کد خبر: 677926
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
مديركل امور اجتماعي استانداري هرمزگان :
هم اكنون از مجموع قريب به 500 سازمان مردم نهاد (سمن) داراي مجوز در استان هرمزگان تنها 25 درصد فعاليت موثر و مستمر دارند كه با توجه به رويكرد دولت تدبير و اميد فعال كردن اين سازمان ها در دستور كار است.

مديركل امور اجتماعي استانداري هرمزگان با بيان اينكه رويكرد دولت تدبير و اميد افزايش مشاركت هاي مردمي در ابعاد مختلف اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي است گفت: آمار كنوني از فعاليت مستمر سازمان هاي مردم نهاد (سمن) در استان هرمزگان مطلوب نيست و بايد براي فعال نمودن اين نهادها برنامه ريزي و با حمايت و توانمندسازي آنها در راستاي گسترش فعاليت هاي مردمي حركت كرد.

مرتضی محمودزاده افزود: طبق بررسي هاي كارشناسي در مدت زمان سه ماهه مشخص شد قريب به 500 سمن در استان هرمزگان وجود دارد كه مجوزهاي خود را از بهزيستي، ورزش و جوانان و استانداري دريافت نموده اند اما از اين آمار تنها 25 درصد فعاليت موثر و مستمر دارند.

وي گفت: برنامه اي سالانه براي توانمند سازي سمن ها در اداره كل امور اجتماعي استانداري تدوين شده كه در راستاي حمايت، آموزش و بررسي و رفع موانع و مشكلات اين نهادها مي باشد.

مدير كل امور اجتماعي استانداري همچنين از برگزاري اولين نشست نمايندگان سمن هاي استان با دكتر جادري استاندار هرمزگان خبر داد و افزود: در چند روز آتي اين نشست برگزار مي شود تا نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد بتوانند خواسته ها، مشكلات و پيشنهادات خود را مطرح نمايند.

محمود زاده بيان کرد: در ماه هاي آينده نيز برنامه ريزي جهت برگزاري همايش بزرگ سمن هاي استان هرمزگان با حضور دكتر مشكيني مشاور وزير كشور در امور سازمان هاي مردم نهاد انجام شده و هم اكنون در حال هماهنگي و تنظيم برنامه هاي اين همايش هستيم.

وي خاطر نشان كرد: سازمان هاي مردم نهاد با اهداف غير انتفاعي و غير سياسي به صورت داوطلبانه در راستاي فعاليت هاي اجتماعي، فرهنگي ، بهداشتي و زيست محيطي در قالب خيريه ها و انجمن هاي مردمي شركت مي كنند و مي توانند كارهاي بزرگي را انجام دهند.

مدير كل امور اجتماعي استانداري هرمزگان استفاده حداكثري از ظرفيت هاي گروهي در جهت منافع عمومي را رويكرد خود در حمايت از سمن ها عنوان كرد و گفت: بها دادن به سازمان هاي مردم نهاد به عنوان يك تشكل كارآمد و داراي جايگاه، ايجاد نگاه حمايتي به سمن ها در دستگاه هاي تخصصي و تسهيل در صدور مجوزها از برنامه هايي است كه در حال بستر سازي هستيم.

وي در پایان اظهار اميدواري كرد: با توجه به سياست هاي دولت تدبير و اميد در توسعه مشاركت هاي مردمي، بستر فعال کردن سازمان هاي مردم نهاد را در استان هرمزگان بيش از پيش فراهم مي كنيم و البته در اين راستا آسيب شناسي لازم براي حركت در مسير درست صورت مي گيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار