کد خبر: 677790
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
روحانی:
انگلیس درخواست ملاقات کرد و ما پذیرفتیم و راجع به 3 موضوع بحث کردیم، در موضوع هسته‌ای بحث ما خوب بود اما اختلاف‌ نظرهایی داشتیم. همچنین در خصوص تروریزم و بی‌ثباتی منطقه بحث شد که ما تذکراتی را دادیم که غرب چه مسیری را طی کرده و مسیر خود تصحیح کند. انگلیسی‌ها خواستار شرایط جدید در تعامل با ایران بودند و در کل در ملاقات‌ها مسائلی مهمی مطرح شد.
جوان آنلاين: رئیس‌جمهور ضمن موفقیت‌امیز خواندن سفر خود به نیویورک گفت: اجلاس مجمع عمومی امسال اهمیت ویژه‌ای داشت که این اهمیت به خاطر تروریزم جهانی قابل توجه بود و که در این سخنرانی ما در سازمان ملل مواضع ایران تشریح شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از بازگشت از سفر 8 روزه خود به دو کشور آمریکا و روسیه در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران سفرش به نیویورک را موفقیت‌آمیز خواند و گفت: اجلاس مجمع عمومی امسال اهمیت ویژه‌ای داشت که این اهمیت به خاطر تروریزم جهانی قابل توجه بود و برنامه ما سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل بود که در این سخنرانی مواضع ایران تشریح شد.

وی افزود: همزمان جلسه آب و هوا در سطح سران جهت بررسی موضوعات مرتبط با آب و هوا برگزار شد و جمهوری اسلامی ایران اقدامات خود را د راین خصوص توضیح داد. در کنار جلسه مجمع عمومی دیدارهایی با سران کشورهای آلمان، سوییس، اتریش‌، اسلونی در قاره اروپا و ملاقات‌هایی با نخست وزیر ژاپن و برخی سران آسایی از جمله نخست وزیر و رئیس جمهور عراق، رئیس جمهور ترکیه،نخست‌وزیر لبنان صورت گرفت.

رئیس‌جمهور ضمن اشاره به دیدارهای خود با سران حوزه آمریکایی لاتین از جمله رئیس جمهور ونزوئلا و تبیین مواضع ایران در این ملاقات‌ها، تصریح کرد: تفاوت  سفر امسال با سالهای گذشته این بود که در مسئله هسته‌ای همگی مصمم بودند تا راه حل درست را پیدا کنند و احساس کردند رابطه مسالمت‌آمیز با ایران به نفع همه کشورها در منطقه و جهان است و همزمان با 1+5 نیز مذاکراتی برگزار شد که اگرچه با سرعت نبود اما حرکتی تند و رو به جلو بود که تا هفته آینده ادامه خواهد داشت و امیدواریم به راه حل مناسبی با تامین منافع ملی برسد.

روحانی تاکید کرد:  اگر مسئله هسته‌ای ایران در چارچوب مقررات بین‌المللی حل شود، به نفع همه منطقه و جهان خواهد بود.

وی در خصوص موضع اخیر نخست‌وزیر انگلیس در خصوص ایران و ملاقات با وی اظهار داشت: انگلیس درخواست ملاقات کرد و ما پذیرفتیم و راجع به 3 موضوع بحث کردیم، در موضوع هسته‌ای بحث ما خوب بود اما اختلاف‌ نظرهایی داشتیم. همچنین در خصوص تروریزم و بی‌ثباتی منطقه بحث شد که ما تذکراتی را دادیم که غرب چه مسیری را طی کرده و مسیر خود تصحیح کند. انگلیسی‌ها خواستار شرایط جدید در تعامل با ایران بودند و در کل در ملاقات‌ها مسائلی مهمی مطرح شد.

وی ادامه داد: بطور طبیعی همیشه در این مذاکرات اتفاق نظر نیست و گاهی اختلاف هم وجود دارد. اینکه نخست‌وزیر انگلیس یک جمله گفته که هم نادرست بوده و هم غیرقابل قبول که البته وزارت امور خارجه کشورمان نیز پاسخش را داده است.

روحانی بیان داشت: دو نکته اصلی وجود دارد نخست اینکه ما در قرن بیست و یک زندگی می‌کنیم و اگر کسی بخواهد در فضای قرن 19 فکر کند ضرر کرده و باید فضای امروز در نظر بگیریم چرا که مردم ایران یک فرصت جدیدی را برای جهان ایجاد کردند و به تعامل سازنده با جهان رای دادند اگر کسی استفاده کند سود کرده و اگر استفاده نکند ضرر خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود: ما در نیویورک جلساتی داشته‌ایم که از جمله جلسه با رهبران اسلامی آمریکا، نشست با سیاسیون آمریکایی، مدیر مسئولان رسانه‌ها، اقتصادیون آمریکایی، ایرانیان مقیم آمریکا، که در همه نشست‌ها نظراتشان را شنیدیم و دیدارهایی نیز با اساتید دانشگاه ایران در آمریکا برگزار شد که مباحثی که در این نشست‌ها مطرح شد مباحث بسیار خوبی بود.

روحانی با اشاره به سفرش به آستاراخان اظهارداشت: چهارمین اجلاس سران کشورهای ساحلی در آستاراخان برگزار شد که در آن چهار توافق امضا شد و مهمترین توافق میان سران کشورهای ساحلی راجع به میزان حاکمیت در دریای خزر و قسمت‌هایی بود که ما می‌توانیم در خصوص ماهیگیری از آن استفاده کنیم و بحث‌هایی پیرامون 15 مایل حاکمیتی دریای خزر و 10 مایل ماهیگیری انجام شد.

وی ادامه داد: همه مصمم به توسعه روابط بودند و موضوع دریای خزر بسیار مهم بود از این بابت که ما تا به حال از ظرفیت دریای خزر به خوبی استفاده نکردیم چرا که میلیونها انسان در کنار این دریا زندگی می‌کنند و حمل و نقل دریایی، اقتصاد و انرژی و صنعت توریست در میان سایر مسائل اهمیت زیادی داشت. همچنین در مذاکرات به این اشاره که بزودی راه‌آهن ایران ترکمنستان و قزاقستان افتتاح خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: همچنین با رئیس جمهور آذربایجان نیز ملاقات داشتیم که توافقاتی میان دو کشور انجام شد و همچنین با آقای ولادیمیر پوتین دیدار خوبی داشتیم که این دیدار چهارمین دیدار در یک سال اخیر بود و مسیر پرسرعتی را برای اهداف دو ملت در پیش گرفته‌ایم.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
1
آ...
در مقابل انگليس اينقدر تند و تيز نايستيد و تندروي نكنيد . اينقدر آتيشي برخورد نكنيد . انگليس اين روباه پير ، كشور را به آتيش مي كشه . دست به عصاتر راه بريد . مواظب باشيد يه موقع امريكا از اين برخوردهاي تند و تيز شما ناراحت نشه وگرنه ارتباطات بهم مي خوره!!!
عبد الله منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
1
مُرديم از اين همه قاطعيت به موقع !!!!!!!!!!!!!!! مواظب باشيد ديويد نرنجد !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
روحانی... باید در سازمان ملل به روباه پیر اعتراض می کرد ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار