کد خبر: 678339
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
پرده‌بر‌داري از پروژه جديد امريكا در حوزه بيوتروريسم
روزنامه «ديلي آبزرور» بزرگ‌ترين روزنامه كشور ليبريا در غرب آفريقا با انتشار اسناد علمي، امريكا را سازنده و منتشر‌دهنده ويروس ابولا معرفي كرد و نوشت: امريكا با سلسله عمليات‌هاي مخفي خود در آفريقا و با اسم رمز «تفاهمنامه 200» ايجاد و گسترش ويروس مهلك ابولا را در دستور كار خود قرار داد.
نفيسه ابراهيم‌زاده انتظام
روزنامه «ديلي آبزرور» بزرگ‌ترين روزنامه كشور ليبريا در غرب آفريقا با انتشار اسناد علمي، امريكا را سازنده و منتشر‌دهنده ويروس ابولا معرفي كرد و نوشت: امريكا با سلسله عمليات‌هاي مخفي خود در آفريقا و با اسم رمز «تفاهمنامه 200» ايجاد و گسترش ويروس مهلك ابولا را در دستور كار خود قرار داد.
شيوع ويروس‌كشنده ابولا اواخر فصل بهار و تابستان، امسال را براي اهالي چند كشور آفريقايي سياه كرد؛ به طوري كه در شش ماه اخير، ابولا جان بيش از 3 هزار نفر را در غرب آفريقا گرفته است.
از طرفي سرعت گسترش آن و نبود درمان و واكسن مؤثر براي اين بيماري آن را از كنترل خارج و به شكل يك تهديد عمومي براي بشريت در سطح دنيا تبديل كرد و در شرايطي كه شيب قرباني‌گيري اين بيماري كشنده بيش از پيش تند مي‌شود و غول مرحله آخر آن براي بلعيدن نفس‌هاي بيشتري كف بر لب آورده، رسانه‌هاي آفريقايي آن را به عنوان يك سلاح بيولوژيك معرفي مي‌كنند از مجموعه سلاح‌هايي كه امريكا براي استقرار نظم نوين جهاني به شيوه خودش دست به دامن آن شده است.
امريكا در طول تاريخ استعماري خود همواره به دنبال داشتن سلاح‌هاي منحصر به فردي است كه بتواند به وسيله آنها كنترل دنيا را در دست داشته باشد و از اين كار اهداف زيادي را دنبال مي‌كند كه برخي از آنها از سوي مقامات رسمي و غير رسمي يا فعالان رسانه‌اي غرب منتشر شده‌اند و برخي ديگر نيز حاصل گمانه‌زني كارشناسان بين‌المللي است. كنترل جمعيت، كنترل بازار دارويي جهان، در اختيار گرفتن بازار منابع، امنيت غذايي و كنترل بازار محصولات كشاورزي و دامي از جمله اين اهداف هستند. اين در حالي است كه امريكا غوغاسالاري بر سر فعاليت‌هاي هسته‌اي كشور‌مان با اهداف نظامي در دنيا به جريان انداخته و خود به توليد و تكثير سلاح كشنده‌تر و بي‌سر و صدا‌تر دست مي‌زند. غافل از اينكه اين تناقض از ديد افكار عمومي دنيا پوشيده نمي‌ماند.
  تفاهمنامه 200 و اسلحه بيولوژيك عمو‌سام
در مورد شيوع ويروس ابولا و بر اساس افشاگري‌هاي ديلي آبزرور در مقاله‌اي به قلم پروفسور سيرل برودريك، ويروس كشنده ابولا يكي از ارگانيزم‌هاي اصلاح شده ژنتيكي است (GMO) كه به عنوان اسلحه‌اي بيولوژيكي توسط يكي از مجتمع‌هاي صنعتي – نظامي در امريكا ساخته شده است.
نويسنده مقاله در ادامه با طرح اين سؤال كه آيا ظهور بيماري‌ها و ويروس‌هايي از جمله ابولا و ايدز اتفاقي است يا با قصد و تفكر قبلي صورت گرفته است، مي‌نويسد: توليد‌كننده انحصاري اين نوع اسلحه‌هاي بيولوژيكي در امريكا، مشخصاً وظيفه كنترل و آزمايش ويروس‌ها و واكسن‌هاي مربوط به آن را در قاره آفريقا بر عهده دارد.
پروفسور سيرل برودريك با تأكيد بر اينكه تمام آزمايش‌هاي مخفي انجام شده توسط اين مجتمع امريكايي در كشورهاي آفريقايي انجام مي‌شود، تصريح كرد: اين موضوع را حتي مي‌توان در كتاب «منطقه حساس» به قلم «هورويتز» در سال 1998 نيز مشاهده كرد كه شركت‌هاي صنعتي - نظامي و پزشكي امريكا چطور با همكاري برخي كشورهاي آفريقا از جمله آفريقاي جنوبي، عمليات‌هاي مخفي بيولوژيك خود را براي صيانت از اطلاعات امنيت ملي امريكا و با هدف كاهش نسل و جمعيت در آفريقا با اسم رمز تفاهمنامه 200 آغاز كردند.
وي با اشاره به افزايش فروش اين كتاب واقعي و وحشتناك در امريكا نوشت: نويسنده كتاب «منطقه حساس» تمام تلاش خود را كرده تا فقط از حقايق استفاده كند. «هورويتز» در اين كتاب افشا مي‌كند كه بيولوژيست‌هاي مخفي امريكا، بيماري و ويروس مهلك ابولا را براي اولين بار در زئير (كنگو) تست كرده و پس از آن بود كه اين كشور را به گسترش دهنده ويروس‌هاي بيولوژيكي خود تبديل مي‌كنند.
پروفسور سيرل برودريك در اين مقاله علمي آورده است: پايگاه‌هاي زيادي در آفريقا به خصوص در غرب آفريقا تأسيس شده‌اند تا براي مبارزه با بيماري‌هاي نوظهور از جمله ابولا، واكسن يا راه درماني ارائه كنند كه همگي آنها زير نظر امريكايي‌ها و سازمان‌هاي وابسته به آن فعاليت مي‌كنند.
  دم خروس ابولا و قسم حقوق بشري غرب
نويسنده مقاله روزنامه ديلي آبزرور بزرگترين روزنامه كشور ليبريا در پايان از رهبران آفريقا مي‌خواهد تا عليه اين جنگ‌هاي بيولوژيكي و ستمگري‌ها به پا خيزند و نگذارند تا مردم آفريقا، به عنوان موش آزمايشگاهي براي رسيدن به اهداف كثيف غرب مورد سوء‌استفاده قرار گيرند.
بر اساس اين گزارش، سه روز پيش هم دكتر درنيس دان پزشك ارشد ليبريا، مهم‌ترين مقام پزشكي اين كشور پس از جان باختن معاونش بر اثر ابتلا به تب توأم با خونريزي ابولا، خود را قرنطينه كرد.
دكتر دان تصميم گرفته خود و همچنين كاركنان بخش‌هاي تحت امرش را به مدت 21 روز (حداكثر دوره خفتگي اين ويروس ) در قرنطينه قرار دهد.  ليبريا بيشترين آسيب را از اين بيماري كه از اواخر سال 2013 بر غرب آفريقا سايه افكند، متحمل شده است.
بر اساس آمار، ليبريا با ثبت يك هزار و 830 مورد فوت، بيشترين آمار مرگ و مير ناشي از اين بيماري را در ميان ديگر كشورهاي ابولازده غرب آفريقا - گينه، سيرالئون، نيجريه و سنگال- به خود اختصاص داده است.
گفتني است موج اخير شيوع بيماري ابولا در ماه مارس (اسفند / فروردين) در گينه آغاز شد و سپس كشورهاي مجاور را نيز درگير كرد. سازمان بهداشت جهاني همچنين درباره احتمال سرايت اين بيماري مرگبار به ساحل عاج به عنوان همسايه ليبريا هشدار داده است.
كارشناسان بر اساس يك تحقيق راهبردي معتبر معتقدند: فقط 40 درصد از موارد منجر به ابتلا يا كشته شدن بر اثر ويروس كشنده ابولا در ليبريا و سيرالئون به طور رسمي اعلام مي‌شود.  براساس تحقيق سازمان جهاني بهداشت، اين بيماري كه تب توأم با خونريزي ناميده مي‌شود به ميزان كشندگي حدود 70 درصد رسيده است.
ويروس ابولا در حالي رو به گسترش است كه گفته مي‌شود، امريكا از اين ويروس به عنوان يك سلاح بيولوژيك ايده‌آل استفاده مي‌كند، زيرا به سرعت شيوع پيدا مي‌كند و بيشتر مبتلايان را از پاي در مي‌آورد و هر كسي كه واكسن آن را در اختيار داشته باشد، مي‌تواند شرايط مورد نظر خود را به ديگران تحميل كند.
  آيا ابولا به امريكا بازگشته است؟
مسئولان درماني در ايالت تگزاس امريكا تأييد كرده‌اند كه يك نفر در شهر دالاس مبتلا به ابولا شناسايي شده است. اين بيمار هشت روز پس از ورود به ايالات متحده، شناسايي و قرنطينه شده است. حالا بايد همه افرادي كه در اين هشت روز با فرد بيمار تماس داشته‌اند، زير نظر گرفته شوند تا جلوي شيوع اين آلودگي در امريكا گرفته شود.
در كنار اين موضوع كه انتشار اخباري مبني بر ابتلاي امريكايي‌ها صحت دارد يا نه، در بازي رسانه‌اي آنان در اين زمينه نبايد ترديد كرد و انتشار اخباري از اين دست در رسانه‌هاي امريكايي تلويحاً كاركرد رفع اتهام از خود را دارد. در واقع گزارش ابتلاي نخستين امريكايي به ابولا درون مرز‌هاي اين كشور در حالي از سوي رسانه‌هاي خبري غرب منتشر مي‌شود كه امريكا به دنبال رفع اتهام خود در موضوع شيوع ويروس ابولا و جلوگيري از قطورتر شدن پرونده خود در سركردگي اقدام عليه بشريت به واسطه برنامه‌هاي بيولوژيك است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار