کد خبر: 678565
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
خطيب نماز جمعه تهران با انتقاد از مدافعان توافق به هر قيمت:
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينكه برخي مي‌گويند هر توافقي بهتر از عدم توافق است، اظهار داشت: توافقي كه توأم با ذلت باشد توافقي ننگين بوده و مورد قبول ملت نيست، زيرا عدم توافق، عزتمندانه‌تر و شرافتمندانه‌تر از اين است كه توافقي همراه با ذلت صورت بگيرد. آيت‌الله سيد احمد خاتمي طي سخناني در خطبه‌هاي نماز جمعه كه در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به مسئله مذاكرات هسته‌اي اظهار داشت: ما در مذاكرات هسته‌اي حرف نو نداريم و همان حرف گذشته‌هاي خود را مي‌زنيم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينكه برخي مي‌گويند هر توافقي بهتر از عدم توافق است، اظهار داشت: توافقي كه توأم با ذلت باشد توافقي ننگين بوده و مورد قبول ملت نيست، زيرا عدم توافق، عزتمندانه‌تر و شرافتمندانه‌تر از اين است كه توافقي همراه با ذلت صورت بگيرد. 
آيت‌الله سيد احمد خاتمي طي سخناني در خطبه‌هاي نماز جمعه كه در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به مسئله مذاكرات هسته‌اي اظهار داشت: ما در مذاكرات هسته‌اي حرف نو نداريم و همان حرف گذشته‌هاي خود را مي‌زنيم. 
    
    ظرفيت غني‌سازي ايران بايد حفظ شود
وي با بيان اينكه بايد طبق چارچوبي كه مقام معظم رهبري فرمودند و با رعايت خط قرمزها مذاكرات ادامه پيدا كند، افزود: خط قرمز ما ولايت است و همچنين به مسئولان مذاكره كننده خدا قوت مي‌گوييم تا بتوانند اين مذاكرات را به نتيجه برسانند.  عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: ظرفيت غني‌سازي مورد نياز ما بايد حفظ شود و اين مقدار را نظام تعيين مي‌كند. آيت‌الله خاتمي با بيان اينكه تحقيق و پژوهش در عرصه فناوري هسته‌اي بايد ادامه پيدا كند، گفت: سايت فردو بايد همانند نطنز ظرفيت غني‌سازي خود را حفظ كند، همچنين ماهيت آب سنگين اراك بايد محفوظ باشد. وي تأكيد كرد: نتيجه و خروجي مذاكرات بايد رفع تمام تحريم‌ها به طور همزمان باشد، اينها خطوط قرمز ماست. 
   كامرون آنچه در شأن خودشان بود به ما نسبت داد
خطيب جمعه تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سخنان نخست وزير انگليس گفت: تمام صحبت‌هاي وي از جمله متهم كردن برنامه‌هاي هسته‌اي ايران و حمايت ما از تروريسم دروغ بود و وي هر آنچه كه در شأن خودشان بود به ما نسبت داد. 
آيت‌الله خاتمي با بيان چند نكته در اين رابطه افزود: نبايد انتقاد از اظهارات سخيف نخست‌وزير انگليس سبب شود اظهارات و اقدامات مفيد رئيس‌جمهور در سازمان ملل ناديده گرفته شود، زيرا تمام اين اقدامات جاي تشكر دارد. وي ادامه داد: اين اظهارات سخيف از سوي سخنگو و برخي مسئولان و توسط رئيس‌جمهور هم در بازگشت از سفر نيويورك و روسيه جواب داده شد البته مردم انتظار بجايي داشتند كه رئيس‌جمهور در نطق‌شان در سازمان ملل جواب اراجيف نخست‌وزير انگليس را مي‌دادند اما با وجود اينكه اين سخنان از سوي رئيس‌جمهور با تأخير محكوم شد، تشكر داريم. 
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه پرونده انگليس پيش ملت ما سياه است، بيان كرد: پرونده سياه ننگين آنها از اول اشغال سرزمين فلسطين تا الان كه به حمايت از رژيم كودك‌كش و جلاد مي‌پردازند، ادامه دارد. آيت‌الله خاتمي تأكيد كرد: لندن پايه‌گذار گروه‌هاي تروريستي همچون طالبان، القاعده و داعش است و انگليس از توليدكنندگان سلاح كشتار جمعي بوده و هست. 
   انگليس در خط مقدم فتنه 88 بود
 وي ادامه داد: انگليس پرونده ننگيني دارد كه بدين واسطه و با حمايت از خانواده پهلوي پدر و پسر و با توطئه آنان 57 سال بر اين ملت سوار شدند و در انحراف نهضت مشروطيت در خط مقدم جنايت بودند و در تحريك رژيم بعث صدام عليه اين ملت اينها نقش اول را داشتند و گاز سارين را به صدام جنايتكار دادند. 
امام جمعه موقت تهران گفت: كيست كه پرونده ننگين رژيم سياه انگليس را در حمايت از تروريست‌هاي منافق كه 17 هزار نفر را در اين كشور ترور كردند فراموش كند. اين رژيم سياه در خط مقدم حمايت از فتنه سال 88 بود. آيت‌الله خاتمي تأكيد كرد: ملت ايران هيچ گاه خواهان ارتباط با اين دولت مكار و روباه پير نبوده و نخواهد بود، بلكه آنها هستند كه به ايران احتياج دارند. 
    انتقاد از ذوق زدگان داخلي
وي همچنين با ابراز تاسف از ذوق‌زدگي برخي روزنامه‌نگاران داخلي در ملاقات رئيس‌جمهور با نخست وزير انگليس اظهار داشت: يك جوري تيتر زدند كه انگار ساليان سال ثانيه شماري مي‌كردند براي ارتباط با اين دولت استعمارگر. آدم احساس مي‌كند كه اينها براي رابطه با اين استعمارگران بيقرارند. امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه برخي از اين روزنامه‌نگاران اظهارات سخيف نخست‌وزير انگليس را سانسور كردند، گفت: به جاي اينكه دلبسته دين‌تان و استكبارستيزي‌تان باشيد دلبسته به اين جنايتكاران هستيد. 
آيت‌الله خاتمي افزود: در يكي از اين روزنامه‌ها مقاله‌اي را خواندم كه آن آقا با اين شيفتگي كه اعلام كردم، مي‌گويد بايد سخنان سخيف نخست وزير انگليس را فراموش كنيم و عنوان كرده كه اين سخنان را كامرون به دليل اينكه تحت فشار رژيم صهيونيستي بوده گفته است! غلط كرده اين سخنان را زده است. مگر قرار است هر زماني كه تحت فشار قرار مي‌گيرند فحش به ايران بدهند؟ اين اظهارات ادامه راه آن سخنان سخيف نخست وزير انگليس است. لذا راه درست اين است كه اعتراض آن قدر ادامه پيدا كند و آن قدر مرگ بر انگليس طنين انداز شود كه مجبور به عذرخواهي شوند. 
   ائتلاف ضد داعش فريبكارانه و ريا‌كارانه است
عضو مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازي ائتلاف عليه داعش توسط غربي‌ها گفت: اين ائتلاف فريبكارانه و رياكارانه است و اهداف شيطاني زيادي را دنبال مي‌كند. 
آيت‌الله خاتمي افزود: اين گروه‌هاي تروريستي توليد خود آنهاست كه در همين رابطه نيز وزير خارجه سابق امريكا به صراحت گفت كه ما داعش را براي مقابله با جهان اسلام درست كرده‌ايم. سركرده گروهك داعش توسط موساد تربيت شده است. وي با بيان اينكه اهداف آنها براندازي نظام قانوني سوريه و دست‌اندازي در استقرار و تماميت عراق است، تصريح كرد: تاكنون بيش از 12 نقطه حساس و زيرساخت سوريه را مورد هدف قرار دادند، همچنين در عراق نيز به جاي اينكه به داعش حمله و آن را نابود كنند به ارتش عراق حمله كرده‌اند. آنها سه سال پول‌ها خرج كردند تا اينكه بتوانند در سوريه موفق بشوند و اكنون كه موفق به اين كار نشده‌اند مي‌خواهند با اين ائتلاف به اهداف خود برسند. 
امام جمعه موقت تهران با تأكيد بر اينكه اين اقدام آنها تجاوز آشكار به سوريه و عراق بوده و اسمش اشغالگري است، بيان كرد: آنها بدون اجازه يك دولت قانوني وارد كشورشان شدند كه از جهت تمام اصول اساسي حقوق بين‌الملل محكوم است. آيت‌الله خاتمي در بخشي ديگر از سخنانش با اشاره به مشكل تأمين آب در كشور گفت: طبق گفته برخي مسئولان در حال رسيدن به وضعيت قرمز هستيم لذا بر همه ما مسلمانان كه پيرو قرآن هستيم تكليف شرعي و ملي است كه در مصرف آب آشاميدني صرفه‌جويي كنيم. وي با بيان اينكه مي‌توانيم اقداماتي در راستاي كاهش هدر رفتن آب همچون اصلاح سيستم آبياري انجام دهيم، افزود: 90 درصد آب ما صرف كشاورزي مي‌شود كه اگر اين مقدار از سيستم آبياري اصلاح شود حداقل 10 درصد صرفه جويي خواهد شد و به همين اندازه به ذخاير و ميزان آب شرب مردم افزوده مي‌شود. 
   مجريان بايد در خط مقدم اجراي قانون باشند
آيت‌الله خاتمي همچنين در خطبه اول نماز جمعه طي سخناني با اشاره به اجراي دقيق قانون در كشور اظهار داشت: مسئولان و مجريان در خط مقدم اجراي قانون باشند و خودشان و وابستگان خود را مستثنا در اجراي قانون ندانند. امام جمعه موقت تهران افزود: اگر مسئولي قانون‌شكني كند فرهنگ قانون‌شكني در كشور رواج پيدا مي‌كند، به همين واسطه نيز بايد مسئولان و مجريان در خط مقدم اجراي قانون باشند. آيت‌الله خاتمي با بيان اينكه بايد فضاي قانونمداري را به وجود آورد، تصريح كرد: وقتي اين فضا شكل گرفت خود به خود جاده عمل به قانون صاف مي‌شود. وي خاطرنشان كرد: بايد عرصه را بر قانون‌شكنان تنگ كرد و نبايد قانون‌شكنان فضاي بازي را پيش روي خود ببينند، زيرا بر قانون‌شكني جري مي‌شوند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار