کد خبر: 677440
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
لاوروف: توافق هسته‌اي تا ۹۵ درصد صورت گرفته است
وزير خارجه روسيه روز يك‌شنبه در مصاحبه با شبكه بلومبرگ گفت كه طرفين در مذاكرات هسته‌اي تا ۹۵ درصد به توافق رسيده‌اند اما هنوز دوـ سه موضوع دشوار باقي مانده است.
وزير خارجه روسيه روز يك‌شنبه در مصاحبه با شبكه بلومبرگ گفت كه طرفين در مذاكرات هسته‌اي تا ۹۵ درصد به توافق رسيده‌اند اما هنوز دوـ سه موضوع دشوار باقي مانده است.

«سرگئي لاوروف»  با بيان اينكه مذاكرات در جهت درستي حركت مي‌كند، گفت: «ما اميدواريم كه در همين جهت‌گيري به سمت جلو حركت كنيم. بر اساس اسنادي كه در جريان مذاكرات تهيه شده، حدود 95 درصد توافقنامه نهايي مورد توافق همه طرفين قرار دارد ولي در5 درصد باقي مانده شيطان خانه كرده است و دو الي سه مسئله باقي مانده كه بسيار پيچيده شده است.»
لاوروف افزود: «مسائل باقي مانده دشوار هستند، ولي قابل حل و فصل خواهند بود. دشواري كار در اراده سياسي و مصالحه از سوي هر دو طرف است.»
لاوروف با يادآوري اينكه روسيه به همراه چين فرمولي را پيشنهاد كرده‌اند كه مي‌تواند در اين خصوص مفيد واقع شود، گفت: «در حال حاضر رايزني‌ها در اين رابطه ادامه دارد. تا 24 دسامبر (سوم آذرماه) هنوز چند ماهي فرصت است و من همچنان خوش بيني محتاطانه خود را در مورد روند مذاكرات حفظ كرده‌ام. »

هفتمين دور از مذاكرات هسته‌اي ايران و پنج عضو دائم شوراي امنيت به علاوه آلمان روز جمعه در حالي بدون اعلام نتيجه در شهر نيويورك به پايان رسيد كه طرفين تنها تا 24 نوامبر براي رسيدن به راهكار جامع زمان دارند. محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران نيز روز شنبه مذاكرات هسته‌اي را «جدي، فشرده و بسيار صريح» توصيف كرده و گفته بود طرفين در فرصت دو ماهه باقي‌مانده تلاش مي‌كنند تا بر اختلافات غلبه كنند.

وي در اين مورد گفته بود: «زمان كوتاهي باقي مانده است، اما حل مسائل باقي‌مانده چندان دشوار نيست. همه‌چيز هم مي‌تواند بسيار دور و هم بسيار نزديك باشد، بستگي به اين دارد كه چطور به آن نگاه كنيد و چه زمان بخواهيد به اين مسائل بپردازيد. هنوز اختلاف وجود دارد. هنوز مقداري اختلاف بر سر تمامي مسائل وجود دارد.»

در عين‌حال طرفين هنوز تاريخ برگزاري دور بعدي مذاكرات را مشخص نكرده‌اند، ‌اما گفته مي‌شود گفت‌وگوها احتمالا در ماه اكتبر و در يكي از شهرهاي اروپايي ادامه پيدا مي‌كند. از سوي ديگر، وانگ يي، وزير امور خارجه چين نيز روز شنبه در سخنراني‌اش در شصت و نهمين اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك اظهار كرد: «مذاكرات هسته‌اي ايران به مرحله بسيار سختي رسيده است و هرگونه توافق نهايي بايد عادلانه و متوازن باشد». وانگ يي هم‌چنين تأكيد كرد: طرف‌هاي مذاكره‌كننده براي حصول يك توافق برد - برد بايد تلاش بيش‌تري از خود نشان دهند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایران دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
توانمندی متعارف ایران بسیار ارزنده است ! ولکن تا زمانی که نظام اسلامی ایران یک قدرت اتمی مستقل بومی در ابعاد صنعتی نشود ! ( چلزی که 1+5 نایب اسرائیل هم دنبال مانع شدن از آن است !!) همیشه قدرت های اتمی به خود اجازه تهدید و تعرض اتمی به ایران اسلامی را خواهند داد !! ولی دانش اتمی برای ایران بازدارندگی و رویین تنی و مصونیت ساز است و باعث موازنه قوا و تهدید زدایی است !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار