کد خبر: 679414
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: برای نخستین بار در کشور تخم‌مرغ‌ها ردیابی شده و بر روی تخم‌مرغ‌ها اسم مرغدار و کدردیابی درج می‌شود.
فارس: محمد مهدی رفیعی با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال از مراکز و فروشگاه‌های عرضه دام بازدید شده است اظهار کرد: در شش ماه نخست سال 26 هزار و 700 بار از این فروشگاه و مراکز بازدید کرده‌ایم که 26 تن و 700 کیلوگرم این دام‌ها ضبط و معدوم‌سازی شده است.

وی افزود: در شش ماه نخست سال در کشتارگاه‌های دام استان بیش از 272 هزار راس گوسفند و بز ذبح، که بیش از 63 تن از آلایش‌های دامی غیر بهداشتی نیز شناسایی و ضبط شده و از سوی دیگر 64 تن گوشت نیز کشف و معدوم سازی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به فعالیت مجتمع دامشهر گفت: در شش ماه نخست سال 260 هزار راس گوسفند و بز و 400 راس گاو و گوساله در این مجتمع ذبح شده‌اند که در این راستا برای فعلیت بخشیدن به فعالیت‌های مجتمع دامشهر، پست قرنطینه نیز در حال فعالیت است.

رفیعی تصریح کرد: در شش ماه نخست سال 9 میلیون و 680 هزار قطعه طیور زیر نظر اداره کل دامپزشکی استان ذبح شده است که از این تعداد 31 هزار مرغ به دلیل بیماری شناسایی و ضبط شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه‌های دامداری سم‌پاشی و ضدعفونی شده‌اند، گفت: در شش ماه نخست سال 860 هزار مترمربع از جایگاه دام ضدعفونی و یک میلیون 770 هزار متر مربع جایگاه دامداری سم‌پاشی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم خاطرنشان کرد: 65 هزار نوع آزمایش دام و طیور در آزمایشگاه‌های دامپزشکی انجام شده است که 881 هزار راس گوسفند و 308 هزار راس گاو و گوساله واکسینه شدند.

رفیعی با اشاره به اینکه در برخی از مراکز عرضه تخم‌مرغ اقدام به فروش تخم‌مرغ شکسته می‌کنند گفت: هیچ یک از فروشگاه‌ها حق فروش تخم مرغ شکسته و یا ترک‌خورده را ندارند که در صورت مشاهده با این فروشگاه‌ها برخورد خواهد شد.

وی ابراز کرد: برای نخستین بار در کشور تخم‌مرغ‌ها ردیابی می‌شوند به صورتی که بر روی تخم‌مرغ‌ها اسم مرغدار و کدردیابی درج می‌شود تا در صورتی که تخم‌مرغ دچار شکستگی و یا ترک بود با مرغدار برخورد شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
0
0
لطفاأ در اروميه هم به وضعيت گوشت ومرغ وتخم مرغ رسيدگی شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار