کد خبر: 679249
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
به زودی عملیات دو درصد باقیمانده سد کلان ملایر پایان یافته و این سد به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان به همراه معاون طرح توسعه و مدیر پروژه با حضور در سد کلان ملایر از آخرین وضعیت سد آگاه و در جریان روند ساخت آن قرار گرفت.

مرتضی عزالدین در این بازدید گفت: سد کلان ملایر 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی عملیات اجرای دو درصد باقیمانده این سد پایان یافته و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اقدامات دو درصد باقیمانده سد را شامل آسفالت روی تاج، بتن ریزی انتهای سرریز، احداث ساختمان نگهبانی و تکمیل عملیات هیدرو مکانیکال سد، دانست و افزود: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه 150 میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خاطر نشان کرد: اعتبار مصوب سال جاری77 میلیارد و 600 میلیون ریال است و تاکنون 60 درصد این مبلغ معادل 43 میلیارد و 167 میلیون ریال تخصیص داده شده است.

عزالدین هدف از ساخت این سد را تامین آب شرب و بهبود یک هزار و 600 هکتار از اراضی جنوب شهر ملایر دانست و تصریح کرد: آب شرب شهر ملایر به میزان 12 میلیون متر مکعب، کشاورزی چهار میلیون متر مکعب و محیط زیست پنج میلیون و 500 هزار متر مکعب از این سد تأمین خواهد شد.

وی حجم مخزن سد کلان ملایر را 44 میلیون و 400 هزار متر مکعب عنوان کرد و یادآور شد: آب قابل تنظیم این سد سالیانه 22 میلیون متر مکعب است.

گفتنی است سد کلان در 30 کیلومتری جنوب شهر ملایر کیلومتر واقع است این سد از نوع خاکی همگن با طول تاج 828 متر و ارتفاع از کف 47 متر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار