کد خبر: 676768
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
در شش ماهه اول سال جاری در بندر بوشهر میزان دو میلیون و 700 هزار تن تخلیه و بارگیری انجام شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 20 درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: تعداد تردد کشتی‌های اقیانوس‌پیما نیز 241 تردد بوده که این آمار نیز رشد هفت درصدی را داشته است.

محمد راستاد با بیان اینکه جایگاه استان بوشهر به عنوان دومین بندر کانتینری کشور تثبیت شده است، گفت: در شش ماهه اول سال جاری 130 هزار و 869 TEU تخلیه و بارگیری داشته‌ایم که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 61 درصدی را تجربه کرده است.

راستاد با تاکید بر تسریع در روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جزیره نگین یادآور شد: با توجه به ترافیک کانتینری در بندر بوشهر ایجاد یک پایانه کانتینری و همچنین یک پایانه فراورده‌های نفتی و شیمیایی نیز برای مجتمع بندری نگین پیش‌بینی کرده‌ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته صادرات مواد معدنی از جزیره نگین صورت می‌گیرد، گفت: جدا از کاربری‌های اصلی جزیره نگین از سال گذشته تا کنون با احداث تاسیسات موقت 400 هزار تن صادرات مواد معدنی از این جزیره داشته‌ایم.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر ابراز کرد:‌ برج کنترل ترافیک دریایی خارگ نیز با اعتباری به میزان هفت میلیارد تومان در حال احداث است و با تکمیل آن تا سه ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار