کد خبر: 677899
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
فرماندار ویژه آبادان بر الحاق دو شهر اروند و چوئبده و ۶۰ روستای آبادان به منطقه آزاد اروند تاکید کرد.

عزیز اله شهبازی گفت : منطقه آزاد اروند تاثیر بسزایی بر زندگی مردم آبادان و خرمشهر گذاشته است و مناطقی که جزو منطقه آزاد قرار ندارند باید هر چه سریعتر در محدوده منطقه آزاد قرار گیرند.

وی افزود : در حال حاضر دو شهر و ۶۰ روستای آبادان خارج از منطقه آزاد هستند که در تلاشیم آنها نیز به منطقه آزاد اروند ملحق شوند.

شهبازی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حال حاضر زیر پوشش منطقه آزاد اروند قرار دارد گفت: هدف از ایجاد منطقه آزاد بهبود وضعیت معیشتی مردم است که ما نیز تلاش خواهیم کرد تا سطح معیشت مردم منطقه را از طریق این منطقه آزاد بالا ببریم.

معاون استاندار خوزستان در پاسخ به اظهار نظر مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند مبنی بر اینکه تمام ادارات آبادان و خرمشهر زیر نظر مدیریت منطقه آزاد اروند قرار خواهند گرفت افزود: در حال حاضر تمام مناطق آبادان و خرمشهر جزو منطقه آزاد نیستند بطوریکه دو شهر اروند و چوئبده و حدود ۶۰ روستا خارج از منطقه آزاد هستند .

شهبازی با اظهار بی اطلاعی نسبت به ادارات مناطق یاد شده که خارج از منطقه هستند ادامه داد: قانون تقسیمات کشوری از قانونی که مسوولان منطقه آزاد اروند می گویند بالاتر است.

فرماندار آبادان افزود: برابر ماده ۱۱۲ قانون که منطقه آزاد به آن استناد می کند نهادهای حاکمیتی، امنیتی و دفاعی خارج از این موضوع هستند اما ما با منطقه آزاد هماهنگ هستیم.

وی گفت: نقشه حصارکشی آماده شده است بطوریکه این منطقه ۳۴ هزار کیلومترمربع وسعت دارد و قراردادی هم بسته شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار