کد خبر: 678288
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
پاييز آمد. با شروع اين فصل هزينه هاي جديدي اضافه مي شود؛ از جمله افزايش قبض برق و گاز، هزينه هاي مدرسه و برنامه هاي آموزشي کودکان، و لباس هاي گران تر در اين فصل سرد. نبايد بگذاريم اين هزينه ها کمرشکن شود! در اين چند روش ساده مي آموزيد که چگونه بخشي از مخارج اين فصل را کم کنيد.

خانه تان را در برابر تغييرات دما عايق کنيد

قبل از آنکه دماي هوا افت پيدا کند، به فکر عايق کردن خانه تان باشيد. عايق کردن درب و پنجره هاي خانه، در کم کردن هزينه هاي گرمايشي خانه، به شما کمک بزرگي خواهد کرد. همچنين چک کردن عايق پشت بام و تميز کردن آن از مشکلات احتمالي پيشگيري مي کند. مطمئن باشيد رسيدگي به اين موارد آرامش فکري قابل توجهي برايتان خواهد داشت و منزل تان را براي اين فصل آماده خواهد ساخت. 

در خانه آشپزي کنيد

بيرون از خانه شام خوردن با دوستان را کم تر کنيد. بگذاريد با خود رو راست باشيم. بيرون غذا خوردن خرج دارد! علاوه بر اين، با سرد شدن هوا و کوتاهتر شدن روزها بهتر نيست در جاي دنجي مثل خانه با دوستان و اقوام دور هم جمع شويم و شام بخوريم؟ براي خريد مواد غذايي بصورت تفريحي با دوستان به فروشگاه هاي محلي برويد. آشپزي در اين فصل نه تنها شيوه اي است عالي براي چشيدن طعم پاييز، بلکه در کاهش هزينه ها به طرز قابل توجهي موثر است.

از شهر خارج شويد

تابستان به سر رسيد، اما به اين معنا نيست که بهترين سفرهاي امسال تان هم تمام شود. پاييز فصلي ايده آل براي خارج شدن از شهر است زيرا هزينه هاي وسايل حمل و نقل کاهش مي يابد، دماي هوا کم شده و اکثر افراد در خانه مي مانند، و از همه مهم تر، مکان هاي توريستي بسيار خلوت مي شوند. اما زياد طولش ندهيد! اکثر اين تخفيفات براي بازه زماني کوتاهي صورت مي گيرد. چمدان ها و لوازم سفر نيز اصولا در پاييز حراج مي شوند، بنابراين پاييز، بهترين فصل براي خريد اينگونه وسايل است.

در هزينه هاي اتومبيل صرفه جويي کنيد

چک کردن روغن ماشين و باد چرخ ها در کاهش هزينه هاي خودرو بسيار موثر است. حتما از مايع ضد يخ استفاده کنيد. مايع برف پاک کن شيشه اتومبيل را حتما چک کنيد. اکثر اينها مواردي است که خودتان بتنهايي، و با صرف هزينه اي جزيي از عهده انجام آن بر مي آييد.

هنر و خلاقيت خود را به نمايش بگذاريد.

شما مي توانيد برخي از زيباترين تزيينات دکوراسيون هاي پاييزي را در طبيعت پيدا کنيد. و بهترين نکته آن، مجاني بودنشان است! اگر قاب عکسي داريد که خالي و بلا استفاده است، از آن براي قاب کردن برگ هاي زرد و نارنجي پاييزي استفاده کنيد، و يا از گل و برگ هاي خشک پاييزي براي پشت در خانه حلقه گل بسازيد. مي توانيد کاج هايي را در سبد قرار داده و ميزتان را با آن تزيين کنيد. سايت هايي مثل www.pinterest.com ايده هاي بسيار جالبي در اين زمينه در اختيارتان مي گذارد. همچنين مي توانيد از مطلب زيبايي پاييز در گوشه‌وکنار خانه هم استفاده کنيد.

تمرينات ورزشي تان را در محيط باز انجام دهيد

شايد فصل استخر رفتن گذشته باشد، اما پاييز نيز فصلي مناسب براي ورزش هاي بيرون از خانه است. چرا پول اضافه براي باشگاه رفتن بپردازيد وقتي مي توانيد از هواي عالي لذت ببريد؟ خود را متعهد کنيد که در هفته چند بار (ترجيحا در ساعات و روزهاي مشخص) به پياده روي و يا دويدن برويد. مي توانيد به پارک هاي محله خود سر بزنيد و از وسايل ورزشي آن استفاده کنيد.

در تفريحاتتان صرفه جويي کنيد

راه هاي جديد و مفرحي براي گذراندن اوقات فراغت تان پيدا کنيد. پارک، از بهترين گزينه ها براي گردش در پاييز است، و معمولا هزينه ورودي ندارد و همچنين تفريحي خانوادگي و دوستانه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار