کد خبر: 677919
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
در بندر شهید رجایی برگزار شد
همزمان با هفته دفاع مقدس، یادواره شهدای بنادر و دریانوردی هرمزگان با عنوان "یاد یاران" با حضور مدیران، کارکنان و بسیجیان بنادر و دریانوردی هرمزگان در بندر شهید رجایی برگزار شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در آیین افتتاحیه این یادواره با اشاره به برگزاری دومین کنگره شهدای بنادر و دریانوردی کشور در بزرگترین بندر تجاری کشور گفت: این کنگره با تشکیل ستادهای اجرایی و هماهنگی با سازمان بنادر و دریانوردی کشور در سال 94 به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار می شود.

ابراهیم ایدنی ضمن اشاره به برپایی نمایشگاه "یاد یاران" در ساختمان مرکزی اداره کل بنادر و دریانوری هرمزگان، هدف از اجرای چنین برنامه ای را آشنایی با شهدایی عنوان کرد که با شرکت در جبهه های اقتصادی و لجستیک جنگ برای معیشت و ارتزاق مردم تلاش کردند.

وی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

فرمانده پایگاه مقاومت بندر شهید رجایی نیز تعداد شهیدان بنادر هرمزگان را 15 شهید اعلام کرد و گفت: این شهیدان عمدتا روی شناورهای یدک کش، کاروان کشتی ها را به سمت بنادر جنوبی همراهی می کردند که به دلیل اصابت موشک، شناور آن ها غرق و به شهادت رسیدند.

محمود صابری افزود: ملوان، موتوریست، سرراهنما و حتی آشپز شناورها در این عملیات ها به درجه شهادت نائل شدند، علاوه بر این، شهیدانی هم بودند که در قالب نیروهای مردمی و بسیجی درعملیات های مختلف شرکت داشتند.

ادای احترام به یادمان شهیدان بنادر هرمزگان و تجدید میثاق با آرمانهای بلند آنان، برگزاری نمایشگاه عکس و فیلم، قرائت قرآن و خاطره خوانی هم رزمان از برنامه های اجرا شده به مناسبت هفته دفاع مقدس بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار