کد خبر: 676826
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:
انقلاب اسلامی ما در هیچ‌کدام از جبهه‌های شرق و غرب قرار نداشت، حمله به کشور ما آغاز شد. امام خمینی (ره) دستور مبارزه را صادر کردند و این دفاع مقدس ۸ سال به طول انجامید.

به گزارش برنا، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین سید محمد علی شهیدی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ایام هفته دفاع مقدس گفت: ۳۱ شهریور سالروز آغاز حمله ناجوانمردانه‌ای است که علیه کشور و انقلاب ما انجام شد و دشمنان انقلاب اسلامی دست در دست هم تصمیم داشتند انقلاب اسلامی را در نخستین روزهای پیروزی آن از بین ببرند.

وی ادامه داد: با فکر موهوم شکست انقلاب، جنگ نابرابری علیه کشور ما آغاز شد. جنگی که ما به‌عنوان یک کشور در یک‌سوی آن و بقیه کشورها در سوی دیگر آن قرار داشتند. در آن زمان دو کشور شوروی سابق و آمریکا جهان را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند و کشورهای جهان یا در جبهه غرب بودند، یا در جبهه شرق و می‌خواستند پدیده نوظهور انقلاب اسلامی را از بین ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی” که از سوی امام خمینی (ره) مطرح شده بود، گفت: بر همین اساس که انقلاب اسلامی ما در هیچ‌کدام از جبهه‌های شرق و غرب قرار نداشت، حمله به کشور ما آغاز شد. امام خمینی (ره) دستور مبارزه را صادر کردند و این دفاع مقدس ۸ سال به طول انجامید.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: با فداکاری‌های شهدا و ایثارگران، کشور ما بعد از ۸ سال جنگ به پیروزی ما ختم شد. آن‌ها با هدف دیگری وارد جنگ با ما شده بودند و به ایده و آرزوی خودشان نرسیدند و خود صدام مجبور شد به ریاست جمهوری وقت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نامه نوشت و تقاضای حل ‌و فصل مسایل جنگ را مطرح کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: کشور ما در جنگ هزینه‌های زیادی را پرداخت؛ ما شهدا، جانبازان و اسرای بسیار زیادی را در این جنگ داشتیم اما به هدفمان که بیرون کردن دشمن از خاک کشورمان بود رسیدیم و یک متر از خاک کشورمان در دست دشمنان باقی نماند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهیدی با بیان اینکه شکست دشمنان در جنگ آن‌ها را به سمت توطئه‌های جدید برد، ادامه داد: این توطئه‌ها به این دلیل وجود دارد که ما می‌خواهیم مستقل باشیم. ان‌شاءالله همان‌طور که در جنگ پیروز شدیم، در برابر تمام این توطئه‌ها هم پیروز خواهیم شد.

وی در رابطه با یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای مشاوران وزرا، گفت: این جلسات قرار بود که هرماه برگزار شود که چند ماهی در برگزاری آن تأخیر به وجود آمد. امیدواریم بعد از این جلسات به‌صورت منظم و مستمر هرماه در یک وزارتخانه برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به بعضی سؤال‌ها و مسائل موجود در مورد ایثارگران اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که سؤال‌های زیادی حول محور آن وجود دارد، مسئله بند "ج” تبصره ۱۶ درمان ایثارگران شاغل و بازنشسته دستگاه‌های اجرایی است. در بودجه ۹۳ پیشنهادی مطرح‌شده که از اول امسال بیمه درمانی ایثارگران شاغل و بازنشسته دستگاه‌های اجرایی به غیر از نیروهای مسلح که به وزارت دفاع مربوط هستند به بنیاد محول شود و بودجه آن از سرجمع هر وزارتخانه به تعداد نفرات کسر شود.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: تخصیص بودجه‌ها معمولاً از خردادماه انجام می‌شود و این طرح هنوز به‌صورت کامل اجرا نشده است. ما چند جلسه با آقای دکتر نوبخت در این رابطه داشتیم و آخرین نتیجه این جلسات این است که دستگاه‌هایی که آمار و اسامی ایثارگران شاغل و بازنشسته خود را به حوزه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام کردند و بودجه آن‌ها مشخص شده و از معاونت هم به بنیاد اعلام شده است از تاریخ اول شهریور تحت پوشش بیمه درمانی بنیاد قرار می‌گیرند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تعداد دستگاه‌هایی که شامل این طرح می‌شوند را حدود ۴۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۲۵۰ دستگاه تا امروز آمار خود را اعلام کرده‌اند و بقیه دستگاه‌ها هم قرار است تا چند روز دیگر آمار و اسامی را اعلام کنند. از شما مشاوران وزرا در امور ایثارگران هم درخواست می‌کنم حوزه‌های مربوط به خود را پی گیری کنید تا سریع‌تر این مسئله انجام شود.

وی در ادامه به مسئله معوقات ایثارگران اشاره کرد و گفت: حدود ۳۲ درصد از معوقات ایثارگران مربوط به فاصله زمانی بین سال‌های ۸۶ تا پایان سال ۹۰ در اوایل حضور ما در مجموعه بنیاد پرداخت شد. بخش دیگری از آن نیز پیش از عید سال گذشته پرداخت شد و زمانی که برای پرداخت بقیه معوقات مشخص‌شده بود تا پایان شهریورماه بود. درنهایت بر اساس ماحصل رایزنی‌ها و صحبت‌ها مقرر شد که باقی معوقات در مهرماه پرداخت شود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: آمار بالایی هم از نظر نفرات و هم از نظر بودجه برای این معوقات وجود دارد. بانک مرکزی بانکی را به‌عنوان بانک عامل پذیرفت و قرار شد این معوقات به‌صورت جداگانه به سه گروه جانبازان، آزادگان و ایثارگران پرداخت شود. قرار بر این است که این معوقات از فردا اول مهر به حساب آزادگان به‌عنوان نخستین گروه واریز شود و جانبازان و خانواده شهدا در مراحل بعدی و نهایتاً تا انتهای مهرماه این معوقات را دریافت کنند و بودجه آن تأمین شده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
0
0
دست درد نگونه افای شهیدی
کامبیز حسینی دیورودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
0
0
ما نامان که سالها در جبهه بودیم به ما معوقی تعلق نمی گیره
آامیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
0
1
چرامعوقه تعدادی را فقط فرستادید بقیه چکارکنندوازروی چه بقیه درصد انتظارند
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
0
خوب بود معوقه احكام ايثارگري فرهنگيان هم با سايرين پرداخت مي شد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار