کد خبر: 677243
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
در حال حاضر یکی از مهمترین چالشهای شهرک صنعتی استان آذربایجان شرقی تامین آب و برق این شهرک هاست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اعلام این مطلب گفت: با وجود اینکه سعی شده تا با شرایط موجود نیاز تولیدکنندگان مستقر در شهرک‌های صنعتی تامین شود ولی آب و برق در راس هرم مشکلات پیش روی شهرک‌ها قرار دارد.

محمدعلی عسگری افزود:‌ با وجود تکلیف قانونی در ماده 158 برنامه پنجم توسعه مبنی بر کمک به‌ شهرک‌ها و نواحی صنعتی دولتی و غیردولتی به ویژه در امور تأمین راه، آب، برق، گاز و تلفن تا ورودی واحدهای مستقر در این شهرک‌ها، بودجه لازم برای این منظور در سال‌های گذشته از سوی شرکت‌های برق و آب استان در نظر گرفته نشد که این امر باعث به وجود آمدن چنین مشکلی در شهرک‌های صنعتی شده است.

وی با اشاره به انتقال آب ارس به دشت تبریز، گفت: چاره اندیشی برای تامین منابع آبی جدید برای شهرک‌های صنعتی استان تنها راه برون رفت از مشکل آب شهرک‌هاست که انتقال آب ارس می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکل تامین آب شهرک‌های صنعتی بزرگ استان را حل کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی افزود:‌ یک هزار و 34 لیتر بر ثانیه آب در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی مورد نیاز است که تاکنون 615 لیتر بر ثانیه معادل 60 درصد تامین و 419 لیتر بر ثانیه کسری وجود دارد.

عسگری ادامه داد: خلا کمبود برق در شهرک‌های صنعتی استان نیز به مراتب بیشتر از آب حس می‌شود،‌ بطوریکه از دو هزار و 208 مگاوات برق مورد نیاز، ‌282 مگاوات تامین و یک هزار و 925 مگاوات کسری وجود دارد.

وی افزود: براساس قانون،‌ دستگاه‌های خدمات‌رسان موظفند تا زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌های صنعتی را تا درب ورودی هر شهرک تامین کنند و بر اساس استعلامی که قبل از احداث شهرک انجام می‌گیرد،‌ هر یک از دستگاه‌ها خود را متعهد به تامین خدمات مورد نیاز می‌کنند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار