کد خبر: 676063
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
مراسم بازگشایی مدارس کیش در سال تحصیلی جدید، با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه، مشاور عالی مدیرعامل، معاونت‌های سازمان منطقه آزاد کیش، رییس مرکز توسعه سلامت، فرمانده بسیج ناحیه مقاومت، فرمانده پایگاه پدافندهوایی، رئیس و مدیران آموزش پرورش کیش برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم بازگشایی مدارس کیش، امروز سه شنبه اول مهر، در مدرسه دخترانه بعثت و با نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی توسط مهندس مونسان برگزار شد.

در این مراسم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید به معلمان و و دانش آموزان، مولفه علم را بالا‌ترین مولفه قدرت در جهان پر از ظلم امروز دانست.

مهندس مونسان با اشاره به اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جهان به واسطه پیشرفت‌های بزرگ علمی در کشور گفت: از بزرگ‌ترین نتایج دارا بودن فناوری انرژی هسته‌ای در کشور ایجاد اعتماد به نفس در میان دانشگاهیان و دانش آموزان است.

وی از دانش آموزان خواست با استفاده از فضای آرامشی که توسط خانواده‌هایشان ایجاد شده است تمرکز خود را بر علم آموزی قرار دهند چرا که از دست دادان فرصت‌های دوران تحصیل جبران ناپذیر است.

 مهندس مونسان در ادامه بر پیگیری مقوله تربیت در کنار علم آموزی تاکید کرد.
 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تشکر از معلمان از آن‌ها خواست با وجود مشکلات، با عشق به مسئولیت تعلیمی و تربیتی خود بپردازند تا مفاهیم آموزشی در محصلان تاثیرگذار و نافذ باشد.

 وی با تاکید بر ضرورت ایجاد فضای شور و نشاط در مدارس برای محصلان و معلمان، مدیران آموزش پروش را به ایجاد چنین فضایی فراخواند.

مونسان از بحث آموزش پروش به عنوان مهم‌ترین دغدغه بجای کیشوندان نام برد و گفت: امضای تفاهم نامه اخیرآموزش و پرورش و سازمان منطقه آزاد کیش در راستای برطرف کردن این دغدغه بود.

وی با اشاره به انتقادات اولیا و مربیان از عملکرد برخی از معلمان کیش در سال گذشته، گفت: سازمان حمایت کامل از جذب معلمان متبحر و توانمند را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از مدیران آموزش و پرورش خواست که با پیگیری و ایجاد نظام ارزیابی مناسب، بر اساس ضوابط، عادلانه و بر اساس شایسته سالاری به ارتقاء وضعیت معلمان موجود بپردازند.

مهندس مونسان با تاکید بر ایجاد فضای شاد در مدارس گفت: باید با استفاده از شاخصه‌های مختلف از جمله اجرای برنامه‌های فرهنگی، شور و نشاط را در کنار انضباط به مدرسه‌ها بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه طبق آموزه‌های دینی، آنان که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند برابر نیستند، بر ایجاد نظام تنبیه و تشویق در میان معلمان تاکید کرد و مبنای توزیع مساعدت‌های سازمان را بر اساس شایستگی و عملکرد معلمین به جای تزریق یکدست و یکنواخت اعلام کرد.

مهندس مونسان با تاکید بر اهمیت حوزه‌های محتوایی و پرورشی آموزش و پرورش گفت: باید در مدارس به مسائل فرهنگی دینی توجه ویژه شود و از سیستم آموزشی انتظار ارائه طرح‌های پیشنهادی و برنامه داریم تا با استفاده از پتانسیل خوب جزیره به ویژه روحانیت، بازده مدراس کیش دانش آموزانی عالم در عرصه علم و در حوزه دین باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم آموزش زبان انگلیسی با توجه به شرایط توریستی جزیره تاکید کرد.

مهندس مونسان با یادآوری کمک‌های سازمان منطقه آزاد کیش به آموزش و پروش ابراز امیدواری کرد که نتایج این تلاش‌ها مشهود باشد و در ماه‌های آینده تغییر دیده شود.

وی افزود: با استقرار مدیریت با انگیزه و سختکوش، و با حمایت سازمان مناطق آزاد امیدواریم آموزش و پروش کیش، متفاوت از گذشته، به عنوان نمونه و سرآمد سیستم آموزش و پروش کشور درآید.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای کمک به آموزش پروش قائل نیستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار