کد خبر: 677497
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
بیشتر مسلمانان باقی‌مانده در میانمار در حال حاضر در ایالت راخین در غرب این کشور ساکن هستند و در شرایط وخیم و آپارتاید مانند زندگی می‌کنند.
 باشگاه خبرنگاران: اقلیت مسلمان میانمار که در حدود ۱ میلیون نفر هستند، بر اساس طرح جدید دولت این کشور با خطر حبس نامحدود مواجه شده‌اند.

 خبرگزاری رویترز در اینباره گزارش داد: براساس طرح جدید دولت میانمار، مسلمانان روهینگیا باید با پذیرش طبقه‌بندی جدید قومیتی، نام خود را به عنوان مهاجران بنگالی ثبت کنند در غیر اینصورت بازداشت خواهند شد.

بیشتر مسلمانان باقی‌مانده در میانمار در حال حاضر در ایالت راخین در غرب این کشور ساکن هستند و در شرایط وخیم و آپارتاید مانند زندگی می‌کنند.

شمار زیادی از مسلمانان این کشور در نتیجه خشونت‌های بودائیان افراط‌گرا از سال 2012 تاکنون، جان خود را از دست داده و بسیاری نیز آواره شده‌اند.
 

کشتار دانش آموزان مسلمان میانماری

شکنجه و کشتار زنان و کودکان مسلمان میانماری


نابود کامل منازل مسلمانان میانمار در برخی از نقاط این کشور توسط بودائیان

 
انهدام مساجد میانمار توسط بودائیان

مسلمانان روهینگیا که سالیان دراز است، در میانمار سکونت دارند، از حق شهروندی محروم هستند و از سوی بودائیان، مهاجران غیرقانونی بنگالی خوانده می‌شوند و مورد انواع خشونت‌ها قرار می‌گیرند.

دولت میانمار که تاکنون هیچ حمایتی از اقلیت مسلمان این کشور انجام نداده، به ‌تازگی اعلام کرده که تنها به مسلمانانی که رسماً نام خود را به عنوان مهاجران بنگالی ثبت کنند، حق شهروندی و پاره‌ای حق و حقوق قانونی داده می‌شود.

بنابر این طرح، دولت میانمار اردوگاه‌های موقتی در ایالت راخین برپا کرده و مسلمانانی را که از ثبت‌نام خود به عنوان مهاجران کشور همسایه یعنی بنگلادش سر بازمی‌زنند، به این اردوگاه‌ها منتقل می‌کند. این مسلمانان اگر نتوانند مدارک لازم را مبنی بر میانماری بودن خود ارائه دهند به اردوگاه‌های اسرا فرستاده می‌شوند.

یکی از مقامات ایالت راخین که از اعضای کمیته نظارت بر تأیید شهروندی است، می‌گوید: این طرح هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد. مسلمانان پس از گرفتن شهروندی به عنوان یک بنگالی دیگر حق ورود به راخین را نیز نخواهند داشت.

بنابر اعلام سازمان ملل متحد، اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین میانمار یکی از مظلوم‌ترین جوامع اقلیت در جهان هستند. آن‌ها از سال 1948 که میانمار استقلال یافت، هدف انواع شکنجه‌ها، تبعیض‌ها و سرکوب‌ها قرار گرفته‌اند.

دولت میانمار همواره از سوی گروه‌های حقوق بشری جهان به دلیل عدم حمایت از مسلمانان روهینگیا در برابر خشونت‌ بودائیان تندرو و حتی همراهی با این خشونت‌ها، هدف اعتراض‌های شدید قرار داشته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
اگر رهبران مسلمانان وحدت داشتند وهمديگر را مثل گرگ تكه پاره نمي كردند مسلمانان از همه اقوام بالاتر بودند يك نفر يهودي در دنيا كتك ميخورد كل دنيا مثل بمب تكان ميخورد واي بر ما
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار