کد خبر: 677446
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
سخنان شديداللحن رئيس‌جمهور آرژانتين عليه امريكا و صهيونيسم
رئيس‌جمهور آرژانتين خطاب به مقامات امريكايي و اسرائيلي كه ايران را در انفجار «آميا» متهم اصلي قلمداد مي‌كنند گفت كه تحقيقات صورت گرفته از سوي دولت آرژانتين نشان‌دهنده بي‌گناهي ايران در اين بمب‌گذاري است.
رئيس‌جمهور آرژانتين خطاب به مقامات امريكايي و اسرائيلي كه ايران را در انفجار «آميا» متهم اصلي قلمداد مي‌كنند گفت كه تحقيقات صورت گرفته از سوي دولت آرژانتين نشان‌دهنده بي‌گناهي ايران در اين بمب‌گذاري است.
به گزارش فارس، «كريستينا فرناندز»، رئيس‌جمهور آرژانتين روز يك‌شنبه طي سخنراني در شصت و نهمين مجمع عمومي سازمان ملل اعلام كرد كه او به همراه «نستور كرشنر»، رئيس‌جمهور سابق آرژانتين جزو افرادي بوده‌اند كه بيشترين سعي را براي يافتن مجرمان واقعي اين حادثه داشته‌اند. خبرگزاري «ته‌لام» در اين خصوص نوشت: «فرناندز» در طول سخنراني خود ضمن دفاع از امضاي تفاهمنامه اين كشور با ايران براي افزايش دامنه تحقيقات در خصوص اين پرونده تأسف خود را از رها كردن رسيدگي‌هاي قضايي به آن اعلام كرده و در ادامه، انتقادهاي ايالات متحده امريكا را بابت اين موضوع مورد سرزنش شديدي نيز قرار داد. رئيس‌جمهور آرژانتين در سخنانش خطاب به مقامات امريكايي و اسرائيلي كه ايران را در اين حادثه متهم اصلي قلمداد مي‌كردند به اين مطلب نيز اشاره كرد كه برخلاف ادعاي برخي از كشورها و همچنين تحقيقات صورت گرفته از جانب دولت آرژانتين، ايران در اين بمب‌گذاري بي‌گناه بوده و دخالتي در اين امر نداشته است. همچنين بر اساس گزارش «جوان»، سخنراني رئيس جمهور آرژانتين كه حدود 35 دقيقه در شبكه‌هاي اجتماعي و همچنين يوتيوپ منتشر شده، حاوي انتقاد‌هاي شديد از برخورد دوگانه امريكا با مسئله ايران بود. خانم فرناندز به جريان متهم شدن ايران از سوي آرژانتين در پرونده انفجار آميا اشاره كرد و گفت كه كرشنر رئيس‌جمهور وقت آرژانتين با وجود متهم كردن ايران به دخالت در اين پرونده، به خود جرئت داد تا از ايران بخواهد كه در زمينه تحقيق بين‌المللي درباره آميا همكاري كند. به گفته رئيس‌جمهور آرژانتين از سال 2007 اين درخواست آرژانتين از ايران هر سال تكرار مي‌شد تا اينكه در نهايت در سال 2010 به نهايت خود رسيد و ايران اين درخواست را پذيرفت. او گفت: «‌اين در حالي بود كه ما پيش از اين آنها (ايران) را حتي بخشي از دستور كار نيز محسوب نمي‌كرديم.» به گفته رئيس‌جمهور آرژانتين، اين روند منجر به امضاي تفاهمنامه همكاري قضايي بين دو كشور در زمينه آميا شد. او سپس اين سؤال را مطرح كرد: «‌بعد از امضاي اين تفاهمنامه چه شد؟ همان نهادهاي يهودي (داخل آرژانتين) كه هر سال ما را همراهي مي‌كردند، يكباره عليه ما شدند... ما را متهم به همدستي با ايران كردند.»
خانم فرناندز سپس از برخورد دوگانه امريكا با ايران نيز انتقاد كرد و گفت همان‌هايي كه در اينترنت لابي مي‌كردند و عكس مرا در كنار احمدي نژاد منتشر مي‌كردند و مي‌گفتند ما همدست ايران هستيم، حالا در نيويورك با وزير خارجه ايران مذاكره مي‌كنند: «‌ما اين هفته فهميديم كه در هتل ولدورف آستريا كه سمبل شهر نيويورك است، وزيرخارجه امريكا با همتاي ايراني‌اش ملاقات كرده است. ما البته از اين انتقاد نداريم، چون كه نشانه گفت‌و‌گو  و نشانه تفاهم است و براي همه ما خوب است ولي مايليم از كساني كه ايران را همين سال قبل، و نه يك قرن قبل به تروريسم متهم مي‌كردند، بپرسيم كه حال حرفتان چيست (چه اتفاقي افتاده است؟)»
 او سپس برخورد دوگانه قدرت‌هاي بزرگ با داعش را مطرح كرد و گفت كه آنها  در اين باره چه مي‌گويند: «‌همان داعشي كه آنها را رزمندگان آزادي سوريه مي‌خواندند تا عليه اسد بجنگند.» او بدون نام بردن از امريكا، شديداً از قدرت‌هاي بزرگي كه يك روز تروريسم را يك چيز و روز ديگر چيزي ديگر معنا و تعبير مي‌كنند، انتقاد كرد. او همچنين در بخش ديگري از سخنانش، از مجمع عمومي خواست كه فلسطين را به عنوان يك كشور به رسميت بشناسد و ضمن انتقاد شديد از انگليس به خاطر مناقشه با آرژانتين بر سر جزاير مالويناس، خواستار بررسي مسئله حاكميت آرژانتين بر جزاير مالويناس در سازمان ملل شد. با اين حال، او از حق وتو كه مانع طرح چنين بحث‌هايي در سازمان ملل مي‌شود، به شدت انتقاد كرد. او در پايان سخنراني يك بار ديگر از استاندارد‌هاي دوگانه انتقاد كرد و گفت كه يك سال قبل، در سازمان ملل، معضلات متفاوتي مطرح مي‌شد و با اشاره تلويحي به موضوع سوريه، گفت كساني كه سال قبل، معضل محسوب مي‌شدند، امسال ديگر بد خطاب نمي‌شوند. كساني كه سال قبل بايد مورد حمله قرار گرفته و سرنگون مي‌شدند، امسال به نظر مي‌رسد كه در حال همكاري با آنها براي از بين بردن داعش هستند.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حقایقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
بنام خدا سلام سخن حق را از هرکسی شنیدی گرچه سخت است ولی باید پذیرا شد. والسلام
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار