کد خبر: 677906
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
شهردار مشهد تاکید کرد
شهردار مشهد با انتقاد از وضعیت ساخت و سازهای اطراف حرم مطهر از فرهنگی نبودن نگرش به طرح شارستان خبر داد.

سید صولت مرتضوی در دیدار با مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان رضوی و هیئت همراه، در خصوص اختصاص فضایی در اطراف حرم مطهر رضوی به منظور ایجاد حوزه علمیه بیان کرد: متاسفانه طرح شارستان و محیط پیرامونی اطراف حرم مطهر رضوی بر اساس نگاه فرهنگی طراحی نشده است به همین خاطر 300 تخت در اطراف حرم مطهراحداث می‌شود و مابقی که شامل 3000 تخت ارزان‌قیمت است، باید در جایی دیگر غیر از اطراف حرم باشد که البته چنین نیز شد.

وی ادامه داد: اگر در طبقه زیرین حرم مطهر تنها آرامستان ایجاد می‌کردیم، درآمد آستان قدس و شهرداری به مراتب بیشتر از وضعیت کنونی بود.

شهردار مشهد اضافه کرد: حتی اگر کل 366 هکتار فضای پیرامونی اطراف حرم مطهر رضوی را آزادسازی می‌کردیم و تبدیل به فضای سبز می‌شد، ارزش افزوده بیشتری به همراه داشت و این همه اعتراض و نگرانی از سوی متخصصان و مردم وجود نداشت.

مرتضوی در عین حال اظهار کرد: معدود زمین‌هایی در اطراف حرم مطهر رضوی وجود دارد که متعلق به شهرداری است و مشکلی برای واگذاری آن به منظور ساخت حوزه علمیه وجود ندارد.

به گفته وی شهرداری‌ها باید در 2 جبهه درآمدها و هزینه‌کردها فعالیت کنند درحالیکه در سایر سازمان‌ها و نهادها اینگونه نیست. در عمده سازمان‌ها بودجه‌ای اختصاص می‌یابد و هزینه صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: به همین دلیل کار در شهرداری با سایر نهادها متفاوت است چرا که ریال ریال جمع می‌کنیم و باید میلیارد میلیارد هزینه کنیم.

شهردار مشهد ادامه داد: شهرداری باید در کنار پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود، چرخ اجرای پروژه‌ها و خدمات شهر را فعال نگه دارد.

مرتضوی خاطر نشان کرد: به همین دلیل نیازمند راهنمایی و هدایت هستیم و امید است مشمول این یاری قرار گیریم. اگر هدایت و دعا نباشد، متضرر خواهیم شد.

بودجه فرهنگ، معادل ایاب و ذهاب

شهردار مشهد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت توجه به فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی اشاره کرد و گفت: اگر حوزه به سوابق تاریخی خود بازگردد، در زمینه فرهنگ قدم مهمی برداشته می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از کسانی که از حوزه برخاستند، علامه بودند و این امر بر ضرورت توجه حوزه به علوم به ویژه علوم اسلامی تاکید می‌کند.

مرتضوی با اشاره به بودجه محدود سازمان تبلیغات برای انجام کار فرهنگی اظهار کرد: حضور شهرداری در فعالیت‌های فرهنگی نه از این باب است که سازمان‌های متولی این امر قادر به فرهنگ‌سازی نیستند. بلکه به دلیل کم بودن توان آن‌ها در پرداختن به این مقوله است.

شهردار مشهد تصریح کرد: اعتباری که به سازمان تبلیغات برای انجام کار فرهنگی اختصاص یافته، حتی هزینه ایاب و ذهاب فرهنگی نیز نمی‌شود.

مرتضوی خاطر نشان کرد: اعتقادم بر این است که حلقه مفقوده ایران و جهان اسلام، پرورش طلبه‌‌های متخصص است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار