کد خبر: 675968
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
رییس جمهور روسیه به حمله هوایی کشورهای ائتلاف به اصطلاح ضد داعش، در خاک سوریه واکنش نشان داد.
العالم: ولادیمیر پوتین عصر دیروز در گفت وگوی تلفنی با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، تاکید کرد که حمله های هوایی به مواضع تروریست های داعش در سوریه نباید بدون اجازه دمشق صورت گیرد.
دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که در این گفت وگوی تلفنی دو طرف در مورد وضعیت خاورمیانه با توجه به تهدید تروریست های داعش تبادل نظر کردند.

دولت سوریه نیز پیش از این در باره نقض حریم هوایی کشورش از سوی ائتلاف ضد داعش هشدار داده و نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده است.

سخنگوی پنتاگون بامداد امروز از انجام نخستین حمله هوایی علیه مواضع گروه داعش در سوریه خبر داد.
جان کربی، اعلام کرد که در این حمله از جت‌های بمب‌افکن و موشک‌های تاماهاوک (کروز) استفاده شده است.
رییس جمهور روسیه و دبیر کل سازمان ملل در گفت وگوی تلفنی خود بر ضرورت همکاری بین المللی در مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کردند.

در این گفت وگو آخرین وضعیت اوکراین نیز مورد بحث قرار گرفت و دو طرف توافق به دست آمده در نشست اخیر گروه تماس برای حل بحران اوکراین در مینسک، برقراری آتش بس در مناطق جنوب و شرق این کشور را مثبت ارزیابی کردند.

رییس جمهوری روسیه و دبیرکل سازمان ملل همچنین وضعیت افغانستان را مورد بررسی قرار داده و برضرورت مقابله جامعه جهانی با خطر قاچاق مواد مخدر از این کشور تاکید کردند.

وزارت خارجه سوریه هم اعلام کرد که آمریکا دیروز به نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که به مواضع داعش در سوریه حمله می کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار