کد خبر: 677742
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۱
چرا عشق به دفاع مقدس را علني بيان نمي‌كنيد؟
در حالي كه رئيس سازمان سينمايي از عشق كيارستمي به دفاع مقدس صحبت كرده، همگان منتظرند تا اين كارگردان به طور رسمي از گفته‌هاي اخير خود در رد هشت سال دفاع عذرخواهي كند.
حامد مظفري
در حالي كه رئيس سازمان سينمايي از عشق كيارستمي به دفاع مقدس صحبت كرده، همگان منتظرند تا اين كارگردان به طور رسمي از گفته‌هاي اخير خود در رد هشت سال دفاع عذرخواهي كند. در حالي كه اظهارات غيرمنصفانه عباس كيارستمي درباره دوران دفاع مقدس با انتقاد بسياري از سينماگران و كارشناسان مواجه شده است. به تازگي حجت‌الله ايوبي رئيس سازمان سينمايي هم به رد صحبت‌هاي كيارستمي پرداخته است و البته از علاقه كيارستمي به ساخت فيلم جنگي سخن رانده است!
ايوبي با بيان اينكه مفصل با كيارستمي صحبت كرده گفته است: او به دفاع مقدس عشق مي‌ورزد و بارها اعلام كرده مي‌خواهم با سبك خودم جلوه‌هايي از جنگ را ترسيم كنم.
رئيس سازمان سينمايي اين را هم گفته كه هيچ حرفي عليه دفاع مقدس را تأييد نمي‌كند اما اين را نگفته كه چرا كيارستمي خودش شخصاً با انتشار نامه‌اي، بيانيه‌اي يا حداقل گفت‌وگويي كوتاه با يكي دو روزنامه متبوع خويش از عشقش به دفاع مقدس چيزي نگفته است.
مگر نه اينكه ايشان بخش عمده پيشرفت هنري خويش را مديون سينماي گلخانه‌اي دهه 60 هستند كه اين شانس را به آنها مي‌داد كه كم مخاطب‌ترين آثارشان را با بودجه‌هاي تخصيص يافته از بيت‌المال بسازند و مگر همين حمايت‌ها نبود كه باعث شد ايشان در آن سوي مرزها هم براي خود اسم و رسمي به دست آورد؟
پس چرا براي بازپس گرفتن حرف‌هاي خويش و لااقل تكذيب آنها يك جمله در فضاي مجازي منتشر نمي‌كند؟ طبيعي است كه بار سخنان هر فردي را فقط خود فرد است كه به دوش مي‌كشد و طبيعي است كه گفته‌هاي كيارستمي ربط چنداني به ايوبي ندارد كه ايوبي به جاي وي عذرخواهي مي‌كند. مسئله بر سر اين است كه اگر كيارستمي در گفت‌وگو با ايوبي حرف‌هاي خود را پس گرفته چرا ايوبي از وي نخواسته كه همين تكذيبيه را به طور رسمي منتشر كند.
شايد هم كيارستمي به دنبال فضايي است كه صريح‌تر از آنچه در رد دفاع گفته بود در تأييد جاودانگي آن سال‌ها سخن گويد. شايد. . .
كسي به ساخت فيلم جنگي توسط كيارستمي نيازي ندارد. كيارستمي همان ژانر ضدمخاطب جشنواره‌اي را ادامه دهد و سينماي دفاع مقدس را هم بگذارد براي اهلش. كيارستمي تنها كاري كه بايد بكند اين است كه اين پيغام و پسغام فرستادن از طريق مديراني مانند ايوبي را كنار گذاشته و با يك جمله از آنچه در توهين به دفاع ايرانيان گفته عذرخواهي كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار