کد خبر: 678440
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز با کاهش بیش از ۱ دلاری به مرز ۹۳ دلار رسید و هر اونس طلا با افزایش ۴ دلاری قیمت در برابر ۱۲۱۹ دلار معامله شد.
تسنیم: قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه به روند نزولی خود ادامه داد و برای نخستین بار طی 17 ماه گذشته قیمت نفت سبک آمریکا به زیر 90 دلار رسید.

هر بشکه نفت سبک آمریکا در این روز با 1.07 دلار کاهش قیمت مواجه شد و در برابر 89.66 دلار معامله شد. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز در این روز یک دلار کاهش یافت و به 93.16 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت جهانی نفت از خرداد تاکنون 24 دلار کاهش یافته است و انفعال اوپک به عنوان تامین کننده حدود نصف نفت مورد نیاز جهان تردیدهایی را در مورد قدرت و نفوذ این سازمان پدید آورده است.

در حالی که روند نزولی قیمت نفت ادامه دارد و وجود نفت مازاد فراوان در بازار علت این مسئله دانسته می شود اعضای اوپک در ماه سپتامبر 810 هزار بشکه در روز تولید نفت خود را افزایش داده اند. عربستان که در پی کاهش تولید نفت ایران و لیبی تولید خود را به شدت افزایش داده است در این ماه نیز جزو کشورهایی قرار دارد که تولید خود را افزایش داده اند.

افزایش تولید نفت آمریکا نیز از دلایل وضعیت پیش آمده در بازار نفت عنوان می شود و این در حالی است که وارد فصل سرد سال در نیمکره شمالی می شویم و طبیعتا قیمت نفت باید روندی صعودی داشته باشد.

روسیه به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان بیش از سایر کشورها از افت قیمت نفت آسیب می بیند و با توجه به تنش میان این کشور و آمریکا بر سر اوکراین ادامه روند نزولی قیمت نفت می تواند روس ها را در تقابل با آمریکا تضعیف کند که البته عربستان نیز با افزایش تولید نفت و مخالفت با برگزاری نشست اضطراری اوپک در جبهه آمریکا قرار گرفته است.

اما در بازار فلزات گرانبها امروز شاهد افزایش نسبی قیمت طلا بودیم. هر اونس طلا در معاملات امروز با افزایش 4 دلاری قیمت نسبت به روز گذشته مواجه شد و در برابر 1219 دلار معامله شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار