کد خبر: 676390
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از بی نیازی کشور از واردات بنزین با تکمیل دو طرح پالایشی در آبادان و بندرعباس خبر داد.

عباس کاظمی با اشاره به اینکه تکمیل طرحهای افزایش ظرفیت پالایشگاههای آبادان و بندر عباس با افزایش 4 میلیون لیتری تولید بنزین ، کشور را از واردات این فرآورده نفتی بی نیاز می کند گفت: در 5.5 ماه نخست امسال ، روزانه به طور متوسط 4.5 میلیون لیتر بنزین به کشور وارد شده و امیدواریم با افزایش 4 میلیون لیتری ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه آبادان و بندر عباس ، خودکفایی در تولید بنزین قبل از بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس محقق شود .

وی افزود : تولید پالایشگاه آّبادان با تکمیل فاز سوم این پالایشگاه در اواسط پاییز امسال ، از 10 میلیون و 100 هزار لیتر کنونی به 12 ملیلیون و 500 هزار لیتر در روز خواهد رسید.

کاظمی با بیان این که طرح پالایش بندر عباس با پیشرفت 90 درصد در حال اجراست و تا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید ، گفت : این پالایشگاه با تکمیل طرح بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت خود روزانه دو میلیون لیتر به تولید بنزین کشو می افزاید .

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و بخش فرآورده های نفتی ایران گفت: با بهره برداری از طرح های پالایشی در دست اجرا تا اوایل سال آینده ، تولید بنزین کشور از 62.8 میلیون لیتر کنونی به 68.3 میلیون لیتر در روز خواهد رسید .

کاظمی با اشاره به پیشرفت 75 درصدی طرح پالایشگاه ستاره خلیج فارس ، گفت : فاز نخست این طرح سال آینده به بهره برداری می رسد ، توزیع بنزین یورو در تمام کلانشهرها .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار