کد خبر: 678755
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
خرمای تولیدی باغداران شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان و بستک در سراسر استان به جز حاجی‌آباد به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

حمزه رادمنش مدیر سازمان تعاون روستایی استان هرمزگان با بیان اینکه این استان از قطب‌های تولید خرما در کشور است، اظهار داشت: برای خرید تضمینی خرمای نخل‌داران استان هرمزگان مراکز خرید در نقاط مختلف استان ایجاد و کار خرید را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه سالانه 145 هزار تن خرما در هرمزگان تولید می‌شود، افزود: 10 مرکز خرید در استان هرمزگان خرمای کشاورزان را به صورت بسته‌بندی در کارتن‌های یک تا 10 کیلوگرمی خریداری می‌کنند.

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان افزود: براساس قیمت تعیین شده خرمای درجه یک رقم مضافتی هر کیلوگرم 1185 تومان، خاصویی و کلیته 920 تومان، خنیزی و شاهانی و مرداسنگ 820 تومان و سایر ارقام 650 تومان خریداری می‌شود.

رادمنش بیان داشت: سازمان تعاون روستایی این آمادگی را دارد که تا 20 مهرماه خرمای تولیدی باغداران در سراسر استان هرمزگان و از ابتدای آبان‌ماه لغایت 30 آذرماه خرمای تولیدی در حاجی‌آباد را از دست باغداران بدون واسطه خریداری کند.

وی با بیان اینکه خرماهای خریداری شده درب سردخانه‌ها تحویل داده می‌شود، افزود: باغداران با دریافت 80 درصد بهای محصول به مدت چهار ماه مهلت دارند محصول خود را تحویل گرفته و با قیمت بالاتری به فروش برسانند، در غیر این صورت 20 درصد مانده محصول بعد از این مدت در وجه باغداران پرداخت می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار