کد خبر: 676395
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک از تخصیص 23 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و تجهیز هتلینگ بیمارستانهای استان مرکزی در قالب برنامه تحول نظام سلامت خبر داد.

حسین سرمدیان افزود: بهبود وضعیت هتلینگ بیمارستانی استان مرکزی در حوزه اصلاح سیستم روشنایی، وسایل گرمایش و سرمایش، تعویض کف پوش ها، دیواره بخشها، تکمیل وسایل ضدعفونی، رفع نواقص تهویه و سرویس های بهداشتی، تعمیر تختهای بستری بیماران و تکمیل خدمات اقامتی همراهان بیمار است.

وی ادامه داد: اکثر بیمارستانهای استان مرکزی فرسوده و با قدمتی بالای 50 سال است و به دلیل فرسودگی و غیراستاندارد بودن فضاهای بیمارستانی با بودجه تخصیص شده برای هتلینگ نمی توان تمامی مشکلات را به صورت کامل برطرف کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکی از اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در حوزه بهبود کیفیت درمانی استان مرکزی همراهی با مسوولان این خطه برای نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک به عنوان مرکز تروما و بیمارستان مادرتخصصی استان مرکزی است که بیش از یک دهه است به خاطر کمبود اعتبار در حد اسکلت سازی باقی مانده بود.

سرمدیان افزود: با راهکاری که از محل معاونت راهبردی ریاست جمهوری و مشارکت بانکها و فروش اموال مازاد دولتی پیش بینی شده ماه آینده عملیات اجرایی نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک در 13 طبقه کلید می خورد.

وی با اشاره به اینکه انتقال بخشی ازخدمات اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) به بیمارستان امیرالمومنین(ع) با هدف تقویت سطح دسترسی به اورژانس در دو ناحیه شهری و کیفیت بخشی به خدمات در مهرماه امسال آغاز می شود گفت: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک در مراحل نصب و راه اندازی است و برنامه جامعی نیز برای ایجاد یک مرکز مجزای تروما در این بیمارستان در دست بررسی است.

سرمدیان افزود: جانمایی و نقشه های اجرایی این مرکز اورژانس تکمیل شده و اعتبار برآورد شده برای ساخت و تجهیز آن بالغ بر 30 میلیارد ریال است و تا آماده سازی این مرکز پیشرفته اورژانس به صورت موقت بخشی از بیمارستان امیرالمومنین (ع) به کاربری خدمات تروما اختصاص خواهد یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار