کد خبر: 678404
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتی در پایگاه خبری «مک‌کلاچی» مدعی شده است که هیچ کشوری در موقعیت آمریکا قرار ندارد و جهان برای رهبری به ایالات متحده می‌نگرد.
فارس: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتی که در پایگاه خبری «مک‌کلاچی» منتشر کرده، بار دیگر تلاش کرده تا آمریکا را در نقش ناجی جهان معرفی کند. وی در این یادداشت مدعی شده است که جهان برای رهبری به آمریکا می‌نگرد.

اوباما در ابتدای این یادداشت با بیان اینکه آمریکا جهان را برای مبارزه با چالش‌های بزرگ بسیج کرده، نوشته است: «آمریکا جهان را در مبارزه برای تضعیف و نهایتا نابودی گروه تروریستی موسوم به داعش رهبری می‌کند. این گروه تمام مردمی را که با آن در عراق و سوریه روبرو شده‌اند، به وحشت انداخته است. در وحشتناک‌ترین جنایات ممکن، آن‌ها افراد بی‌گناه را سر بریده و ویدئوهای این وحشیگری را منتشر کرده‌‌اند تا جهان را شوکه کنند. هیچ مذاکره و گفت‌وگویی با این گروه شیطانی وجود نخواهد داشت. تنها زبانی که این جانی‌ها می‌فهمند، زبان زور است.»

در جریان بیش از سه سالی که از آغاز بحران سوریه می‌گذرد، آمریکا اصلی‌ترین حامی غربی مخالفان مسلح سوریه بوده و میلیاردها دلار در راستای تجهیز و تقویت آن‌ها هزینه کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا روز 10 سپتامبر برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه طرحی را رونمایی کرد که بخش سوری آن بر تقویت بیش از پیش مخالفان مسلح که کاخ سفید آن‌ها را «میانه‌رو» می‌خواند، استوار است.

اوباما در ادامه یادداشت خود به تشریح این طرح پرداخته و نوشته است که واشنگتن قصد ندارد به تنهایی عمل کند و همچنین قرار نیست «نیروهای زمینی آمریکا سرزمینی خارجی را اشغال کنند.» به گفته اوباما تاکنون 40 کشور برای پیوستن به آمریکا اعلام آمادگی کرده‌اند. امارات و عربستان از جمله این کشورها هستند.

وزارت دفاع آمریکا اوایل هفته اعلام کرد که امارات و عربستان بیشترین نقش را در حمله به پالایشگاه‌های نفتی سوریه ایفا کرده‌اند. واشنگتن می‌گوید هدف از نابودی این پالایشگاه‌ها، قطع منابع درآمد داعش است.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به تحولات اوکراین پرداخته و بار دیگر روسیه را به تجاوزگری متهم کرده است. وی در این رابطه نوشته است: «ما تحرکات جهانی علیه تجاوز روسیه به اوکراین را رهبری می‌کنیم. ما همراه با متحدان خود، مردم اوکراین را در برای بهبود دموکراسی و اقتصادشان حمایت می‌کنیم. ما متحدان خود در ناتو را تقویت کرده و به تعهد خود مبتنی بر دفاع جمعی، پایبند هستیم. ما هزینه‌هایی را به روسیه تحمیل کرده و با دروغ در برابر واقعیت، مبارزه می‌کنیم. این هفته من از کشورهای بیشتری خواستم تا در جهت درست تاریخ، به ما بپیوندند.»

مناطق شرقی اوکراین از اسفند ماه سال گذشته در پی سقوط دولت مرکزی این کشور تحت فشار مخالفان مورد حمایت غرب، صحنه ناآرامی‌های گسترده بوده است. ساکنان اغلب روس‌تبار این مناطق با روی کار آمدن دولتی غربگرا، خواستار استقلال از کی‌یف شده‌اند، که این امر واکنش تند دولت مرکزی را در پی داشته است. در جریان درگیری‌ها میان ارتش و استقلال‌طلبان، تاکنون بیش از 2600 تن کشته شده‌اند. آمریکا و کشورهای اروپایی با متهم کردن روسیه به حمایت از استقلال‌طلبان، تاکنون چند دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

بیماری مهلک ابولا و تغییرات اقلیمی از دیگر مواردی است که اوباما در یادداشت خود مدعی شده است که واشنگتن مبارزه با آن‌ها را راهبری می‌کند.

وی در پایان این یادداشت آورده است: «آمریکا هرآنچه را که برای پاسخگویی به آزمون‌های کنونی لازم باشد، انجام می‌دهد. چراکه با وجود تمام چالش‌هایی که در قرن جدید وجود دارد، هیچ ملتی روی زمین موقعیتی بهتر از ما ندارد تا آینده را به دست آورد. مردم تمام جهان برای رهبری به ما می‌نگرند. ما از این مسئولیت استقبال می‌کنیم. ما میراث‌داران سربلند آزادی هستیم و همانطور که این هفته نشان دادیم، ما آماده‌ایم تا هرآنچه لازم است برای تضمین انتقال این میراث به نسل‌های آینده، انجام دهیم.»

اوباما در حالی در یادداشت خود آمریکا را به عنوان «پلیس جهان» ترسیم کرده است که نظرسنجی سال گذشته نشریه «نشنال ژورنال» نشان داد از هر 5 آمریکایی، تنها دو نفر چنین نقشی را برای واشنگتن قائل هستند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
0
0
دولتمندان امریکا"اگرکشورهای نادان مناطق نفت خیز "اینگونه برای ماندن در
قدرت "باج نمی دادندو خزانه جنگ های
شمانبودند"ملت عرب را" برای اهداف شما به داعش تبدیل نکرده" برای شما
به مناطق موردنظر گسیل نکرده بودند"
تا به کشند وکشته شوند"فکر می کنید
"هنوزرادعای رهبری جهان داشتید؟
گویند:خرج که ازکیسه مهمان رود"رهبری
جهان "اسان بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار