کد خبر: 678222
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در واکنش به سخنان نخست وزیر انگلستان گفتند: ما کارنامه سیاهی از انگلستان در ایران داریم و آنها به جای این‌که از سیاهی آن کم کنند یه مشت لجن هم به آن اضافه می‌کنند تا سیاه‌تر شود.

خبرگزاری حوزه: حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در واکنش به سخنان نخست وزیر انگلستان گفتند: ما کارنامه سیاهی از انگلستان در ایران داریم و آنها به جای این‌که از سیاهی آن کم کنند یه مشت لجن هم به آن اضافه می‌کنند تا سیاه‌تر شود. 

این مرجع تقلید صبح امروز در درس خارج فقه با انتقاد شدید از اظهارات کامرون نخست‌وزیر انگلستان اظهار داشتند: وی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با رییس جمهوری محترم ایران دیدار کرده است و دو ساعت بعد در سخنرانی خود به ایران فحاشی کرده است و این نشان می‌دهد نخست‌وزیر انگلستان عقل درستی ندارد.

ایشان تصریح کردند: آنها از طرفی با ایران ملاقات می‌کنند تا راه حلی پیدا کنند از طرف دیگر بی‌عقلی می‌کنند.

معظم‌له با اشاره به این‌که بعضی‌ها می‌گویند انگلیسی‌ها افرادی مودب و باهوش هستند گفتند: نخست وزیر انگلستان نه ادب دارد نه هوش؛ ما کارنامه سیاهی از انگلستان در ایران داریم و آنها به جای این‌که از سیاهی آن کم کنند یه مشت لجن هم به آن اضافه می‌کنند تا سیاه‌تر شود.

دنیا از شیعه احساس خطر نمی کند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که گروهی تند رو و آدم‌کش در میان اهل سنت پیدا شده است که معتدل‌های آنها نیز از اقدامات آنها  بیزار هستند ابراز داشتند: این مسئله باعث شده است تا در دنیا بین شیعیان و غیرشیعیان تفاوت بگذارند؛ دنیا می‌داند که شیعه آدم‌کش نیست و افرادی معتدل هستند و به همین دلیل غربی‌ها نسبت به شیعیان احساس خطر ندارند.

معظم‌له با تاکید بر این‌که داعش جمعیت جنایتکار تروریست و آدم‌کش می‌باشد که به هیچ یک از موازین اسلامی پایبند نیست ابراز داشتند: آنها مدعی خلافت در حکومت اسلامی شده‌اند و این موضوع تبدیل به مسئله روز برای مسلمین و غیر مسلمین شده است.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که داعش از نظر عقیدتی ثمره شوم وهابیت تندرو است گفتند: این اقدامات جنایتکارانه حاصل عقاید شیعه و اهل سنت نیست؛ البته معتدل ها  نیز از اقدامات داعش ابراز برائت کرده است؛ اما بالاخره وهابیت تند رو این ثمره شوم را از خود بر جای گذاشته است.

چه کسانی اسلحه برای داعش مهیا می کنند

ایشان با انتقاد شدید از کسانی که منابع مالی و تسلیحاتی در اختیار داعش قرار می دهند گفتند: عربستان سعودی و قطر منابع مالی و اسرائیل و آمریکا و غربی‌ها منابع تسلیحاتی داعش را تهیه کردند و ترکیه نیز آتش بیار معرکه شد.

معظم‌له با بیان این‌که حمایت این کشورهای مذکور از داعش بر هیچ کسی پوشیده نیست گفتند: حالا غربی‌ها بیدار شدند و مشاهده کردند که مار در آستین خود پرورش داده‌اند به همین دلیل وحشت کردند به فکر نجات افتادند، اما راه حل مناسبی را ا نتخاب نکرده‌اند.

این مرجع تقلید با انتقاد از بمباران مناطق مختلف توسط غربی‌ها ابراز داشتند: در این بمباران‌ها افراد بی‌گناهی نیز کشته می‌شوند؛ غربی‌ها می‌خواهند داعش را ریشه‌کن کنند در حالی که راه حل این مشکل این نیست.

ایشان با تاکید بر این‌که ایران،‌عراق، سوریه و حزب‌الله بهترین راه را برای مقابله با داعش انتخاب کرده‌اند تصریح کردند: اگر غربی‌ها با این راه صحیح مخالفت نمی‌کردند، شاهد ثمربخشی بیشتری بودیم، اما هنوز هم شنیده می‌شود که ازدولت‌های عربی برای داعش پول فرستاده می‌شود.

ایشان افزودند: حامیان داعش منابع آنها را از نظر تسلیحاتی و مالی قطع کنند و اجازه دهند کسانی که راه صحیح مقابله با داعش را انتخاب کرده‌اند به کار خود ادامه دهند تا این گروه تروریستی ریشه‌کن شود.

باید ریشه  اعتقادی داعش را زد

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که از نظر اعتقادی باید ریشه داعش را زد افزودند: آنها می‌خواهند به جوانان بگویند ما می‌خواهیم حکومت اسلامی د اشته باشیم تا جوانان خوش باطن ساده را فریب داده و آنها را جذب کنند به همین دلیل است که علمای اسلام باید ریشه اعتقادی داعش را بزنند و روشنگری کنند که اقدامات آنها سازگار با مبانی اصیل اسلام نیست.

داعش زنان را می فروشد

معظم‌له با اشاره به آیه 8 سوره ممتحنه اظهار داشتند: در این آیه تاکید شده است، کسانی که سرجنگ با شما ندارند حال از هر دینی که هستند نه تنها آنها را قتل‌عام نکنید، بلکه به آنها نیکی هم بکنید، اما شاهد هستیم که داعشیان مردم را قتل عام می‌کنند و زنان ایزدی را برای فروش به بازار می‌برند.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر این‌که شعارهای داعشیان با کجای اسلام سازش دارد ابراز داشتند: ریشه فکری اقتصادی و تسلیحاتی داعش باید زده شود و در این زمینه غربی‌ها کاری نمی‌توانند بکنند؛ چرا که تفکر آنها برای مقابله با داعش مناسب نیست و کار را باید به اهلش بسپارند.

معظم‌له با تاکید مجدد بر روشنگری عقیدتی داعش اظهار داشتند: حدود دو ماه دیگر کنگره خطر جریان‌های تکفیری با حضور علمای شیعه و سنی برگزار می‌شود تا همه اعلام کنند تکفیری‌ها در اسلام جایی ندارند.

افراطی گری محکوم است

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که شیعه بودن را با عمل نشان داد نه با ادعا و سخن تصریح کردند: امام حسن‌عسکری‌(ع) در حدیثی فرموده‌اند با غیرشیعه که منظور اهل سنت است، مدارا کنید اگر بیماری دارند از آنها عیادت کنید و اگر امانتی دارند حقوق آنها را ادا کنید تا شیعیان به عنوان گروهی با تقوا و با اخلاق در میان همه مسلمین معرفی شوند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که هیچ اقدامی نباید وحدت مسلمین را بر هم زند افزودند: افراطی‌گری مورد تایید ائمه معصومین‌(ع) نبوده است و وحدت مسلمین را نباید دچار خدشه کرد.

معظم‌له با بیان این‌که حساب ناصبی‌ها و دشمنان از اهل سنت جدا است گفتند: با کسانی که ناصبی نیستند باید با مدارا برخورد کرد.

ایشان در پایان با تاکید بر این‌که مکتب امیرالمومنین‌(ع) دارای برنامه‌های م توالی است تصریح کردند: ما باید با عمل ثابت کنیم که از شیعیان و پیروان اهل‌بیت‌(ع) هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار