کد خبر: 679349
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
«رامين موسوي ملكي» تهيه‌كننده برنامه تلويزيوني «صبحي ديگر»:
روز دوشنبه 14 مهر ماه در يك برنامه صبحگاهي با عنوان «صبحي ديگر» كه از شبكه آموزش پخش مي‌شود، يكي از كتاب‌هاي فرقه عرفاني ضاله شعور كيهاني يا همان عرفان حلقه با نام «انسان از منظري ديگر» مورد تبليغ قرار گرفت كه نه مجوز انتشار اداره كتاب ارشاد را دارد و نه به لحاظ محتوايي كتابي موجه شمرده مي‌شود.
مصطفي شاه‌كرمي
روز دوشنبه 14 مهر ماه در يك برنامه صبحگاهي با عنوان «صبحي ديگر» كه از شبكه آموزش پخش مي‌شود، يكي از كتاب‌هاي فرقه عرفاني ضاله شعور كيهاني يا همان عرفان حلقه با نام «انسان از منظري ديگر» مورد تبليغ قرار گرفت كه نه مجوز انتشار اداره كتاب ارشاد را دارد و نه به لحاظ محتوايي كتابي موجه شمرده مي‌شود.
     
  «انسان از منظري ديگر» مجوز ارشاد نداشته است
اين كتاب به گفته علي شجاعي صائين، مدير اداره كتاب وزارت ارشاد، مجوز نشر نداشته است. اين مدير ارشاد در توضيحات بيشتري مي‌گويد: «انسان از منظري ديگر» مجوز نشر ندارد، اين اثر يك بار در زمان تصدي مجيد حميدزاده، مدير سابق اداره كتاب (1387 مدير اداره كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بوده‌ است) به اشتباه مجوز گرفت اما بلافاصله مجوز آن باطل شد.

آثار اين فرد حق انتشار ندارد ضمن اينكه در هيئت رسيدگي به تخلفات ناشران هم داراي پرونده است. با وجود اينكه محمدعلي طاهري سركرده فرقه «شعور كيهاني» موسوم به عرفان حلقه و نويسنده اين كتاب به جرم اعمال غيرقانوني و غيرشرعي مدتي است كه در زندان به سر مي‌برد، كتابش در يك برنامه صبحگاهي تلويزيون بيش از يك دقيقه تبليغ مي‌شود. فعاليت اصلي اين فرقه كاذب در قالب دوره‌هاي آموزشي و برگزاري جلسات جن‌گيري از سال 1370 توسعه يافت، در اين جلسات به افراد اين گونه القا مي‏‌شد كه علت بيماري آنها رسوخ اجنه يا ارواح سرگردان است و طاهري مي‏‌تواند با خارج كردن آنها سلامتي را به افراد برگرداند، نام اين روش را «سايمنتولوژي» گذاشتند و ادعا كردند كه جوايز و مدارك بين‌المللي به اين روش تعلق گرفته است.
پس از مدتي با افزايش آسيب‏‌هاي روحي رواني در اثر تلقينات عرفان حلقه و فروپاشي برخي از خانواده‌هاي آسيب‌ديدگان، محمدعلي طاهري محاكمه شد و براي تحمل چهار سال حبس از سال 90 به زندان افتاد. در اين مدت برخي از شبكه‌هاي بيگانه از او به عنوان يك دانشمند ايراني و گاهي زنداني سياسي ياد كردند.

يكي از ترفندهاي بنيانگذار عرفان حلقه براي موجه نشان دادن آموزه‌هاي انحرافي خود، استفاده از آيات قرآن است. او با زيركي براي جذب مخاطب مسلمان خود، آيات قرآن را دستاويز قرار داده و با تفسيرهاي غلط قصد دارد عقايد انحرافي خود را با كلام الهي تأييد كند و در اين زمينه دست به انتشار كتاب با عناويني نظير عرفان كيهاني (حلقه)، انسان از منظري ديگر، بينش انسان، انسان و معرفت و. . . زد كه در اين كتاب‌ها به وضوح تفكرات انحرافي وي به چشم مي‌خورد. همچنين كتاب «انسان از منظري ديگر» نيز جزو آثار مكتوب و منتشر شده اين فرد مي‌باشد.

   مدير توليد برنامه اشتباه كرده بود
قابل ذكر است كه «رامين موسوي ملكي» تهيه‌كننده برنامه تلويزيوني «صبحي ديگر» درباره معرفي كتاب سركرده گروه حلقه كيهاني در اين برنامه مي‌گويد: اين اتفاق از روي اشتباه افتاد و ما به خاطر اين رويداد از مخاطبانمان عذرخواهي مي‌كنيم. متأسفانه اين كتاب از روي ناآگاهي عوامل در برنامه معرفي شد و هيچ عمدي در كار نبود.

موسوي ملكي با اشاره به اينكه مدير توليد برنامه با توجه به مقدمه‌اي كه آقاي منصوري لاريجاني بر كتاب نوشته بودند؛ كتاب را براي معرفي انتخاب كرده بود و آن را تأييد شده دانسته بود، مي‌افزايد: وقتي من متوجه اين اشتباه شدم، به سرعت مدير توليد برنامه را توبيخ كردم و حتي تصميم داشتيم كه در برنامه بعدي از مردم عذرخواهي كنيم، اما فكر كرديم عنوان دوباره اين كتاب شايد به نوعي تبليغ بيشتري برايش محسوب شود.
ما چهار سال است كه در اين برنامه به معرفي كتاب مي‌پردازيم و اين اتفاق براي اولين بار در برنامه ما افتاد. «صبحي‌ديگر» در تمام سال‌هايي كه روي آنتن رفته همواره در مسير انقلاب و اسلام گام برداشته و من بابت اتفاقي كه افتاد، بسيار ناراحتم و از همه مخاطبانم عذرخواهي مي‌كنم.

تهيه‌كننده برنامه «صبحي ديگر» در پايان مي‌گويد: اين اتفاق براي ما تلنگري بود كه بيشتر در اين موارد دقت كنيم و در همين رابطه با آقاي مختارپور، دبير كل امور كتابخانه‌هاي كل كشور جلسه‌اي گذاشتيم و قرار شد از طريق آنها اقدام به تهيه كتاب براي معرفي در برنامه كنيم تا ديگر شاهد چنين اشتباهاتي نباشيم.

  «كتاب‌هاي فجر» و جايزه 57 ميليون توماني
اين اتفاق در حالي است كه تلويزيون سابقه تبليغ مجموعه كتاب‌هايي ذيل عنوان «كتاب‌هاي فجر» با قرعه كشي جايزه 57 ميليون توماني! را نيز در پرونده‌اش دارد كه از يك سو به دليل اعتراضات مسئولان وقت وزارت ارشاد و ارسال نامه‌اي به رئيس رسانه ملي مبني بر مجوز نداشتن اين كتاب‌ها از سوي وزارت ارشاد از تبليغ اين كتا‌ب‌ها جلوگيري شد. حتي در آن برهه زماني برخي از رسانه‌ها خبر دادند كه تعرفه تخفيف 95 درصدي به دليل ارائه بيانات امام علي(ع) در تبليغات، شامل حال ناشر شده و وي 6‌ميليارد تومان پول تبليغ به صدا و سيما پرداخته است. از سوي ديگر اين كتاب‌ها مورد انتقاد برخي كارشناسان و رسانه‌ها به دليل طرح مباحثي از عرفان‌هاي كاذب، مغايرت با باورهاي اسلامي، عرفان صهيونيستي و. . . قرار گرفتند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هم رزم سرداران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
0
0
...
چه خوب است چنین "جوان" ...با الگوگیری از شخصیتی جوانمردانی چون سردار قاسم سلیمانی که علاوه بر مطالعه کتاب "انسان از منظری دیگر" ، در اتصال فرادرمانی نیز قرار می گیرند، و با هدیه ترجمه عربی آن کتاب به دوستان همرزمشان در فلسطین، عطر خوش بوی این کتاب و نشانه آشکار الهی را به فرامرزها می رسانند، عمل نمایند. ان شاءالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
0
0
دفع...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار