کد خبر: 676155
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در واکنش به حمله نظامی آمریکا به سوریه گفت: راه حل مبارزه با تروریسم در ماجراجویی های هالیوودی نیست.
واحد مرکزی خبر: حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: اقدام آمریکا و چند کشور را ناقض حاکمیت ملی و حقوق بین الملل و مبنایی برای اقدامات جدید مداخله جویانه در منطقه می دانیم.

وی گفت: تکیه بر راه‌حل‌های مداخله جویانه قبلی، خود از جمله عوامل رشد تروریسم فعلی است.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران حمله هوایی آمریکا به مناطقی از سوریه و ابعاد آن را با حساسیت و دقت دنبال می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: از نگاه تهران هرگونه اقدام نظامی در جغرافیای سوریه بدون درخواست دولت این کشور و رعایت حقوق بین الملل، پذیرفتنی نیست، زیرا مبارزه با تروریسم نمی‌تواند مبنایی برای نقض حاکمیت ملی کشورها باشد.

وی گفت: ما ضمن تاکید بر ضرورت مقابله مسئولانه، شفاف و صادقانه کشورها با تروریسم بر رعایت قوانین و موازین شناخته شده بین المللی و حقوق ملت‌ها در این باره تاکید داریم.

امیرعبداللهیان در پایان اظهار داشت: تهران با توجه به پیامدهای این اقدام، بررسی‌ها و مشورت های خود را با مقام های دمشق و دیگر طرف های منطقه‌ای و بین المللی از جمله سازمان ملل متحد فعالانه ادامه می‌دهد.

حمایت ایران از توافق سیاسی در یمن

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه درباره حوادث یمن نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران از توافق سیاسی میان رییس جمهور و معارضان یمن حمایت می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان افزود: همه طر‌ف‌های سیاسی در یمن را به خویشتنداری، آرامش، پایبندی به توافق سیاسی و استمرار گفتگوهای ملی برای تکمیل روند سیاسی این کشور توصیه می‌کنیم.

وی گفت: شرایط خطیر درمنطقه ایجاب می کند همه نیروهای سیاسی و کشورهای منطقه دیپلماسی و گفتگو را برای حل اختلافات سیاسی سرلوحه سیاست‌هایشان قرار دهند.

امیرعبداللهیان افزود: مردم و دولت یمن به تروریست‌های تکفیری اجازه نخواهند داد مسیر مطالبات مسالمت آمیز مردم و مصالحه سیاسی را به سمت افراط و خشونت سوق دهند.

معاون وزیر امورخارجه، یمن مستقل، متحد، با ثبات و امن در سایه تأمین حقوق و پایبندی همه طرفها به مصالحه سیاسی را مورد حمایت تهران دانست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار