کد خبر: 679574
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
رئيس سازمان بسيج مستضعفين:
رئيس سازمان بسيج مستضعين با اشاره به فعاليت ۲۶ شبكه به اصطلاح مذهبي ماهواره‌اي گفت: اين شبكه‌ها به نام شيعه و سني عليه ديگري فحاشي مي‌كنند؛ حال آنكه دفاتر اصلي آنها در خيابان‌هاي لندن قرار دارد.
رئيس سازمان بسيج مستضعين با اشاره به فعاليت ۲۶ شبكه به اصطلاح مذهبي ماهواره‌اي گفت: اين شبكه‌ها به نام شيعه و سني عليه ديگري فحاشي مي‌كنند؛ حال آنكه دفاتر اصلي آنها در خيابان‌هاي لندن قرار دارد.
به گزارش فارس، سردار محمدرضا نقدي در مجمع عالي بسيج سپاه عاشوراي استان آذربايجان شرقي، نظام مقدس جمهوري اسلامي را دستاورد غدير دانست و افزود: پيامبر اكرم (ص) در خطبه غدير نكات مهمي درخصوص ولايت فقيه و اجتهاد بيان مي‌كند.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي مورد تهاجم همه جانبه استكبار قرار گرفته است اظهار داشت: دشمن با صرف هزينه و دانش بسيار براي نفوذ ماهواره در ايران سماجت و تلاش مي‌كند، پس مقابله و مقاومت در برابر آن بايد ادامه يابد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين، احساس وجود تهاجم و جنگ فرهنگي را مهم‌ترين وظيفه دانست و تصريح كرد: دشمن دريافته مسلماناني كه با تمسك به اسلام مقاومت مي‌كنند پايدار خواهند ماند. مانند مردم غزه كه بدون امكانات و تحت محاصره بر چهارمين ارتش دنيا پيروز شدند. وي پيروزي‌هاي مقاومت در افغانستان، لبنان، ايران و فلسطين را يادآور شد و بيان كرد: دشمن با محاصره جغرافيايي ايران تا 10 سال گذشته مي‌خواست به كشور تهاجم نظامي كند ولي فهميد كه نمي‌تواند، پس جنگ فرهنگي را گسترش داد.
جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج گفت: تهاجم فرهنگي دشمن از ابتداي انقلاب اسلامي شروع شد. دشمن با ايجاد احزاب و سوء استفاده از روزنامه‌ها، ترويج مواد مخدر، تشكيل خانه‌هاي فساد، ترويج و قاچاق مشروبات الكلي و. . . در راستاي تهاجم فرهنگي تلاش كرده است كه مقاومت تاريخي ملت ايران دشمن را از فراگيري آنها نااميد كرد و پس از به نتيجه نرسيدن در زمينه‌هاي يادشده با سلاح رسانه به ميدان آمدند. وي سلاح رسانه و ماهواره‌ها را جاده صاف كن براي همه عرصه‌هاي تهاجم فرهنگي خواند و تصريح كرد: در مقابل سلاح رسانه در كشور مقاومت نسلي و فقه روشن وجود ندارد به همين دليل دشمن روي آن سرمايه گذاري كرده است.
نقدي تحول چشمگير جنگ رسانه‌اي استكبار با انقلاب اسلامي را از سال 86 يادآور شد و ادامه داد: در آن زمان تنها شش شبكه فارسي زبان ماهواره‌اي وجود داشت كه به فحاشي مي‌پرداختند ولي امروز 166 شبكه فارسي زبان در موضوعات مختلف و متنوع براي تمام اقشار جامعه برنامه پخش مي‌كند. وي گرفتن ايمان مردم و ايجاد تفرقه را دو هدف مشترك و اصلي اين شبكه‌ها عنوان و تأكيد كرد: ايمان، عامل اصلي مقاومت ملت در برابر استكبار است. حتي برنامه‌هاي سياسي و خبري ماهواره‌ها نيز به ميدان مبارزه با بنياد‌هاي فكري، شبهه‌افكني و اخلاق تبديل مي‌شود تا يك نسل را از نظر اخلاقي و فكري و ايماني از بين ببرند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين، اطلاع رساني و بيان خطرات شبكه‌هاي ماهواره‌اي را ناكافي دانست و خاطرنشان كرد: اگر ايمان جوانان ايران را بگيرند يقينا در مقابل ارتش امريكا شكست خواهيم خورد چراكه اگر ايمان نباشد جرئت هيچ كاري حتي استفاده از پيشرفته‌ترين تجهيزات را نخواهيم داشت.
جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج در پاسخ به شبهه استفاده علمي از ماهواره اظهار داشت: طبق نظر‌سنجي‌ها حداكثر 5 درصد مخاطبان از برنامه‌هاي اين شبكه‌ها استفاده علمي مي‌كنند حال آنكه محل بحث علمي كتابخانه و مراكز علمي است و هيچ پايان نامه‌اي با منبع ماهواره‌اي نوشته نمي‌شود.  وي با اشاره به فعاليت دهها شبكه صدا و سيماي ايران، ادعاي تنوع‌طلبي در استفاده از ماهواره را اينگونه پاسخ داد: تنوع‌طلبي در اخلاق اسلامي حرص ناميده مي‌شود و انسان تشنه هرچه آب شور بخورد تشنه‌تر مي‌شود.
 نقدي روش چهره به چهره را بهترين و مهم‌ترين روش براي روشنگري و اغناي فكري عنوان و خاطر نشان كرد: كسي كه بتواند محله يا اطرافيان خود را با اين روش از وجود ماهواره پاكسازي كند رزمنده جهاد فرهنگي است و مانند دفاع مقدس الگو‌سازي در زمينه جنگ نرم مهم است. چراكه جنگ رسانه‌اي امروز بسيار حياتي بوده و دشمن به خانه‌هاي مردم نفوذ كرده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار