کد خبر: 679075
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
سپيده آماده
چندي است كه طرح جمع‌آوري داوطلبانه گيرنده‌هاي ماهواره به عنوان يكي از اولويت‌هاي پايگاه‌هاي بسيج مناطق مختلف كشور اجرايي شده و بر اين اساس دارندگان تجهيزات ماهواره به منظور مقابله با تبعات منفي ماهواره مي‌توانند دستگاه‌هاي خود را به صورت داوطلبانه به مراكز بسيج تحويل دهند و در ازاي آن يك دستگاه آنتن ديجيتال دريافت كنند.
 هنوز مدت زيادي از انتشار اين خبر نگذشته بود كه گزارش‌هاي تصويري بسياري از تحويل داوطلبانه ماهواره از سوي مناطق، استان‌ها و شهري‌هاي مختلف در صدر خبرها قرار گرفت؛ تصويرهايي كه پر بودند از ازدحام ديش و ال‌ان‌بي‌هايي كه توسط صاحبانشان در اختيار مأموران قرار گرفته بودند. فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) شهر گناوه از جمله افرادي بود كه در روزهاي اخير با بيان اينكه تنها در اين استان تا كنون 2 هزار و 938 ماهواره به صورت داوطلبانه به سپاه اين استان تحويل شده است، گفت، تجربيات بيانگر نامناسب بودن اقدام سلبي براي برخورد با موضوع گيرنده‌هاي ماهواره است و در اين راستا بايد حرمت و شأن مردم اين استان حفظ شود. وي همچنين خبرداده بود كه 45‌نفر از نصابان ديش‌هاي ماهواره توسط اطلاعات سپاه همدان نسبت به اثرات مخرب شبكه‌هاي ماهواره‌اي توجيه شدند كه اين افراد نيز دست از اين كار كشيدند. سرهنگ محمد شريف‌نوريان، رئيس مجمع عمومي بسيج شهرستان پلدختر هم سه روز پيش با بيان اينكه يكي از برنامه‌هاي بسيج در مقابله با معضل ماهواره، دادن دستگاه ست‌تاپ باكس (گيرنده‌ديجيتال) رايگان است، تصريح كرد: افرادي كه از ماهواره استفاده مي‌كنند، مي‌توانند با دادن ماهواره به يكي از پايگاه‌هاي بسيج يا ناحيه مقاومت، يك دستگاه گيرنده ديجيتال رايگان تحويل بگيرند.
ديگر خبر ماجراي تحويل داوطلبانه ماهواره‌ها هم مربوط به مهدي صادق‌احمدي، فرمانده ناحيه مقاومت بسيج طبس و دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر اين شهرستان بود كه اعلام كرد در قالب اجراي «طرح روشنگري آسيب‌هاي ماهواره» از ابتداي سال جاري، تعداد ۴۰۰‌خانواده كه در شهرستان طبس از ماهواره استفاده مي‌كنند، شناسايي شده‌اند كه بسته‌هاي آموزشي و فرهنگي تهيه شده و در حال توزيع بين اين خانواده‌هاست و از ابتداي اجراي اين طرح تاكنون ۲۰ نفر در شهرستان طبس دستگاه گيرنده ماهواره خود را به صورت داوطلبانه به پايگاه‌هاي مقاومت بسيج تحويل داده‌اند. پيش از اينها هم جانشين فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) شهر گناوه (استان بوشهر) اظهار كرده بود كه اين نهاد با توجه به برنامه‌هاي مخرب شبكه‌هاي ماهواره‌اي و تأثير ويرانگر آن برجامعه، در قبال تحويل دادن دستگاه‌هاي گيرنده اين شبكه‌ها از سوي شهروندان، مبلغي را به عنوان تقدير و تشويق به آنان پرداخت مي‌كند.
 ماجراي تحويل سيستم‌هاي ماهواره‌اي شايد نمادي باشد براي مبارزه با شبكه‌هايي با سريال‌هاي خيانت‌محور كه كمر به فروپاشي بنيان خانواده‌هاي ايراني بسته‌اند، شبكه‌هايي كه سريال‌هاي ترك را با قيمت‌هاي آنچناني از پخش‌كنندگان خريداري مي‌كنند و با دوبله‌هاي مناسب مقابل ديدگاه مخاطبان فارس زبان مي‌گذارند. شايد آن روزهاي اولي كه شبكه‌هاي فارسي زبان ماهواره، حيات جنجالي خود را كليد زده بودند، شنيدن اين مسئله كه ماهواره براي فروپاشي اخلاق و خانواده ايراني دست به كار شده، براي بسياري غيرقابل باور بود اما اين روزها ديگر همه آدم‌هاي اين شهر ‌مي‌دانند كه اين سريال‌هاي سرتا پا بي‌اخلاقي براي چه با اين حجم خريداري و دوبله مي‌شوند و بر آنتن اين شبكه‌هاي رنگارنگ جاي مي‌گيرند. ادامه اين حركت هم براي درمان آسيب‌هاي شبكه‌هايي كه تنها هدف‌شان، آسيب رساندن به ارزش‌هاي خانواده‌هاي ايراني است مفيد فايده خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار