کد خبر: 677830
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
وزیر امور خارجه ایران در آستارخان روسیه اعلام کرد که رایزنی‌ها بین وزرای خارجه جمهوری اسلامی و گروه ۱+۵ در سطح دوجانبه و چند جانبه و نه بصورت نشست همه طرفین، طی ۱۰ روز آینده آغاز خواهد شد.
فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس» خبر داد، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایتارتاس اعلام کرد که رایزنی‌های وزرای امور خارجه ایران و کشورها عضو گروه «۱+۵» در خصوص پرونده هسته‌ای ایران تقریبا ۱۰ روز دیگر از سر گرفته خواهد شد، ولی صحبت بر سر مذاکرات دوجانبه و چند جانبه است و نشستی با حضور همه وزیران خارجه طرفین برگزار نخواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ترکیب شرکت کنندگان در مذاکرات آتی طرفین را به نظر و اقدامات «کاترین اشتون» مسئول اصلی سیاست خارجی اتحادیه اروپا که هماهنگ کننده برنامه‌های مذاکرات هسته‌ای بین نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ است، مرتبط دانست.

ظریف در پاسخ به این سئوال که آیا قصد دارد مذاکرات دوجانبه‌ای با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه داشته باشد، با تاکید بر اینکه ایران همواره از رایزنی‌های مرتب با مقامات روس حمایت کرده است، یادآور شد که ایران و روسیه هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند و مواضع دو کشور در زمینه حل و فصل پرونده هسته‌ای بسیار به یکدیگر نزدیک است.

لازم به یادآوری است که وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرده بود که توافقنامه جامع هسته‌ای بین نمایندگان میانجی گران بین المللی در گروه «۱+۵» و ایران تا ۹۵ درصد مورد توافق طرفین قرار گرفته و تنها ۲ الی ۳ مسئله حل و فصل نشده باقی مانده که هرچند دشوار هستند، ولی قابل حل و فصل خواهند بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار