کد خبر: 677283
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
با پیگیری‎های انجام شده در هفت ماه گذشته هواپیمایی تفتان که 12 سال غیرفعال بوده مجددا احیا می‎شود و تا چند روز دیگر با اجاره سه فروند هواپیما پروازهای خود را آغاز می‎کند.

استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه هم‌اندیشی فعالان اقتصادی با اعلام مطلب فوق گفت: همچنین تجهیزات لازم برای شبانه‌روزی کردن پروازهای فرودگاه کنارک خریداری شده است.

علی هاشمی افزود: با توافقنامه‎ای که با نیروی هوایی کنارک امضا کرده‎ایم تا 15 روز دیگر به سمت تجهیز فرودگاه کنارک و شبانه‌روزی کردن پروازهای این فرودگاه می‎رویم.

وی ادامه داد : نتیجه تشکیل جلسات هم‌اندیشی فعالان اقتصادی باید به تشکیل کنسرسیوم اقتصادی و سرمایه‎گذاری استان با مشارکت همه کسانی باشد که میل به سرمایه‎گذاری در استان برای توسعه و پیشرفت را دارند.

هاشمی گفت: باور و حضور سرمایه‎گذاران استان که در آن‌سوی مرز و یا در استان‎های دیگر کشور سرمایه‎گذاری کرده‎اند، استان را در مسیر ارزشمندش برای ایفای نقش در سطح ملی آماده می‎کند.پروژه‎های بزرگ پتروشیمی آغازی برای توسعه است و به دنبال آن سرمایه‎ها و امکانات دیگر به استان سرازیر خواهد شد.

وی همچنین از ایجاد کارخانه فولاد 10 میلیون تنی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: سرمایه‎گذاران بخش فولاد وارد استان شده‎اند و در یک بخش مطالعات لازم را انجام داده و در بخش دیگر برای انجام مطالعات مشاور گرفته‎اند.

هاشمی با بیان اینکه میدان توسعه‌پذیری استان به وسعت اقیانوسی است که از آب‌های چابهار آغاز می‎شود افزود: برای رسیدن به اهداف بلند توسعه نیازمند توسعه بندر چابهار هستیم که با نگاه بلند به استان قرار است ظرفیت آن از دو و نیم میلیون تن فعلی به 86 میلیون تن تا عمق پسابندر برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار