کد خبر: 677796
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تاریخ ۱۴ذی‌الحجه؛ زمان بازگشت زائران حج به ایران گفت: تا امروز فقط ۴ فوتی داشتیم در حالی که سال قبل تا این زمان ۱۰ فوتی داشتیم.
سعید اوحدی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه امسال آثار برنامه‌ریزی در حوزه پزشکی را می‌بینیم، اظهار داشت: سلامت زائر، مراجعه کمتر به بیمارستان و فوتی‌های کمتر از آثار این برنامه‌ریزی است که تا امروز فقط ۴ فوتی داشتیم در حالی که سال قبل تا این زمان ۱۰ فوتی داشتیم.

وی با بیان اینکه اینها بیانگر تغذیه خوب زائر بوده است، تصریح کرد: امسال ۱۰۰ درصد تدارکات مکه و مدینه به طور متمرکز انجام شد درحالی که سال گذشته فقط در مکه، آن هم ۷۰ درصد متمرکز بود ولی امسال هم مکه و هم مدینه متمرکز شد لذا هم کیفیت تدارکات بهتر و هم مدیریت و صرفه‌جویی شد؛ ضمن اینکه مدیر مجموعه به بهداشت هتل رسید و مدیر کاروان به جای اینکه در بازار خرید کند به زائر خود رسید.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ارزیابی ارزیابان ما و بعثه نشان می‌دهد که ۹۵ درصد زائران از عملکرد مسئولان حج راضی بودند، بیان کرد: امیدواریم که نقطه اوج حضور که منا و عرفات هست را با همین موفقیت انجام دهیم.

اوحدی خاطر نشان کرد: دوازدهم ذی‌الحجه زائران ما از منا به سمت هتل‌ها برمی‌گردند و بخشی از زائران بعد از انجام اعمال، یعنی آنهایی که مدینه بعد، بودند از ۱۴ ذی‌الحجه به سمت مدینه می‌روند و آنهایی که مدینه قبل بودند، آرام آرام به سمت جده می‌روند تا به سمت ایران بازگردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار