سهم خود اعمال ‌كند.
سفير فرانسه وعده داد كه در اولين فرصت از وزارت خارجه خود مي‌خواهد نسبت به حذف نام ايران از ليست 40 كشور اقدام كند. وي همچنين ارتباط هر چه بيشتر فرهنگي و گردشگري بين ايران و فرانسه را يكي از اهداف اصلي نمايندگي كشور خود در تهران اعلام كرد.
   به بهانه كشته شدن يك فرانسوي
 ماه گذشته شهروند 55 ساله فرانسوي زماني كه در منطقه «قبائل» كشور الجزاير در حال پياده‌روي بود، توسط گروه تروريستي «جندالخليفه» وابسته به گروه داعش ربوده شد. روز بعد از اعلام ربوده شدن اين تبعه فرانسوي ويدئويي از وي منتشر شد كه در آن وي با اعلام مشخصات خود خطاب به فرانسوا اولاند رئيس‌جمهور فرانسه از وي مي‌خواهد تا در عراق دخالت نظامي نكند. به رغم اينكه آن فرانسوي از دولت متبوعش خواسته بود تا همه تلاشش را براي آزادي وي انجام دهد، اين توريست بدشانس توسط گروه «جندالخليفه» كشته شد. با كشته‌شدن اين فرانسوي، كاخ اليزه بيانيه‌اي صادر كرد و در آن به اقدامات پيشگيرانه در برابر خطرات تروريستي در مناطق عمومي و مسافرت‌ها اشاره كرد. سپس اسامي 40 كشور با امنيت پايين منتشر شد. اين ليست به مثابه توصيه اكيد براي عدم سفر به اين كشور‌ها بود. به غير از نام كشورمان، اسامي كشورهاي توريست‌پذيري مانند مالزي، اندونزي، فيليپين، سنگال و مراكش نيز ديده مي‌شود؛ كشورهايي كه فرانسوي‌هاي زيادي به آنها سفر مي‌كنند.
شركت‌هاي مسافرتي فرانسوي اولين معترضان به اين تصميم بودند، آنها كه منافع زيادي در ارسال توريست به كشورهاي آفريقايي چون مراكش و سنگال دارند، هشدار براي سفر به اين كشورها را اغراق‌آميز عنوان كرده و بر امن بودن كشور‌هاي مقصد تأكيد كردند.
    ايران مقصد جديد گردشگران اروپايي
از سال گذشته روند ورود گردشگران خارجي به كشورمان رشد قابل ملاحظه‌اي پيدا كرده است. در ماه جاري اولين قطار گردشگري از اروپا وارد كشورمان شد كه در آن 78 مسافر از كشور‌هاي انگلستان، آلمان، اسپانيا، دانمارك، سنگاپور و تركيه حضور دارند. اين قطار تا 19 مهر در ايران حضور دارد و از مناطق ديدني استان‌هاي آذربايجان شرقي، زنجان، تهران، اصفهان و يزد عبور خواهد كرد. معاون گردشگري سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي، رشد 215 درصدي ورود گردشگران خارجي به ايران را از ابتداي سال تا به حال اعلام كرده است. اين رقم قطعاً تا پايان سال افزايش نيز پيدا خواهد كرد. در اين زمان براي حفظ بازار رو به رشد گردشگري كشور و افزايش حضور توريست‌هاي خارجي نيازمند گسترش زيرساخت‌هاي گردشگري كشور هستيم. در كنار اين اقدام، معرفي جاذبه‌هاي گردشگري كشور و پاك كردن تصوير نادرستي كه از ايران در ذهن شهروندان اروپايي شكل گرفته است نيز مي‌تواند تأثير زيادي در تمايل به سفر به كشورمان داشته باشد. واكنش وزارت امور خارجه به اقدام مغرضانه گنجاندن نام ايران در بين اسامي كشورهاي نا امن و تأكيد سفير فرانسه به نادرست بودن اين ليست، گامي مثبت در مسير رونق بيش از پيش صنعت توريسم در كشورمان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار