کد خبر: 676048
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد؛
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظهور چهره جدید از تهدیدات در منطقه تآکید کرد: برای مقابله با این تهدیدات تاکتیک‌ها و دکترین خاصی تعریف کرده‌ایم.
جوان آنلاين:‌ امیر «احمدرضا پوردستان» روز سه شنبه در برنامه گفت و گوی تلویزیونی با عنوان 'صبح با خبر' که از شبکه خبر پخش می شد، این مطلب را اعلام کرد.

وی با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا در عراق، سوریه و افغانستان گفت: آمریکا امروز راهبرد خود را تغییر داده و جنگ های نیابتی را در دستور کار خود قرار داده است و پژاک، داعش و النصره همگی به نیابت از این کشور فعالیت دارند بنابراین این چهره جدیدی از تهدیدات در منطقه ظهور کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: برای مقابله با این فضای جدید تاکتیک ها و دکترین خاص خود را تعریف و در حوزه دفاع زمینی با توجه به ظرفیت های موجود و قابلیت ها در صنعت دفاعی فاصله ایده تا محصول را کوتاه کرده ایم.

امیر پوردستان با اشاره به ماموریت های نیروهای سه گانه ارتش نقش این نیرو را محوری و تاثیر گذار عنوان کرد و از موفقیت های نیروی دریایی در همان 70 روز آغازین جنگ یاد کرد که کار دشمن را یکسره کردند.

وی ادامه داد، با وجود آن که در آغاز جنگ به جز نیروی دریایی کمک دیگری نداشتیم اما موفق شدیم تا ظرف 70 روزه نخست جنگ کار نیروی دریایی عراق را یکسره کنیم .

وی در بخشی دیگر از سخنانش درباره آموزش های دانشجویان دانشکده افسری امام علی (ع) تصریح کرد: تجارب پس از جنگ را در بسیاری از کتابها پیاده کردیم و آنها را به هنر آموزان نظامی آموزش دادیم هر چند از تجارب پیشکسوتان جنگ نیز در این عرصه بهره گرفتیم .

امیر پوردستان خاطر نشان کرد: از میان جوانان متدین و متعهد دانشجویانی را انتخاب می کنیم که قطعا وجود آنها در پیشبرد اهداف ارتش جمهوری اسلامی موثر است .

وی با بیان اینکه برخوردار از تجهیزات بومی هستیم، گفت علاوه بر این تجهیزات بنیه های اعتقادی و ایمانی حرف اول را در نبردها می زند و امروز دیگر برای پیروزی در جنگ ها تنها ابزار و تجهیزات کافی نیست بلکه نیروهای انسانی مومن می توانند در جنگ ها تاثیر گذار باشند.

*** خاطرات دوران دفاع مقدس

امیر پوردستان با بیان اینکه در نخستین روز از حمله دشمن به خاک کشور در دزفول بودم، افزود: در این روز که عراق با هواپیماهای خود حمله گسترده ای را علیه میهن اسلامی آغاز کرد در مراسم خاکسپاری مادر بزرگم حضور داشتم.

وی با بیان اینکه متولد اهواز هستم ، ادامه داد : افتخار داشتم از همان روزهای آغازین جنگ به عنوان یکی از فرزندان ایران عزیز انجام وظیفه کنم .

امیر پوردستان با نقل خاطره ای از آن ایام اضافه کرد: روزهای ابتدای جنگ شهید علم الهدی از مساجد درخواست نیرو برای دفاع از خرمشهر کرد که آموزش نظامی دیده بودند ولی به دلیل اینکه دوره آموزشی من تکمیل نشده بود موفق به حضور در خرمشهر نشدم .

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به بمب گذاری ها و ترورهای سال های آغازین جنگ از سوی گروهک های تروریستی ادامه داد: دشمن تحرکات خود را در شمال غرب کشور (آذربایجان غربی و کردستان ) متمرکز کرده بود سپاه هم در آن زمان تشکیل نشده بود هر چند بعد از تاسیس تا مدتها تنها ماموریت امنیتی داشت نه عملیاتی .

وی با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ ارتش و سپاه انسجام لازم را نداشتند، اظهار داشت: بعد از عزل بنی صدر و اتحاد و انسجام میان این دو نیرو موفق به انجام عملیات های بزرگی مانند والفجر 8شدیم .

منبع: ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
0
1
با سلام به دلاور مردان عرصه خود کفایی ، بعنوان یک هم میهن که با خوشحالی پیگیر پیشرفت های دفاعی کشور عزیز اسلامی مان هستم ، خواهشمندم افزایش قدرت تخریب مواد منفجره متداول ساخت ایران را با تجمیع توان نخبگان شیمیدان و طراحی پروژه ای ژرف و گسترده در اولویت دستور کار نهید ، زیرا ما در نبردهای آینده که دشمنان در تونل ها و استحکامات عمیق بتنی موضع می گیرند باید همانند دقت و برد مناسب ، قدرت تخریب سلاحهایمان نیز بسیار بسیار بیشتر شود ! تا بتوان روی اثر قاطع آن حساب کرد ! باید با پژوهشهای عمیق به قوی ترین مواد شدیدالانفجار غیر اتمی جهان دست پیدا کنیم تا با یک کلاهک یک تن وزن بتوانیم مثل ده تن ماده انفجاری ! تخریب ایجاد نماییم و این مهم تنها با پژوهش علمی گسترده شیمیدانها ، شدنی است !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار