کد خبر: 677893
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری آن می‌تواند نقش زمین‌های ارزشمند در تامین غذایی منطقه شمال و کشور را پررنگ‌تر کند. با جلوگیری از تغییر کاربری بالغ بر 52 هزار مترمربع اراضی کشاورزی شهرستان املش در استان گیلان، مسئولان در حفظ آنها راغب‌تر شده اند.

اینها حرف های فرماندار املش است که از تخصیص 7 میلیارد و 76 میلیون ریال به بخش کشاورزی این ممنطقه خبر داده و گفت: این اعتبار در سال جاری تخصیص یافته است.مهدی جعفری توجه به بخش کشاورزی را مهم عنوان کرد و ادامه داد: حفظ اراضی و جلوگیری از تغییر کاربری از برنامه‌های مهم در املش است.دادستان املش نیز با اشاره به آزادسازی اراضی ملی تصریح کرد: 17 هزار مترمربع از اراضی ملی در سه روستای این شهرستان در نیمه نخست امسال از دست هفت نفر از متجاوزان به عرصه‌های ملی پس از رفع تصرف، آزاد شده است.محمدصالح جنت‌رستمی افزود: اگر کسی با تغییر کاربری غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی کشاورزی کند، مرتکب خلاف شده است.به گفته وی، متجاوزان عرصه‌های طبیعی براساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنای احداثی، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغی به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده، محکوم می‌شوند. دادستان املش تاکید کرد: در صورت تکرار تصرف اراضی ملی املش فرد متخلف محکوم به حبس از یک تاشش ماه می‌شود.

جلوگیری از تغییر کاربری اراضی

در همین رابطه رئیس جهاد کشاورزی املش نیز گفت: حفظ اراضی کشاورزی موجب تامین امنیت غذایی برای نسل فعلی و نسل‌های آینده می‌شود.

مسعود امیربنده‌ای افزود: 52 هزار و 800 متر مربع از اراضی کشاورزی شامل زراعی و باغی در روستاهای «سیاه مرزگوابر»، «اسماعیل گو ابر»، «چماقستان»، «نرکه»، «خرشتم» ،«شبخوس سرا» و «کهنه گویه» در شش ماه گذشته با هوشیاری واحد امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی املش از تغییر کاربری آن جلوگیری شده است.

این مسئول با اشاره به برخورد با سودجویان اراضی مذکور خاطرنشان کرد: این سودجویان پس از تشکیل پرونده به مراجع و محاکم قضایی معرفی شدند. رئیس جهاد کشاورزی املش درباره آغاز سرشماری کشاورزی اظهار کرد: سرشماری کشاورزی املش در 9 آیتم آغاز شده است

امیربنده‌ای، با بیان اینکه این سرشماری توسط 10 نفر مامور انجام می‌شود، تصریح کرد: دو کارشناس اجرایی و یک کارشناس IT به مدت 40 روز در 146 روستای املش کار آماربرداری را انجام می‌دهند. وی، زراعت، باغبانی، گلخانه، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، دام سبک، دام سنگین، طیور سنتی و کرم ابریشم از آیتم سرشماری هستند.

این مسئول از خانواده‌ها خواست با ارائه آمار و اطلاعات صحیح به ماموران، مسئولان را در تصمیم‌گیری برای آینده کشور یاری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار