کد خبر: 679564
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
در نشست مشترك دولت و مجلس عنوان شد
آنها نمي‌گويند در اراك نيروگاه نباشد، اختلافي بر سر اينكه در ايران غني‌سازي ادامه داشته باشد، وجود ندارد
حسن روحاني با تأكيد بر اينكه در موضوع هسته‌اي بر مواضع اصولي ميان ايران و 1+5 اتفاق ‌نظر وجود دارد، تصريح كرد: آنها نمي‌گويند در اراك نيروگاه نباشد، اختلافي بر سر اينكه در ايران غني‌سازي ادامه داشته باشد، وجود ندارد. در اينكه فردو مركز هسته‌اي ايران است، جاي هيچ بحثي نيست و مسائل ادعايي آنها در خصوص پادگان‌هاي نظامي برطرف شده است، اما در جزئيات و كم و كيف اين مسائل اختلاف‌نظر داريم.

   نسبت به مسائل ملي اتفاق‌نظر داشته باشيم
به گزارش فارس، رئيس‌جمهور در نشست مشترك مجلس و دولت گفت: حركت مثبت در بودجه عمراني، ثبات در بازار، استقبال سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي براي حضور در ايران و تأكيد مقامات خارجي براي حل و فصل سريع‌تر موضوع هسته‌اي نشان مي‌دهد كه سياست‌هاي دولت در عرصه‌هاي مختلف درست بوده است.
رئيس‌جمهور با استقبال از وجود اختلاف نظر و انتقاد سازنده نسبت به عملكرد دولت اظهار داشت: بايد نسبت به مسائل ملي اتفاق‌نظر داشته باشيم تا تيم مذاكره‌كننده كشورمان در برابر قدرت‌هاي خارجي محكم و از موضع عزت صحبت كند، زيرا هنگامي كه طرف‌هاي مذاكره‌كننده ببينند ايران يكصدا قادر به مهار تورم و ايجاد رشد اقتصادي است، مسائل سريع‌تر حل و فصل خواهد شد. وي به اعتراف مقامات كشورهاي خارجي نسبت به حركت مثبت جامعه ايران در بخش‌هاي مختلف اشاره كرد و گفت: اين حركت در سايه پشتيباني مردم و مجلس و حمايت‌هاي داهيانه رهبر معظم انقلاب حاصل شده است.

  موفق به تثبيت نرخ ارز و تورم شده‌ايم
رئيس شوراي عالي اقتصاد با بيان اينكه امروز من به نمايندگان و ملت ايران مهار تورم و خروج از ركود را تبريك مي‌گويم، افزود: امروز كارآفرينان و سرمايه‌گذاران در همه استان‌ها داوطلب سرمايه‌گذاري هستند. سرمايه‌گذاري نياز به ثبات و آرامش دارد و دولت در يك‌سال اخير موفق به تثبيت نرخ ارز و تورم شده است. رئيس كابينه يازدهم ادامه داد: وقتي نگراني‌ها برطرف شود به طور طبيعي كارآفرينان به صحنه خواهند آمد، دولت به دنبال ارائه تسهيلات به سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي است و معتقد است اقتصاد ما هنگامي پيشرفت خواهد كرد كه امور به بخش خصوصي و تعاوني سپرده شود.
روحاني تأكيد كرد: اين دولت، دولت راستگويان است و به هيچ عنوان نبايد در آمارهايي كه از سوي نهادهاي دولتي اعلام مي‌شود، كسي ترديد كند، البته نقد و سؤال كارشناسي اشكالي ندارد. وي با اشاره به اينكه همه بايد از حركت درست كشور به سمت شكوفايي، خرسند باشند، گفت: نبايد طوري عمل كنيم كه برخي تصور كنند كه عده‌اي از حركت رو به جلوي كشور ناراضي هستند.

   ايران قابل حذف شدن از معادلات منطقه‌اي و جهاني نيست
رئيس قوه مجريه به اظهارات مقامات غربي در سفر اخيرش به نيويورك در خصوص مذاكرات هسته‌اي اشاره و بيان كرد: همه رهبران اروپايي كه با آنها ملاقات داشتم، تأكيد داشتند كه اتحاديه اروپا مايل است مسئله هسته‌اي ايران هر چه سريع‌تر حل و فصل شود و اين اراده در گفتار و كلام آنها به صراحت مشاهده مي‌شد. روحاني با تأكيد بر اينكه در موضوع هسته‌اي در مواضع اصولي ميان ايران و 1+5 اتفاق‌نظر وجود دارد، تصريح كرد: آنها نمي‌گويند در اراك نيروگاه نباشد، اختلافي بر سر اينكه در ايران غني‌سازي ادامه داشته باشد، وجود ندارد. در اينكه فردو مركز هسته‌اي ايران است جاي هيچ بحثي نيست و مسائل ادعايي آنها در خصوص پادگان‌هاي نظامي برطرف شده است، اما در جزئيات و كم و كيف اين مسائل اختلاف‌نظر داريم.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي گفت: اين اراده امروز در جهان وجود دارد كه ايران قابل حذف شدن از معادلات منطقه‌اي و جهاني نيست، هيچ كسي نمي‌تواند بگويد كه ما در مسائل منطقه‌اي و جهاني ايران را كنار مي‌گذاريم و حتي اگر بگويد افكارعمومي باور نمي‌كند.
وي با بيان اينكه ايران نقش بسزايي در مهار تروريسم در منطقه دارد، افزود: ‌هيچ اختلافي وجود ندارد حتي كساني كه پس از ديدار در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد در خصوص ايران اين جور يا آن جور گفتند، ترديدي در حضور ايران براي حل مسائل منطقه‌اي ندارند. آن حرف‌هايشان نيز براي پاك كردن عرقي است كه بر پيشاني‌شان نشسته، زيرا سال‌ها ادعاهايي مي‌كردند كه امروز تعبير نشده است. روحاني افزود: همه بايد قدر اين شرايط را بدانيم و به حول و قوه الهي با كمك يكديگر معضلات اقتصادي را برطرف كنيم.

  همه علاقه‌مند به توسعه مناسبات با ايران هستند
رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه در سياست خارجي اين دولت به قولي كه به مردم داده است، در حد يك‌سال به خوبي عمل كرده و روابطش را با همسايگان و دوستان گسترش داده است، گفت: ما توانسته‌ايم از تخاصم و تنش با كشورهايي كه با آنها مشكل داشتيم، بكاهيم. ارتباط ما با كشورهاي آفريقايي و امريكاي جنوبي رو به گسترش است و همه علاقه‌مند به توسعه مناسبات با ايران هستند.
وي تصريح كرد: براي مسير و راهي كه پيش‌رو داريم بايد همه با هم باشيم. دولت بدون مجلس قادر به حل مشكلات نيست و همه ما بدون همراهي مردم راه به جايي نخواهيم بود. روحاني با تأكيد بر وحدت و همدلي همه مسئولان و مردم گفت: ما از ركود خارج شده‌ايم اما تا رونق فاصله داريم و اين آغاز راه در اين زمينه است و بايد اين راه را ادامه بدهيم تا با كمك هم در سال 95 به تورم يك‌رقمي و رشد مداوم و ثابت بالاي 6 درصد برسيم.
رئيس‌جمهور در خاتمه بيان كرد: همه بايد با كمك هم كشور را به نقطه‌اي برسانيم كه مورد نظر دولت و مجلس است و رهبر معظم انقلاب در چارچوب اقتصاد مقاومتي آن را از ما طلب كرده‌اند.

  تحريم‌ها عليه ايران يك رفتار ظالمانه بوده است
حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني سه‌شنبه شب در پايان نشست مشترك دولت و مجلس در جمع خبرنگاران در ارزيابي خود از اين نشست گفت: همواره ديدار با نمايندگان مجلس براي ما مغتنم است. در اين نشست دولت مسائلي را كه فكر مي‌كند به‌عنوان مسائل مهم و برنامه آينده است، مطرح مي‌كند و نمايندگان نيز نكاتي را كه مورد نظرشان است، بيان مي‌كنند تا اعضاي هيئت دولت از اين موارد مطلع باشند.
رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه خوشبختانه در مسائل اقتصادي به يك نقطه ثبات و اميد رسيده‌ايم و براي آينده و حل مشكلات اقتصادي كاملاً اميدواريم، افزود: البته مسائل اقتصادي پيچيده و زياد هستند اما در يك‌سال گذشته خوشبختانه قدم‌هاي خوبي براي مهار رشد تورم و خروج از ركود برداشته‌ايم. البته مسئله اشتغال هم در پيش‌رو است كه بايد با ايجاد رونق در توليد اين مشكل را نيز حل كنيم.
دكتر روحاني اظهار داشت: در طول يك‌سال گذشته با مجلس درباره بودجه سال ۹۳ و برخي موارد ديگر همفكري داشتيم و لازم است براي بودجه سال آينده كل كشور و برنامه ششم توسعه با يكديگر تعامل فكري داشته باشيم و مسائل را با يكديگر به پيش ببريم.
رئيس‌جمهوري مسائل و ناامني‌هاي منطقه را يكي از محورهاي شور و مشورت دولت و مجلس عنوان و تصريح كرد: خوشبختانه ايران كشور باثبات منطقه است و هميشه ايران به كشورهاي منطقه به ويژه عراق، سوريه، لبنان و افغانستان ياري رسانده است و ان‌شاءالله به كمك‌هاي خود ادامه مي‌دهيم تا منطقه باثبات شود.
دكتر روحاني در ادامه گفت: در مسئله مذاكرات هسته‌اي ايران هم‌اكنون در حال مذاكره است و قطعاً جمهوري اسلامي در چارچوب يك منطق حركت مي‌كند. امروز شاهديم كه جهان اين منطق را قبول دارد و اكثر كشورهاي جهان قبول دارند كه تحريم‌ها عليه ايران يك رفتار ظالمانه بوده و فعاليت‌هاي صلح‌آميز جمهوري اسلامي تحت نظر آژانس است. رئيس شوراي عالي امنيت ملي اظهارداشت: در اين رابطه بايد گفت كه در بخشي از مسائل با 1+5 به تفاهم و توافق رسيده‌ايم و بخشي باقي مانده كه بايد گفت‌وگوها ادامه پيدا كند.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه در مسائل سياست خارجي داشتن صداي واحد بسيار داراي اهميت است و ان‌شاءالله اينچنين خواهد بود، اظهار داشت: همواره جلسات مشترك مجلس و دولت مفيد خواهد بود زيرا افكار به هم نزديك‌تر شده و برنامه‌ها هماهنگ‌تر مي‌شوند و نشست اخير هم اين آثار را داشته و اين جلسات براي همفكري و هماهنگي بيشتر باز هم ادامه پيدا مي‌كند.

  دولت و مجلس در حل معضلات كشور همفكر هستند
دكتر علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي هم در ادامه اين نشست خبري با بيان اينكه از دكتر روحاني و اعضاي هيئت دولت كه دعوت مجلس را براي حضور در اين نشست پذيرفتند تشكر مي‌كنم، گفت: اين جلسه بسيار خوب و مطلوب بود و در آن تعدادي از روساي كميسيون‌هاي مجلس نظرات خود را در خصوص بهبود شرايط مطرح كردند و رئيس‌جمهور و برخي از اعضاي هيئت دولت نيز درباره شرايط اقتصادي كشور و اقدامات مثبت صورت گرفته براي بهبود شرايط توضيحاتي را بيان كردند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: خوشبختانه يك هم‌نظري ميان دولت و مجلس براي حل مشكلات اقتصادي وجود دارد كه قطعاً اين موضوع بايد در لايحه بودجه ۹۴ و برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گيرد. از طرف ديگر با همفكري بايد مسير اقتصادي كشور را به صورتي تعيين كنيم كه مشكل بيكاري و تورم وضع بهتري پيدا كنند و فكر مي‌كنم كه اگر اين مسير درست طي شود، شرايط اقتصادي كشور را مي‌توان كاملاً متحول كرد.
دكتر لاريجاني با اشاره به اينكه در اين نشست همچنين درباره سفر اخير رئيس‌جمهور به نيويورك و مذاكرات هسته‌اي بحث شد، اظهار داشت: همچنين مسائل منطقه‌اي داراي اهميت بالايي است كه اين موضوعات بايد مورد توجه دولت و مجلس باشد. رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزاري جلسات مشترك ميان مجلس و دولت را مفيد دانست و تصريح كرد: قطعاً بايد از نگاه‌ها و نتايج اين جلسه در پيشبرد اهداف كشور به ويژه تصويب بودجه سال آينده استفاده كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار