کد خبر: 677277
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
مدیرکل محیط ‌زیست استان مرکزی بر لزوم تشکیل پلیس محیط‌ زیست در استان تاکید کرد.

امیر انصاری در کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک با بیان اینکه امید می‌رود با همکاری نیروی انتظامی و اداره کل محیط ‌زیست در اجرای طرح نظارت دقیق‌تری بر صنوف و صنایع آلاینده صورت بگیرد گفت: بر اساس تحقیقات کارشناسان محیط‌ زیست شرکت آلومینیوم‌سازی و ماشین‌سازی دو عامل مهم در آلایندگی هوای اراک شناخته شدند.

وی افزود : کاهش میزان آلودگی این واحدها از سوی کارشناسان محیط‌زیست در حال بررسی و پیگیری است و امیدواریم مدیران شرکت‌های آلاینده نام‌برده شده نیز در راستای انجام این طرح با اداره کل محیط ‌زیست همکاری و تعامل داشته باشند.

مدیرکل محیط ‌زیست استان مرکزی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری میزان روزهای آلوده شهر اراک 82 روز بوده که این رقم در مدت مشابه سال جاری با 50 درصد کاهش به 42 روز رسیده است.

انصاری افزود: استفاده از خودروهای دارای تائیدیه معاینه فنی، جلوگیری از تردد سرویس مدارس فرسوده و دودزا، استفاده از ظرفیت حداکثری در ناوگان حمل و نقل عمومی، مدیریت و تنظیم خدمات شهرداری و... از اقداماتی است که دستگاه‌های اجرایی همزمان با آغاز به‌کار مدارس در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح زوج و فرد در ناوگان حمل و نقل و تردد خودروها می‌توان میزان آلودگی هوا را در ساعات اوج تردد، مدیریت و میزان آلودگی را کاهش داد.

انصاری با بیان اینکه اراک، تبریز، تهران و کرج در استفاده از بنزین مرغوب سرآمد دیگر شهرهای کشور هستند، گفت: بنزین مصرفی در شهر اراک دارای استانداردهای لازم است و به صورت مداوم چرخه تولید بنزین پایش می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار