کد خبر: 679348
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
معاون گردشگري در پاسخ به «جوان» ‌خبر داد
معاون گردشگري كشور از پيشنهاد ورود اولين هواپيماي خورشيدي به كشور خبر داد. به گفته او اين پيشنهاد هم‌اكنون روي ميز معاونت گردشگري است و اين اتفاق مي‌تواند ايده‌اي جذاب و تحريك‌كننده براي سفر باشد.
الناز خمامي‌زاده
معاون گردشگري كشور از پيشنهاد ورود اولين هواپيماي خورشيدي به كشور خبر داد. به گفته او اين پيشنهاد هم‌اكنون روي ميز معاونت گردشگري است و اين اتفاق مي‌تواند ايده‌اي جذاب و تحريك‌كننده براي سفر باشد.

مرتضي رحماني موحد در نشست خبري سمپوزيوم بين‌المللي سازمان ملل متحد براي زمينه‌سازي گردشگري پايدار كه در سالن فجر سازمان ميراث فرهنگي برگزار شد در پاسخ به اين سؤال «جوان» كه «رالي پاريس تا پرسپوليس» آخرين بار در دوره پهلوي دوم به ايران آمده و در بدو ورود مورد استقبال گرم و باشكوه قرار گرفته بود و اينك برنامه‌هاي اين معاونت براي تكرار يك استقبال گرم ديگر از اين قبيل گروه‌هاي گردشگر و ايده‌هاي اثرگذار بر توسعه گردشگري ايران چيست، توضيح داد: «استفاده از ايده‌هاي جذاب و تحريك‌كننده براي سفر يك روش جديد است كه ما از اين ايده‌ها استفاده مي‌كنيم.

 به عنوان نمونه علاوه بر بحث رالي پيشنهادهاي جذاب ديگري داريم كه باعث معرفي بهتر ايران با اثرگذاري بيشتري مي‌شود. مثلاً پيشنهادي داريم كه يك هواپيماي سولار با نيروي خورشيدي وارد ايران شود كه اين پيشنهاد روي ميز من است اما نيازمند هماهنگي درون دستگاهي است. رالي پاريس پرسپوليس در حال هماهنگي است.»

 معاون گردشگري كشور كه به نظر مي‌رسيد از اخبار دقيق مربوط به «رالي پاريس تا پرسپوليس» و زمان ورود آنها به ايران بي‌اطلاع باشد، در ادامه پاسخش به سؤال «جوان »‌خاطر نشان كرد: «‌بحث رالي يكي از همان جاذبه‌ها است. قطعاً اين رالي با مديريت حوزه‌هاي مختلفي چون فدراسيون اتومبيلراني، وزارت ورزش و جوانان و كانون اتومبيلراني و جهانگردي برگزار مي‌شود و در اين حد اطلاع دارم كه هماهنگي‌‌هايي در حال انجام است.»
توضيح درباره شمار گردشگران ورودي در شش ماهه اول سال، بحث امنيت گردشگران خارجي در داخل ايران و ورود نخستين قطار گردشگران بين‌المللي به كشور، بخش ديگري از سخنان معاون گردشگري را در پاسخ به سؤال خبرنگاران در اين نشست به خود اختصاص داد.
به گفته رحماني موحد در پنج‌ماه نخست سال بيش از 35 هزار گردشگر با تور به ايران سفر كرده‌اند كه نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته اين آمار 204 درصد رشد داشته است. ضمن آنكه زمان حضور گردشگران اروپايي در ايران به مدت يك ماه و نيم به جلو افتاده و گردشگران اروپايي برخلاف سال‌هاي گذشته نه از شهريور و مهر بلكه از نيمه‌هاي مرداد به بعد سفرشان را به ايران آغاز كرده‌اند. وي درباره بحث امنيت گردشگران خارجي در ايران نيز يادآور شد كه رويكرد نيروهاي حافظ امنيت جامعه بايد مبني بر تقويت نگهباني از اين مهمانان باشد. معاون گردشگري درباره ورود بي‌سر و صداي نخستين قطار گردشگري به كشور نيز گفت: «‌من به عنوان معاون گردشگري بعد از اينكه قطار وارد كشور شد، متوجه شدم. متوجه شديم كه يكي از دفاتر گردشگري مستقلاً نسبت به انجام هماهنگي‌ها اقدام كرده است. ضمن اينكه از اين رويكرد بخش خصوصي تقدير مي‌كنيم اما اگر اين اتفاق با تعامل و همكاري بهتري انجام شود مي‌توانيم كمك كنيم و مشكلاتي را كه در بدو ورود و توقف‌ها براي گردشگران خارجي پيش مي‌آيد، برطرف كنيم.»
رحماني موحد در بخش ديگري از اين نشست نيز درباره اهميت برگزاري سمپوزيوم بين‌المللي سازمان ملل متحد براي زمينه‌سازي گردشگري پايدار توضيح داد كه از قضا اولين اجلاس مشترك سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي ايران و سازمان ملل متحد خواهد بود. بر اساس اين گزارش، تهران و سازمان ايراني مجامع بين‌المللي وزارت امور خارجه در تاريخ 22 تا 24 مهر ماه سال جاري ميزبان اين رويداد خواهد بود كه با مشاركت بخش امور اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل متحد (UNDESA) برگزار مي‌شود و قرار است مهمانان شاخصي داشته باشد؛ معاون دبير كل سازمان ملل متحد، نماينده بانك جهاني و ساير مقامات ارشد گردشگري كشورهاي بازار هدف گردشگري ايران از جمله اين مهمانان هستند. معاون گردشگري سهم مشاركت اين سازمان در برگزاري اين رويداد جهاني را تنها بين 100 تا 150 ميليون تومان برآورد كرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار