کد خبر: 676408
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
استاندار کرمان ازعملیاتی شدن طرح پلیس آب طی پنج سال با همکاری کشاورزان و ساکنان منطقه خبر داد.

علیرضا رزم‌حسینی با بیان اینکه بحث آب برای استان کرمان بسیار مهم است و اگر می‌خواهیم، کشاورزی خوب و مطمئنی داشته باشیم، باید در اجرای طرح پلیس آب همکاری داشته باشیم، این طرح برای نجات استان است.

وی افزود: اجرای این طرح امکانپذیر است، اما مانند دوران دفاع مقدس مدیریت جهادی نیاز است و روحانیون هم در فرهنگ‌سازی مصرف آب کار کنند.

استاندار کرمان گفت: بهره‌وری ما در بخش کشاورزی نزدیک به صفر است، اما مصرف آب بالا است و اگر با این وضع ادامه دهیم، آب‌های زیرزمینی تخلیه می‌شوند، محیط زیست از بین می‌رود و بیماری‌ها گسترش پیدا می‌کنند.

رزم‌حسینی ادامه داد: تاکنون به این مسائل کمتر توجه می‌شد، امروز در کشور روی بحران آب نشسته‌ایم و زلزله آبی در استان رخ داده است، اما ما خیلی متوجه این موضوع نیستیم، درخواست ما از مسئولان این است که وظیفه شرعی، قانونی و ملی خود بدانند و این طرح را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه در مناطق مختلف، هر دشتی که آمادگی داشت، طرح اجرا و اعمال حاکمیت هم می‌شود، افزود: آب با حیات مردم سروکار دارد و اگر آب در روستاها نباشد، روستاها تخلیه می‌شوند.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه همه جا بحران آب وجود دارد در استان کرمان یک میلیارد متر مکعب بیلان منفی برداشت می‌کنیم، اما جایگزینی ندارد گفت: اجرای طرح آب با همکاری مردم برای نجات است، این طرح با نظر کشاورزان تهیه شده و با همکاری مردم طی پنج سال عملیاتی می‌شود.

استاندار کرمان ادامه داد: با اجرای این طرح کشاورزی پررونق‌تر و آب شرب سالم داریم و استان کرمان می‌تواند پذیرای مهاجرانی از استا‌ن‌های دیگر باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار