کد خبر: 677284
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی از خشکی بیش از 15 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز دشت‌های مرند و کمبود آب آشامیدنی در 81 روستای این شهرستان خبر داد.

تقی کرمی با بیان اینکه در حال حاضر آب آشامیدنی 25 روستای مرند با تانکر تامین می‌شود گفت: دومین شهرپرجمعیت استان از کمبود امکانات بهداشتی و درمانی رنج می برد.

وی با اشاره به تخصیص 60 درصد اعتبارات عمرانی در این شهرستان گفت: تامین امنیت، سلامت و بهداشت یکی از محورهای اصلی توسعه است و در این مورد دولت تدبیر و امید یکی از محورهای مهم را در تامین سلامت و برآورد هزینه‌های درمانی قرار داده که برای کلیه افرادی که بیمه ندارند دفترچه سلامت صادر کرده است.

فرماندار ویژه شهرستان مرند گفت: 81 روستا کمبود آب آشامیدنی دارند که تنها راه نجات از این بحران صرفه‌جویی در مصرف آب، انتقال آب رودخانه ارس و اختصاص اعتبارات ویژه خواهد بود.

کرمی افزود: تنها راه‌حل مشکل بحران آب شرب و کشاورزی در شهرستان مرند که با افت شدید سفره‌های زیرزمینی روبه‌روست، تامین اعتبار به منظور تسریع در انتقال آب رودخانه ارس به دشت‌های مرند، چهار شهر و 81 روستا با همت و مدیریت جهادی است.

وی با اشاره به افت شدید آب سفره‌های زیرزمینی بر اثر خشکسالی‌های چند ساله اخیر و کمبود جدی آب شرب و کشاورزی در شهرستان 250 هزار نفری مرند گفت: به علت نبود صنایع مادر، شغل بیشتر اهالی کشاورزی و دامپروری بوده و تامین نیازهای زندگی از همین دو طریق صورت می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار