کد خبر: 679218
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
شرکت انی ایتالیا بر پایه حجم ذخایر و تولید نفت و گاز کشورها در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد نفت آمریکا ۱۰ و گاز این کشور ۱۴ سال دیگر تمام می شود اما ایران تا ۱۳۵ سال دیگر نفت و تا ۲۱۱ سال آینده گاز دارد.
تسنیم: شرکت نفتی انی ایتالیا در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرد ایران تا 135 سال دیگر نفت داشته باشد.

بر اساس این گزارش با توجه به میزان ذخایر و تولید نفت ایران در سال 2013 این کشور تا 135 سال دیگر نفت خواهد داشت که بر این اساس ایران آخرین کشوری خواهد بود که نفتش تمام می شود.

پس از ایران عراق قرار دارد که پیش بینی می شود ذخایر نفتی اش تا 122 سال آینده تمام شود. کانادا با 120 سال در رتبه سوم قرار گرفته است.

این شرکت ایتالیایی همچنین پیش بینی کرده است نفت کویت تا 92 سال، نفت امارات تا 75 سال، نفت عربستان تا 64 سال، نفت روسیه تا 20 سال، نفت چین تا 16 سال و نفت آمریکا و مکزیک تا 10 سال آینده تمام شود.

ایران همچنین آخرین کشور جهان خواهد بود که ذخایر گازی اش به اتمام می رسد. بر اساس برآوردهای انی با توجه به حجم ذخایر و تولید گاز ایران در سال 2013 انتظار می رود ذخایر گازی ایران تا 211 سال دیگر دوام بیاورد.

قطر پس از ایران کشور دوم از این نظر است به طوری که ذخایر گازی این کشور 146 سال دیگر دوام می آورد. ذخایر گازی عربستان به عنوان سومین کشور 102 سال دیگر تمام می شود.

اما روسیه که بزرگترین دارنده ذخایر گازی جهان است تنها تا 75 سال دیگر گاز دارد.

میزان دوام ذخایر گازی سایر کشورها عبارت است از: الجزایر 55 سال، اندونزی 35 سال، چین 29 سال، نروژ 25 سال، آمریکا 14 سال و کانادا 12 سال.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
حالانمیشه اینارو نگین. اخه بعضی ها بیجنبه تشربف دارن یهو میبینی ماشین وحیاط خونشون روبا نفت وگاز میشورن
محمد ابراهیم شهلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
0
نوش جان ...
امامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
0
1
اگر با حراست و حفاظت از دانش اتمی در ابعاد صنعتی زودتر به بازدارندگی و مصونیت و رویین تنی نرسیم ! یقین مهاجمان حریص غربی این ثروت را که مایه حیات تمدن صنعتی غرب است از چنگ ایران به در خواهند آورد با حمله به خاک خوزستان و ایلام و بوشهر و هرمزگان !!
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
0
از این ثروت ملی "چه میزان صرف مردم
می شود" ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار