کد خبر: 676404
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کاشت پرچم در مسیر وزش باد
بررسی عملکرد "طه هاشمی" و تغییر لاین دادن‌های متناوب وی می تواند رمزگشای بسیاری از مسایل باشد.
 
"خیبرآنلاین" - برخی سیاستمداران در ایران هستند که به سادگی آب خوردن، تغییر لاین می دهند، یکبار به چپ می زنند و بار دیگر یک راستی دو آتشه می شوند. با تغییر دولتی، تابلوی اصولگرایی سردست می گیرند و با حضور یک رییس جمهور جدید، اصلاح طلب می نمایانند. همه این تغییر لاین ها به یک چیز بستگی دارد؛ جریان وزش باد!
 
به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، یکی از افراد فعال در این تغییر لاین دادن‌ها، سید طه هاشمی است؛ وی سالها قبل، درحالی که مدیرمسئول روزنامه انتخاب بود، یکباره و به دلیل استقرار دولت اصلاحات، به چپ زد و آنقدر چپکی رفت که معاون میراث فرهنگی دولت دوم محمد خاتمی شد.

او سپس در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 84 به حامی ششدانگ هاشمی رفسنجانی مبدل شد. سخنان حمایتگرایانه عجیب وی در مورد رییس تشخیص مصلحت، هنوز در آرشیو اینترنت موجود است. با این حال، پس از پیروزی احمدی نژاد که دولتی کاملاً متفاوت با دولت اصلاحات بود و حتی درگیری جدی با هاشمی رفسنجانی داشت؛ طه هاشمی همچنان باقی ماند!

وی، در دولت دکتر محمود نیز با تغییر لاینی آشکار، این بار به راست زد و معاون جنجالی ترین فرد حلقه نزدیک به احمدی نژاد شد؛ معاون اسفندیار رحیم مشایی!


نامه فدایت شوم طه هاشمی به مشایی

در اواخر سال 87 و در روزهایی که تندترین انتقادات از سوی رفسنجانی نثار احمدی نژاد می شد و احمدی نژاد نیز همه سرمایه خود را علیه هاشمی به کار گرفته بود، طه هاشمی در نامه ای ستایشگرایانه برای مشایی و در حمایت تام و تمام از رویکردهای دولت نهم و سیاست های احمدی نژاد، خطاب به اسفندیار دولت سابق نوشت: «پس از شنيدن خبر استعفاي بنده بسياري از هول حليم در ديگ افتادند و به خيال خود اين استعفا را در راستاي اهداف سياسي خود معنا كردند.» وی تأكيد كرد: «افتخار همكاري با جناب آقاي مشايي و دولت خدمتگزار كه از هر نظر مورد تأييد مقام معظم رهبري مدظله‌العالي است، نصيب هر فردي نمي‌شود و خدا را شاكرم كه علي‌رغم مشكلات تاكنون اين توفيق همراه بنده بوده است.» 

براساس متن استعفاي طه هاشمي برخی افراد «با اين سوء‌استفاده مي‌خواستند يك تصميم و مساله كاملاً طبي و پزشكي را كه به توصيه همكاران پزشك معالج وي انجام پذيرفته بود، به منزله مقابله با دولت نهم و رئيس سازمان ميراث فرهنگي تفسير كنند.» 

وي مي‌افزايد: «در حالي‌كه همه آن تفسيرها و تحليل‌ها خلاف واقع بود. بدون ترديد آينده روشن و اميدبخش در سايه عنايات حضرت بقية‌الله الاعظم(عج) روحي و ارواح‌العالمين لتراب مقدمه الفداء‌، در پيش روي ملت بزرگ و انقلابي ايران است و عليرغم ميل بدخواهان، پيروزي در همه عرصه‌ها سرنوشت قطعي و مسلم كشور و مردم عزيزمان خواهد بود.» 

طه هاشمي آورده است: «اينجانب هرچند كه براي نشان دادن حسن نيت خود مايل بودم استعفاي خود را پس بگيرم اما به دليل توصيه اكيد همكاران پزشك خواهشمند است ضمن موافقت با استعفا در كنار خودتان در يكي از زيرمجموعه‌ها، نظير مركز ملي مطالعات جهاني شدن، ادامه خدمت دهم

 او در تکمیل نامه ابراز دوستی خود نسبت به سردمداران دولت سابق ادامه داد: «بنده خواهانم تا ضمن حضور در مركز مطالعات جهاني شدن حداقل براي دوستان مشترك و ملت آگاه و بزرگ ايران اثبات شود بنده پاس دوستي را نگه داشته و هدفي جز خدمت به اسلام و انقلاب و ملت عظيم‌الشان ايران در جوار جنابعالي و دولت خدمتگزار نداشته و ندارم». (اینجا)

طه هاشمی پس از برکناری از دولت احمدی نژاد 

«طه» اما بازنایستاد! او پس از کنارگذاشتن از دولت، با وجود تلاش مستمرش برای کسب یک پست دیگر در دولت احمدی نژاد، از ایران رفت و راهی مالزی و اندونزی شد. او در این ایام، در صفحه شخصی خود در فیس بوک، تندترین انتقادات را نثار محمود احمدی نژاد و دولتش کرد؛ انگار نه انگار که تا همین چند هفته قبل، عضو شاخص دولت احمدی نژاد محسوب می شد و به این عضویت و همکاری با مشایی افتخار می کرد.

پیروزی روحانی؛ بازگشت «طه» از مالزی! 

پس از پیروزی شیخ حسن روحانی در انتخابات، طه هاشمی که دوران دولت دهم در ایران نبود و به فعالیت های پزشکی خود مشغولیت داشت، یکباره و کاملاً ناگهانی به ایران آمد. حتی سعی شد که در فضای رسانه ای، نام وی به عنوان یکی از وزرای پیشنهادی کابینه دولت یازدهم معرفی شود اما چنین نشد! سپس تلاش شد معاون یکی از وزرا شود، باز هم نشد! او اما ناامید نشد و از طریق نزدیکان رفسنجانی به میرزاده معرفی شد و رییس دانشگاه آزاد هم به یکباره اعلام کرد که «طه» را به عنوان معاون فرهنگی خود منصوب کرده است.

طه هاشمی در این یک سال که معاون فرهنگی دانشگاه آزاد است، سعی کرده دولت احمدی نژاد را با تمام قوت بکوبد و از جایگاه معاونت این دانشگاه، برای هجمه علیه دولت سابق استفاده کند. گویی هرگز از حامیان و نیروهای همان دولت نبوده است!

هرچه باشد «طه» اینک معاون فرهنگی دانشگاهی است که رفسنجانی پدر معنوی آن است و طبعاً باید بر آن اساس، سخن براند! و مهمتر از همه آنکه این دولت، دولتی علیه دولت پیشین است، پس باید سعی کند هرچه می گوید براساس خوشایند حضرات باشد.

جریان وزش باد این بار از سمت اعتدالیون در حرکت است!

* احکام مشکوک هاشمی در دانشگاه آزاد

طه هاشمی اما در دوران اخیر که معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد را برعهده دارد، با صدور احکامی چالش برانگیز و مشکوک، همچنان فعالیتی بحث برانگیز را در دستور کار خود قرار داده است.

صدور حکم برای عبدالحسین هراتی، فرد هتاک به امام خمینی(ره) و انقلاب و فعال در فتنه 88 که چندی قبل بازداشت شد، به سمت مديركلي اسناد و مدارك دانشگاه آزاد اسلامي، و عمار کلانتری، بازداشتی فتنه 88 و دارای محکومیت قطعی 7 ماهه، به سردبیری خبرگزاری دانشگاه آزاد از جمله آنهاست.

به هرحال، به نظر می رسد بررسی عملکرد "طه هاشمی" و تغییر لاین دادن‌های متناوب وی می تواند رمزگشای بسیاری از مسایل باشد.

یکی از نکات مطرح در محافل انقلابی، وجود نقاط اشتراک بسیار میان جریان فتنه و جریان انحرافی بوده است که مساله مذکور، می تواند یکی از همان نقاط باشد. بسیاری معتقدند که جریان فتنه و انحراف از یک منبع مشترک تغذیه می شوند و در این رابطه، انگشت اتهام به سوی راس سران فتنه نشانه رفته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
0
0
خوبه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار