کد خبر: 678199
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
بر اساس نامه یکی از مسئولان اقتصادی دولت به مدیران ارشد اجرایی، خواسته شده است 15 دستگاه خودروی لیموزین با استناد به اختیارات دولت طبق قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، بدون پرداخت حقوق گمرکی و عوارض مربوطه فراهم شود.
دانا: دولت احمدی نژاد با آزاد سازی واردات خودروهای لوکس به کشور یکی از اصلی ترین مسببان گشت و گذار این خودروها در خیابان بود و زمانی که واردات خودرو به اوج خود رسید و صدای منتقدان پیرامون این امر بلند شد، دولت دهم با قید محدودیت هایی به واردات خودروها با حجم موتور بیش از 2500 سی سی ادامه داد.

دولت دهم به ورزشکاران، ساکنان مناطق آزاد و برخی از افراد خاص اجازه واردات خودرو های لوکس را داد و حتی در خبرها آمد که برخی از مدیران باشگاه های فوتبال نسبت به واردات خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی سی اقدام کردند.

این در شرایطی است که طی 2 سال پایانی ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بیش از 33 هزار دستگاه خودروی لوکس وارد کشور شد که این آمار در سال 92 و آغاز به کار دولت یازهم به 4000 دستگاه کاهش یافت و حالا طی روزهای اخیر، وزیر صنعت کابینه روحانی از واردات تنها 133 دستگاه خودروی بالای 2500 سی سی در سال 93 خبر داد.

نعمت زاده در این باره گفت: از مجموع خودروهای بالای 2500 سی‌سی که در سال‌های اخیر وارد کشور شد بخشی مربوط به مجوزهای خاصی بود که به برخی ساکنان جزایر جنوبی داده شد که در حدود 8000 دستگاه بود. برخی مجوزهای خاص نیز به ایثارگران و جانبازان داده شد که آن هم حدود 2000 دستگاه بود. معلولان نیز مجوزهایی داشتند که البته در این حوزه زیاد واردات خودرو نداشتیم. علاوه بر اینکه قهرمانان ورزشی نیز برخی مجوزهای خاص برای واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی داشتند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی به هر طریق ممکن ممنوع بوده و این ممنوعیت فعلا تا پایان امسال پابرجا خواهد بود، گفت: در حال حاضر در مجوزهای خاص نیز تأکید ما این است که افراد خودروهای با حجم موتور زیر 2500 سی‌سی را وارد کنند.

این در شرایطی است که بر اساس نامه یکی از مسئولان اقتصادی دولت به مدیران ارشد اجرایی، خواسته شده است با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و نیاز سنجی انجام شده، امکان واردات ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی مدرن با امکانات مناسب و ۱۵ دستگاه خودروی لیموزین با استناد به اختیارات دولت طبق قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، بدون پرداخت حقوق گمرکی و عوارض مربوطه فراهم شود.

این درخواست در شرایطی است که دولت واردات خودروهای لوکس بالای 2500 سی سی را ممنوع کرده و در صورتی که با واردات این 15 دستگاه خودروی لیموزین موافقت شود، دولت به نوعی مصوبه خود را دور زده است. در این بین تنها راه ورود این خودروها به کشور این است که حجم موتور آنها کمتر از 2500 سی سی باشد که با توجه به تولیدات خودروهای تشریفاتی لیموزین، این احتمال بعید به نظر می رسد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
0
0
گویند:دولت وقت "منع مکن "خودروی بالای 2500سی سی بر پولدار ها"اول
خودت استفاده نکن "دوم به پولدار ها
بگو سوار لیموزین نشوند.
و دوباره گویند:هرکس سوار لیموزین شود
"دیگر از مردم پیاده خبرندارد.چرا؟جوگیر
لیموزین می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار