کد خبر: 678313
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
افزود: کسانی که همه اقدامات دولت سابق را با همه رسوایی‌ها و فسادها، تقدیس می‌کردند، امروز در مقابل هر برنامه دولت فریاد وا اسلاما سر می‌دهند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخابات سال 92 را حاصل حضور هوشمندانه مردم دانست و اظهار کرد: همه ابزارهای تبلیغاتی در اختیار یک جناح خاص بود، اما مردم نجیبانه به میدان آمدند و اعتدال را انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از فرهیختگان، فرهنگیان و دانشگاهیان استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد، با قرائت سوره نصر گفت: حرکت «فوج فوج» سال گذشته مردم در انتخابات را از مصادیق فتح در تعریف قرآن می‌دانیم.

وی با بیان تعاریف قرآن کریم از فتح، افزود: قرآن اتفاقی را فتح می‌داند که با نگاه سطحی شکست مسلمانان و رکود جامعه اسلامی بود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تشریح تفاسیر گوناگون از سوره نصر،خاطر نشان کرد: خیلی از مسلمانان به امید فتح مکه از مدینه حرکت کردند، اما در محلی به نام حدیبیه، پیامبر(ص) با توجه به مجموعه عوامل و شرایط تصمیم گرفتند که با مشرکان به دلیل حفظ مصالح و منافع اسلام، صلح کنند که همان فتح المبین است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری بندهایی از توافق‌نامه صلح حدیبیه و اصرار سران مشرکان بر حذف نام خدا و رسول الله از صدر صلح‌نامه، گفت: عزم پیامبر(ص) برای صلح با مشرکان جدّی بود و تا جایی انعطاف نشان دادند که قبول کردند نام خدا و خودشان حذف شود، اما یک سال بعد مسلمانان بدون خونریزی و با سرافرازی مکه را فتح کردند.

هاشمی رفسنجانی با مقایسه اقدام پیامبر اکرم(ص) با تصمیم امام راحل در پایان جنگ عراق علیه ایران، تصریح کرد: در این مقطع نیز با قبول قطعنامه 598 یک فتح مبین نصیب ایرانیان شد که به مراتب بهتر از فتح بغداد و سرزمین‌های عراق از طریق اشغال نظامی بود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه «هیچ ملتی حضور اشغالگران را نمی‌پذیرد» ، اظهار کرد: پس از اشغال عراق توسط آمریکا دیدیم که یکی از افتخار سیاست‌مداران آمریکایی از جمله اوباما، موفقیت در خروج نظامیان خود از این کشور است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تحسین از آینده‌نگری امام راحل در مقام رهبری جوامع اسلامی، گفت: وقتی پس از فتح خرمشهر خدمت امام(ره) رسیدیم و فرماندهان نظامی اجازه ورود به خاک عراق را می‌خواستند، امام(ره) فرمودند اگر شهرهای عراق را بگیریم، مردم عراق آسیب می‌بینند و هم آنها و هم ملت‌های عربی متعصبانه دفاع می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش با تأکید بر نقش مردم در همه مراحل انقلاب اسلامی،تاکید کرد: در مبارزه، پیروزی انقلاب و دفاع مقدس آنچه سرمایه دفاعی جمهوری اسلامی بود، حضور مردم بود که هنوز هم ادامه دارد.

وی با تأکید بر حضور مردم در همه مقاطع 8 سال دفاع مقدس، گفت: سدهای فولادین خطوط مقدم ارتش مجهز عراق را همت مردم در قالب بسیج مستضعفین می‌شکست و جنگ را مردم با اهدای مال و جان و سلامتی فرزندان خود اداره می‌کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در دوران سازندگی نیز این مردم بودند که دروازه‌های کشور را به سوی توسعه و پیشرفت گشودند.

هاشمی رفسنجانی انتخابات سال 92 را نیز حاصل حضور هوشمندانه مردم دانست و اظهار کرد: همه ابزارهای تبلیغاتی در اختیار یک جناح خاص بود، اما مردم نجیبانه به میدان آمدند و اعتدال را انتخاب کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به مطالبات حاضران که خواستار توجه بیشتر دولت به وعده‌های انتخاباتی خویش بودند، گفت: دولت به همه شعارها پایبند است، اما مجموعه شرایط را ببینید که چگونه یک اقلیت محدود در مقابل همه اقدامات مثبت حتی انتصابات بر حق دولت هیاهو می‌کنند.

افزود: کسانی که همه اقدامات دولت سابق را با همه رسوایی‌ها و فسادها، تقدیس می‌کردند، امروز در مقابل هر برنامه دولت فریاد وا اسلاما سر می‌دهند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به عصبانیت افراطیون و تندروها از مردم ایران، تصریح کرد: از صبوری مردم سوء استفاده می‌کنند و انتقام مردم را از دولت منتخب آنها می‌گیرند.

وی همچنین با اشاره به شرایط کشور در دولت سابق، اظهار کرد: با همان روحیه‌ای که قطعنامه‌های بین‌المللی را کاغذ پاره می‌خواندند، قوانین و مصوبات داخلی را زیر پا می‌گذاشتند که آمار رسمی تخلفات آنان تأسف برانگیز است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت تعامل کشورها در دنیای کنونی، گفت: دولت یازدهم به حق کلید حل مسائل را سیاست خارجی تشخیص داد و بر اساس همان در جهت احقاق حق مردم ایران برنامه‌ریزی و فعالیت می‌کند.

وی با بیان اهمیت مذاکرات در تصمیمات سیاسی، خاطر نشان کرد: تبدیل فضای تهدید و جنگ و تشدید روزافزون تحریم به گفت‌وگو و آوردن همه‌ی آنان به پای میز مذاکره، دستاوردهای سیاست‌های دولت یازدهم است.

هاشمی رفسنجانی، اعتماد دو طرف را سرمایه‌ای برای مذاکرات سیاسی خواند و با تأکید بر پرهیز از بهانه‌گیری‌ها، گفت: ایران بارها ثابت کرده که آماده است برای اثبات جهانیان اعتماد سازی کند، اما طرف‌های مقابل نیز باید در مسیر قانون حرف بزنند و اقدام کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به چند دور مذاکرات ایران با کشورهای 1+5، اظهار کرد: دو طرف می‌دانند فضای سابق، امنیت منطقه و حتی جهان را به خطر می‌اندازد و تأکید آنان بر مذاکره باید برای رسیدن به راه‌حلی مناسب جهت پایان دادن به این مناقشات سیاسی باشد.

وی با تأکید بر نقش و جایگاه ایران در نظام بین‌الملل گفت: غربی‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که باید با ایران قدرتمند و با نفوذ بر اساس منطق و استدلال صحبت کنند، چون تاریخ ثابت کرده است که ایرانیان هیچ وقت تسلیم فشار و زور نمی‌شوند و نمی‌توان این کشور را از مبادلات سیاسی جهان حذف کرد.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
3
12
هر عقل سلیمی می داند سرامد فساد و رسوایی ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
5
20
عزت و احترام کشور و مردم در دولت سابق بیشتر بود تحقیر و توهین دولت انگلیس رو چگونه توجیه میکنه یا اخراج دانشجوهای ایرانی یا عدم صدور ویزا برای ابوطالبی و گرونی روز افزون.
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
4
19
به ... فرزندانت برس
نظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
1
4
.مردم ...
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
3
18
جناب هاشمی" کوبیدن دولت قبلی"و
مقایسه بادولت وقت"پسندیده شخص
شمانیست"که شمانیزهشت سال"
دولت کشوررابعهده داشتید"به عقب بر
گردید"ازدوران سازندگی خودبرای جوان ها بگویید"تا به عملکردشما در ان دوران
اشنا شوند.قضاوت عملکرد دولتمندان با
مردم است.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
3
12
به اقای رفسنجانی بفرمایید که وقت کردن کمی در مورد حکومت داری امام علی مطالعه بفرمایند وخود مقایسه کنندکه حکومت داری ایشون مورد پسند امامه یا اقای احمدی نزاد
302010
|
-
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
1
14
احمدی نژاد اگر هیچ کارهم نکرده باشد همین که ملت ایران را از شر مافیای قدرت وثروت ...آگاه کرد برایش کافیست یادت باشد 50 درصد مردم به روحانی رای داده اند به نظر تو 50 درصد دیگر اقلیتند مردم هوشیارند هم تورا میشناسند وهم احمد ی نژاد را
کیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
1
17
اقای رفسنجانی چرا از ... فرزندان خود ... چیزی نمی گوی.
عالم شکن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
1
14
همه ی بی عدالتی ها ازدولت خود شماشروع شددرنمازجمعه هرهفته یکی از خطبه های شما همیشه از عدالت اجتماعی دم میزدید عدالت شمارادیدیم سفرهای انچنانی به کیش با خانواه ویک عده تازه به دوران رسیده ان .. مالی و... فرزندانتان ازجمله استات ویل وکرسنت و .....وغیره لطف کنید به شعور مردم توهین نکنید چون مردم خوب شما خانواده را می شناسند بااینکه انتقاداتی به احمدی نژاد وارد بود ولی هرچه بود دزد و خائن نبود بهتراست که شما دیگر صحبت نکنیدتابلکه مردم افتضائات شمارا فراموش کننددرضمن ضمینه سازی قطعنامه 598وصلح تحمیلی وسفر مخفیانه مک فارلین را هرگز مردم فراموش نخواهند کرد
عالم شکن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
1
14
رئیس جمهور سابق اقای احمدی نژاد که یک موی ایشان به تن هیچ یک ازتن شماها نیست اگر از اول کارشان مثل خاتمی باشما دست دوستی میداد ومی گفت که بظاهر رییس ماهستیم ولی صاحب اختیار شما هستید انوقت از نظرشما رییس جمهور خوب وبالیاقتی بود وفتنه 88 بوجودنمی امد ولی چون مثل شما ووصله تن شما نبود ودر انتخابات ازاو شکست سختی خوردید . کشور به این ارامی را به لب پرتگاه بردید ولی بدان که خدا درکمین است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
0
5
با نظر هاشمی در مورد قانون شکنی دولت قبل موافقم و واقعا هم مایه تاسف هست و احمدی نژاد در دولت دومش خیلی بد عمل کرد اما به هاشمی عرض میکنم شما هم ... در سال 88 ...اساسا معتقدم یک مطلب رازگونه هست و آن اینکه چرا اصلاح طلبان که اعتقادی به رای مردم(رای حقیقی مردم) ندارند همیشه دم از رای مردم میزنند؟ معتقدم کمتر کسی رازش را میداند. رمز و راز مطلب این هست که اینان با توجه به ثروت باد آورده که حاصل پست و مقام قبلی خودشان بوده و الان با شرکت های متعددو املاک فراوان ادامه دارد معتقد هستند میتوانند با خرج کردن پول مردم را فریب داده و افکار عمومی را جهت رای دادن به خودشان سازماندهی کنند لذا هم عوام فریبی میکنند هم خواص فریبی در دانشگاهها( به طوری که اکثریت دانشجویان بنا بر نظر دکتر توکلی اصلاح طلب شده اند)و البته تا الان موفق هم بودند مگر در سال 84 و سال 88 که چون موفق نشدند لذا به دروغ تقلب متوسل شدند تا بگویند ما باز هم دلم برای رای مردم سوخته بود نه منافع شخصی و جناحی.معتقدم این رازی که من حقیر اشاره کردم کمتر کسی هست که از ان در این کشور هفتاد میلیونی خبر داشته باشد
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
2
8
... اين همه به اين 50 در صد رآي آقاي روحاني افتخار نكنيد ! اين دولت با شعار تدبير و اميد آمد ولي با عملش مردم را نا اميد كرد . مسائلي چون بيكاري و گراني همچنان بيداد مي كنند . نكته ديگر اينكه الآن موقعيت ايران اسلامي موقعيت صلح حديبيه نيست ، بلكه موقعيت بدر و خيبر است . اگر قبول نداري نگاهي به جنگ غزه بيندازيد ! كه چگونه صهيونيست ها مجبور شدند در برابر شرايط مقاومت ير تسليم فرود بياورند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
11
شما رابخدافقط تکلیف خودت و مارا باکسانیکه به هیئت عزاداری در عاشوراحمله کردند مشخص کنیدبعد نگرانی شمارابرای اسلام باور میکنیم آیا اسلام شما از اسلام امام حسین(ع) جداست .ا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
0
0
حق داری با اخمدی نژاد اینطور بر خورد کنی زیرااو حالت زا گرفت
tft
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
1
7
همه میدانند که سران اصلی فتنه چه کسانی هستند!!!!؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
1
6
ایشون بهتره به خانوادش برسه تا اینقد سوتی ندن پیری و هزار درده دیگه ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
1
6
من نمی دانم مگر هاشمی یکی ازارکان مملکت نیست که این طور ازیک جناح حمایت می کند مگرنباید بیطرف باشد.تازه دولتی که کلیدداشت کلیدش راگم کرد.
غیور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
0
2
جناب آیت الله بهتره بدنبال تربیت فرزندان و اصلاح آنان باشد شما که درس اخلاق خوانده اید چرا ...
الماس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
0
1
مرد باشید وامانتدار واین جمله را تمام ثبت کتید. اقای هاشمی شما خیلی بد امتحان پس دادید شما روی ...راهم سفید کردی
عباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
1
5
چطور امروز رای 50 درصدی مردم قابل توجه واحترام شده ولی سال 88 این مردم عوام بودند؟ مشکل دولت قبل فقط افشاگری هاش بود. وگرنه این آقایان دلشان برای مردم نسوخته و نخواهد سوخت.
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
1
1
be nazare man aghaye rohani kheili behtar hast az dolathaye ghabl va barash arezoouye mowavaghiyat mikhonanm
آشوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
5
1
تمام مردم در دیکتاتوری احمدی نژاد شک ندارند اینها هم که سنگ به سینه میزنند عزیزان کاربران سایت الفند که دایم درحال تحقیر دولتمردانند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
0
اقای هاشمی شما هم در سال 84و88همه ابزار در دست داشتید ولی ملت ...
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
1
0
یک عده پول میگیرن تا از صبح الی پاسی از شب تو سایتهای خبری دور بزنن و برعلیه دولت شعار بدن و به اسم نقد احمدی نژادی رو علم کنن که آن مرد آمد و آن مرد رفت
اما وقتی صحبت از گند کاری دولت احمدی میشه میگن به مرده لگد نزن، اگه قراره هرچی دلتون میخواد بر علیه دولت بگید و خودتونو نماینده مردم بدونید باید بگم مردم روحانی رو با دلشون انتخاب کردن و بدگویی مواجب بگیران رو تحت هیچ شرایطی قبول نمیکنن پس زور بیخود نزنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
1
0
الان دارند تمام کسانی که طرفدار احمدی نژاد بودند را اخراج میکنند من هم مدتی احمق و بی شعور و نفهم بودم و از آن ... حمایت کردم ما فریب خورده بودیم ایشان مملکت را به امان خدا رها کرده بود و فقط به دوست عزیز مرحومش سر میزد یادمه وقتی هر ساعت دلار بالا میرفت ایشان به ... رفت و انگار نه انگار که مردم دارند سکته میکنند.آری روزی خواهد آمد که خیانت همه به آینده این کشور روشن خواهد شد الست الصبح بقریب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
0
1
... . مراجعه کنید به سوابق و خاطرات ایشون.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار