کد خبر: 678238
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
به منظور افزایش فشار بر سوریه، آژانس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی مدعی شدند، سوریه مقدار کمی از تسلیحات شیمیایی خود را برای مقابله با تهدیدها‌ی احتمالی به طور مخفیانه نگه داشته است.
فارس: به منظور افزایش فشار بر سوریه، آژانس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی مدعی شدند، سوریه مقدار کمی از تسلیحات شیمیایی خود را برای مقابله با تهدیدها‌ی احتمالی به طور مخفیانه نگه داشته است.

به گزارش روزنامه «هاآرتص»، آژانس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند دولت سوریه باقیمانده ظرفیت تسلیحات شیمیایی خود را که بالغ بر چند تن است، نگه داشته و به‌رغم پایان تلاش بین‌المللی برای خلع سوریه از تسلیحات شیمیایی، این مقدار دست‌نخورده باقی مانده است.

این روزنامه اسرائیلی مدعی شده، هر چند یک هزار تن از تسلیحات شیمیایی سوریه نابود شده، دولت سوریه هنوز دارای ذخایر مخفی از تسلیحات شیمیایی در مکان‌های مختلفی است که تحت کنترل آن قرار دارد. کل مقدار تسلیحاتی که در این مکان‌ها ذخیره شده بین چند صد کیلوگرم تا چند تن است یا به عبارت دیگر کمتر از یک درصد کل ذخایر قبلی سوریه است.

یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی در این رابطه به هاآرتص گفت، تلاش بین‌المللی برای حذف تسلیحات شیمیایی سوریه، یک دستاورد چشمگیر بود که بدون استفاده از زور انجام شد.

وی در ادامه مدعی شد: «با این حال، اسرائیل دلایل خوبی دارد که معتقد است سوریه هنوز مقدار کمی از تسلیحات شیمیایی خود را نگه داشته. جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز این ارزیابی اسرائیل را انکار نکرده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار