کد خبر: 678458
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
وزیر دادگستری گفت: وجود اختلاف سلیقه در تمام جوامع امری طبیعی است اما باید توجه داشته باشیم که دولت تدبیر و امید را نباید از دید رقابتی به تیغ نقد بکشانیم.
مهر: حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اصفهان با بیان اینکه سیاست دولت روشن است، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که امروزه با استفاده از سیاست‌های سنتی و تخمین و حدس و گمان نمی‌توان کشور را اداره کرد و این امر در تمامی کشورهای توسعه یافته دنیا نیز مورد توجه است.

وی با بیان اینکه اداره کشور با روش‌های سنتی و تخمینی آسیب‌های زیادی را به کشور وارد کرده است، ادامه داد: طی سال‌های گذشته زمان کافی برای بکارگیری روش‌های کارشناسی در اداره امور در دستور کار نبوده و این امر باعث شده است در نهایت و پس از نتیجه گیری به آنچه که انتظار داشتیم، نرسیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه سعی شده است در برنامه‌ریزی‌ها در دولت تدبیر و امید از مرزهای تخصصی عبور نشود، ادامه داد: ما هر آنچه که گذشته را قضاوت کنیم در واقع درباره خودمان قضاوت می‌کنیم و ضروری است که از این قضاوت‌ها درس بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه رساندن رشد اقتصادی به مرز مثبت و اجرای طرح سلامت در کشور که آرزوی دیرینه 5 رئیس جمهور پیشین بوده است را از اقدامات مهم صورت گرفته در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و بیان داشت: باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر نمی‌توان اقدامات صورت گرفته را به صورت ملموس حس کرد ولی دولت آمار و ارقام ارایه شده کارهای انجام شده را با سند عنوان می‌کند.

هم‌گرایی و هم‌افزایی در بین مسئولان از سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید

حجت‌الاسلام پور محمدی با بیان اینکه هم‌گرایی و هم‌افزایی در بین مسئولان از سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید است، ادامه داد: در این استا دولت با ایجاد حسن ظن بین مسئولان کشور سعی دارد کشور را در مسیر توسعه با سرعت بالا قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی‌های رئیس جمهور در سفر به نیویورک نیز بیان داشت: رئیس جمهور سخنرانی قاطع، کامل و جامع را در نیویورک انجام داد که بسیاری از حرف‌های وی رئیس جمهور آمریکا را تحت شعاع قرار داد و حتی جایگاه بالاتری از حرف‌های رئیس جمهو آمریکا در رسانه‌‌های جهان داشت.

وزیر دادگستری با بیان اینکه دولت منطق تدبیر و محاسبه کارشناسانه را برای تثبیت جایگاه کشور ایران در سطح بین‌المللی در دستور کار خود قرار داده است، افزود: دولت علی رغم تحریم‌ها، پیشرفت‌های زیادی را داشته و این امر را در ملاقات با سران کشورهای دیگر نیز مطرح کرده است ولی باید توجه داشته باشیم که تحریم‌ها جلوی سرعت پیشرفت کشور را می‌گیرد و باید تحریم‌ها برداشته شود.

وی با بیان اینکه کشور ایران به هیچ وجه صحنه را برای دیگران خالی نخواهد کرد، افزود: صحنه خالی کردن کار اشتباهی است هرچند توهین و بداخلاقی در صحنه باشد. باید حق را گرفت و به جایگاه واقعی خود رسید.

حجت‌الاسلام پور محمدی در ادامه با بیان اینکه کشور ایران از ضریب مدیریتی بالایی برخوردار است، افزود: بسیاری از مدیران شهرهای کوچک کشور تفکر بالایی دارند که حتی می‌توانند در سطح کشوری مدیریت کنند و این افتخاری برای کشور است.

وی با بیان اینکه مدیران سرمایه‌های بزرگ کشور هستند، ادامه داد: چنانچه این مدیران با هم افزایی و همدلی در کنار یکدیگر کار کنند می‌توانند در توسعه کشور و ایجاد فضای آرام در داخل کشور نقش بسزایی داشته باشند.

وزیر دادگستری در ادامه با اشاره به وجود اختلاف سلیقه‌ها در کشور افزود: ایران جامعه بزرگی است و سلایق گوناگونی در آن وجود دارد اما نباید از زاویه دید رقابتی دولت را نقد کرد چرا که دستاوردهای دولت بسیار قابل توجه است.

دولت تدبیر و امید تاکنون ریالی از بانک مرکزی برداشت نکرده است

وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید تاکنون ریالی از بانک مرکزی برداشت نکرده است، افزود: دولت با صبوری، نظم و اقدامات کارشناسی تورم را کنترل کرده است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی در پاسخ به برخی از اظهارات استاندار اصفهان در خصوص مشکلات موجود در استان و عنوان نامناسب برخورداری که به این استان داده اند، افزود: من اگر مشکلات آمریکا را بشمارم خیلی بیشتر از مشکلات استان اصفهان است.

وی در ادامه با عنوان ضرب‌المثل "هر که بامش بیش، برفش بیشتر" و نسبت دادن آن به موقعیت شهر اصفهان، اظهار داشت: اصفهان شهر نمونه‌ای است، مسئولان تهران هنوز به اصفهان و زیبایی‌ها و ظرفیت‌هایش می‌نازند و همه جای اصفهان قابل ارایه است اما زشت است که زاینده رود خالی از آب باشد و این امر نه تنها برای مردم اصفهان بلکه برای تمام کشور زشت است.

وزیر دادگستری با اشاره به ایجاد گروهی از معمرین و مسئولان و کارشناسان آب در  اصفهان اظهار داشت: قرار است این گروه پیگیر مشکل آب در زاینده رود باشند و نظرات کارشناسی خود را برای حل مشکل آب نه تنها در اصفهان بلکه در سراسر کشور به دولت ارایه دهند.

اصفهان باید برای حل مشکل آب کشور به دولت راهکار ارایه دهد

وی با بیان اینکه اصفهان باید برای حل مشکل آب کشور به دولت راهکار ارایه دهد، ادامه داد: من پیگیر حل این مشکل خواهم بود فقط باید نظرات کارشناسی به من ارایه شود تا با دست پر پیگیر امور باشم.

حجت‌الاسلام پور محمدی با بیان اینکه مشکل آب، خاک و محیط زیست در حال حاضر دغدغه اصلی کشور است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز تاکید ویژه بر توجه به محیط زیست داشته‌اند و در این راستا حداقل هفته‌ای دو جلسه در هیات دولت به موضوع محیط زیست رسیدگی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به سیاست نظم اداری تاکید ویژه دارد، اظهار داشت: قاطعانه و با توجه به تجربه‌ای که دارم می‌توانم بگویم که منظم ترین دولت پس از انقلاب در خصوص رسیدگی به فساد اداری دولت تدبیر و امید بوده است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه بودجه کشور در حال انقباض است، افزود: از این پس هیچ دولتی نمی‌تواند از بودجه به روش قبل استفاده کند چرا که دیگر بودجه دولت انبساطی نمی‌شود و از این رو لازم است که در هزینه کردن اعتبارات بازبینی جدی صورت گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار