کد خبر: 679073
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
نشست رسانه‌اي نهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر خياباني مريوان برگزار شد
دبير نهمين جشنواره تئاتر خياباني مريوان در نشست خبري اين جشنواره با اشاره به انتخاب رنگ آبي براي اين دوره از جشنواره گفت: شعار امسال جشنواره تئاتر خياباني، آشتي، صلح و دنيايي عاري از خشونت است.
سپيده آماده
دبير نهمين جشنواره تئاتر خياباني مريوان در نشست خبري اين جشنواره با اشاره به انتخاب رنگ آبي براي اين دوره از جشنواره گفت: شعار امسال جشنواره تئاتر خياباني، آشتي، صلح و دنيايي عاري از خشونت است.
به گزارش «جوان»، نشست رسانه‌اي نهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر خياباني مريوان در سالن اصلي تئاتر شهر برگزار شد. در ابتداي اين نشست حجت الاسلام جعفري، دبير جشنواره با اشاره به برپايي اين جشنواره از 25 تا 30 مهرماه در 10 مكان اصلي شهر مريوان و روستاهاي اطراف اين شهر اظهار كرد: 178 اثر به دبيرخانه جشنواره رسيده است كه در اين ميان 25 اثر همراه با پنج نمايش آييني براي شركت در جشنواره انتخاب شدند.
دبير جشنواره با بي‌سابقه خواندن حضور آثار از 25‌استان در اين دوره از جشنواره تئاتر خياباني اذعان داشت: امسال بخش پژوهش نيز به جشنواره اضافه شده كه در اين بخش شش اثر حضور دارد كه دو تا از آنها لوح تقدير دريافت مي‌كنند اما همه آثار قرار است در آينده‌اي نزديك به چاپ برسند.
وي با اشاره به اضافه شدن بخش پژوهش به اين دوره از جشنواره ادامه داد: در بخش بين‌الملل نيز حضور آثاري از كردستان عراق، ارمنستان و آذربايجان در جشنواره قطعي شده است. در حالي كه ما از كشورهاي مختلفي چون لهستان، اسپانيا، پرتغال، صربستان و... نيز متقاضي داشتيم.
جعفري با بيان افتتاح پارك شانو به معناي تئاتر در اين دوره از جشنواره تئاتر خياباني تصريح كرد: مثلث مردم، مسئولان فرهنگي استان و خود هنرمندان در كنار هم باعث ثبات و پايداري فعاليت‌هاي فرهنگي در اين استان شده است. دبير جشنواره تئاتر مريوان همچنين در خصوص ساخت موسيقي خاص براي اين دوره از جشنواره به عنوان نماد نهمين دوره از جشنواره تئاتر مريوان اظهار داشت: به دنبال ساخت يك موسيقي خاص براي جشنواره هستيم تا به عنوان نماد اين رويداد هر ساله مورد استفاده قرار گيرد و ماندگار شود. همچنين با توجه به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينكه كردستان سرزمين مهر و وفاداري است اين دو ويژگي از جمله المان‌ها و رويكردهاي مورد توجه ما در اين دوره خواهد بود.
در ادامه عبدالمحمد زاهدي، استاندار كردستان با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري در سفري كه به كردستان داشتند، صفت استان فرهنگي را براي كردستان بيان كردند و اين تنها مرتبه‌اي بود كه رهبري معظم، استاني را با اين صفت خطاب قرار داده بودند، اظهار كرد: هنر از زندگي مردم كردستان جدا نمي‌شود و تفكر و ديد فرهنگي در تمام زواياي زندگي مردم اين استان ديده مي‌شود. زاهدي نيز درباره همكاري‌هاي مشترك ايران و عراق گفت: تبادلات فرهنگي از گذشته ميان ايران و كردستان عراق وجود داشته است و بر همين مبنا نيز تفاهمنامه‌اي براي همكاري اين دو كشور منعقد شده است تا تعامل و تبادل فرهنگي ويژه‌اي در زمينه‌هاي مختلف داشته باشيم.
در بخش ديگري از اين نشست رسانه‌اي، حسين طاهري با اشاره به اينكه دبير دوره بعدي جشنواره تئاتر خياباني مريوان بلافاصله بعد از پايان اين دوره تعيين مي‌شود، گفت: در حال برنامه‌ريزي هستيم كه علاوه بر برگزاري جشنواره تئاتر مريوان در شهرهاي ديگر كردستان نيز جشنواره‌هايي از اين دست برگزار كنيم. جعفري در پايان اين نشست رسانه‌اي عنوان كرد: در اين دوره از جشنواره قرار است انتخاب مردمي هم داشته باشند و مردم نيز درباره كارها نظر بدهند تا تفاوت‌ها و فاصله‌هاي نظر مردم با داوران مشخص شود چون نمايش خياباني مردمي‌ترين گونه تئاتر است و مردم ارتباط بسيار زيادي با مضامين آن برقرار مي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار